Dodaj publikację
Autor
Anna Ekiert
Data publikacji
2008-08-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
329

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program pracy z uczniem zdolnym na dodatkowych zajęciach z języka niemieckiego w programie Word. Typ szkoły: szkoła podstawowa
 Pobierz (doc, 189,5 KB)

Podgląd treści


„Szybciej, więcej, na wyższym poziomie, oryginalnie”

Program Pracy Z Uczniem Zdolnym

Na Dodatkowych Zajęciach Z Języka Niemieckiego

W Szkole Podstawowej

Opracowanie:
mgr Anna Ekiert

SPIS TREŚCI

WSTĘP

METRYCZKA PROGRAMU

CHARAKTERYSTYKA UCZNIA ZDOLNEGO

CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU

CELE PROGRAMU I JEGO ZAŁOŻENIA

ZADANIA SZKOŁY

WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI UCZNIA ZDOLNEGO 

METODY I FORMY PRACY

TREŚCI NAUCZANIA

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW, A KRYTERIUM SUKCESU

KONTROLA I OCENA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW ZDOLNYCH

BIBLIOGRAFIA

WSTĘP

Program pracy z uczniem zdolnym został napisany z myślą o uczniach uzdolnionych, czyli uczniach o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Uczniom uzdolnionym trzeba stawiać wysokie wymagania, adekwatne do ich rzeczywistych możliwości. Zadania zbyt łatwe lub zbyt trudne powodują osłabienie aktywności, a co za tym idzie, nie sprzyjają rozwijaniu zdolności. Rzecz polega na tym, aby zdolności zostały w odpowiednim momencie zauważone, a następnie racjonalnie i celowo rozwijane.

Program zakłada działania umożliwiające szybszy rozwój ucznia zdolnego. Wyposażają go w większy zakres wiedzy, zgodnie z poziomem rozwoju intelektualnego, poziomem zdolności i uzdolnień, kształtują myślenie twórcze i rozwijanie oryginalności.
Praca z uczniem zdolnym nabiera obecnie coraz większego znaczenia w działalności nauczyciela i szkoły. Zwiększa się bowiem zapotrzebowanie na wysoko wyspecjalizowane kadry naukowe, techniczne i kierownicze. Coraz częściej i dobitniej zaczyna mówić się o potrzebie służenia pomocą uczniom wybitnie zdolnym – niezależnie od pochodzenia i warunków materialnych. Kształcenie dzieci zdolnych stało się jednym z podstawowych problemów zarówno teorii, jak i profilaktyki kształcenia i wychowania.
Podejmowanie przedsięwzięć sprzyjających ujawnianiu i właściwym reagowaniu na potrzeby dzieci zdolnych jest w pierwszym rzędzie zadaniem nauczycieli i rodziców. Uczniowie, ich możliwości i potrzeby powinni stanowić punkt wyjścia w pracy każdej placówki oświatowej. W takich placówkach znajdą miejsce dla siebie również dzieci i młodzież wybitnie uzdolniona. Dotychczasowe badania pedagogów i psychologów wykazują, że w szkołach polskich uczniowie zdolni stanowią znaczny odsetek ogółu uczniów, ale ich zdolności nie są w pełni wykorzystywane w procesie nauki szkolnej. Głównym grzechem współczesnej szkoły jest przede wszystkim słabe rozpoznanie indywidualnych możliwości każdego ucznia, a więc poziomu i rozwoju jego uzdolnień. Celem nadrzędnym pracy z uczniem zdolnym jest stworzenie mu wszechstronnych warunków do indywidualnego, twórczego myślenia, do rozwoju zainteresowań i uzdolnień.
Należy pamiętać, iż wszelkie działania szkoły są w pełni skuteczne pod warunkiem, że są zintegrowane z praca wychowawczą w domu. Dlatego niezmiernie ważna jest wzajemna współpraca i wspieranie się w podejmowanych decyzjach i działaniach.

METRYCZKA PROGRAMU

Przedmiot: język niemiecki (zajęcia dodatkowe)
Typ szkoły: Publiczna Szkoła Podstawowa
Etap nauki: uczniowie klas VI uczący się języka niemieckiego od IV w wymiarze 3 godzin w tygodniu ...