Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauka drugiego trybu warunkowego z wykorzystaniem piosenki Erica Claptona „Tears in Heaven”
Prezentuję ćwiczenie, które może stanowić fragment lekcji gramatyki, pozwalający uczniom w ciekawy sposób poznać konstrukcję i zastosowanie drugiego trybu warunkowego, oraz jednocześnie doskonalić umiejętności rozumienia ze słuchu. Ćwiczenie to przeznaczone jest dla uczniów o średnim poziomie zaawansowania, którzy znają już konstrukcję pierwszego trybu warunkowego.
Cele lekcji:
- uczniowie poznają strukturę II trybu warunkowego
- doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu (listening for general comprehension, listening for specific information.
Przebieg ćwiczenia:
Uczniowie słuchają piosenki i uzupełniają luki w tekście wstawiając brakujące słowa. (Piosenka śpiewana jest w wolnym tempie, więc uczniowie na poziomie średniozaawansowanym nie powinni mieć problemów z usłyszeniem słów).
Would you know my name, if I. saw you in heaven?
Would it be the same, if I saw you in heaven?
I must be strong and carry on
‘cause I know I don’t belong here in heaven
Would you hold my hand, if I saw you in heaven?
Would you help me stand, if I saw you in heaven?
I’ll make my way all night and day
‘cause I know I just can’t stay here in heaven
Time can bring you down, time can bend your knees
Time can break your heart, have you begging please
Beyond the door there’s peace I’m sure
And I know there’ll be no more tears in heaven
(słowa podkreślone to słowa, które uczniowie muszą usłyszeć i wpisać)
Uczniowie czytają tekst sprawdzając czy wszyscy wstawili poprawne wyrazy.
Nauczyciel zadaje uczniom pytania sprawdzając stopień zrozumienia tekstu. Przykładowe pytania :
What’s the mood of the song?
Why is the song melanchonic and sad?
Who do you think the singer is missing?
Who do you think is the person the singer sings about?
What might have happened to that person?
Nauczyciel może wyjaśnić, że piosenka jest o synu Erica Claptona, który zmarł tragicznie.
Następnie, nauczyciel zwraca uczniom uwagę na następujące linijki tekstu:
Would you know my name, if I. saw you in heaven?
Would it be the same, if I saw you in heaven?
i zadaje pytania:
Is the singer in heaven?
Can that person see the singer in heaven now?
Ogólne zrozumienie tekstu piosenki oraz pytania nauczyciela pozwolą uczniom wywnioskować, że sytuacja przedstawiona w powyższych zdaniach jest nierealna (hipotetyczna), i że takie jest właśnie zastosowanie drugiego trybu warunkowego. Na przykładzie tych zdań uczniowie poznają również gramatyczną strukturę drugiego trybu warunkowego.
Teraz uczniowie ...