Dodaj publikację
Autor
Justyna Łuszczewska-Krzywańska
Data publikacji
2008-09-01
Średnia ocena
5,00
Pobrań
214

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Regulamin konkursu „Pięknego czytania w języku angielskim” odbył się w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Komentarze

magdalenkajulia, 2010-06-15, ocena:

ciekawy materiał

Podgląd treści

Regulamin konkursu „Pięknego czytania w języku angielskim” w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi
 
I. Założenia konkursu
  Konkurs „Pięknego czytania” przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI. Celem tej formy rywalizacji jest wzbudzanie wśród uczniów zainteresowania czytaniem w obcym języku krótkich, oryginalnych tekstów literackich .
Umiejętność czytania ze zrozumieniem w obcym języku jest ważną praktyczną umiejętnością, która przynosi uczniom dużo satysfakcji, umożliwia zdobywanie i poszerzanie wiedzy, utrwalenie leksyki i poznanie nowego słownictwa oraz stwarza możliwość bycia samodzielnym w nowych sytuacjach językowych. Czytając dużo uczniowie ćwiczą poprawną wymowę i intonację co poprawia płynność i tempo czytania.

II. Organizatorami konkursu są nauczyciele języka angielskiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi.
 

III. Cele konkursu:
▪ rozwijanie i utrwalanie potrzeb i nawyków czytelniczych uczniów
▪ kształcenie umiejętności pięknego czytania i rozumienia tekstu
▪ uwrażliwianie dzieci na słowo pisane
▪ stworzenie dzieciom możliwości prezentacji własnych umiejętności
▪ wdrażanie do partnerstwa i sprawiedliwości,
▪ uczenie rywalizacji w przyjemnej atmosferze.

IV. Przebieg konkursu
1. Konkurs „Pięknego czytania” składa się z dwóch etapów:
Etap I – uczniowie losują numerki i według tej kolejności wchodzą do sali i prezentują teksty, które wcześniej przetłumaczyli i wyćwiczyli.
-Podczas liczenia punktów odbywa się quiz wśród publiczności dotyczący usłyszanego tekstu.
Etap II - po I etapie wyłonieni zostają przez komisję najlepsi uczniowie (6), którzy biorą udział w II etapie, polegającym na czytaniu tekstów wylosowanych bezpośrednio na konkursie. każdy uczestnik wybiera zapisany numer zestawu – , który należy pięknie odczytać po krótkim przygotowaniu się.

- Prezentacja przez uczniów fragmentów prozy. Po odczytaniu fragmentów wśród publiczności zostaną rozdane karty pracy, na których uczniowie mają za zadanie dopasować polski tytuł bajki do jego angielskiego odpowiednika, oraz napisać tytuły w kolejności jakiej je usłyszeli.

2. W konkursie bierze udział 1 lub 2 uczniów z klas IV-VI, wytypowanych przez nauczyciela lub wyłonionych podczas pięknego czytania tekstów w klasach.

3. Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwają nauczyciele języka angielskiego oraz 5- osobowa komisja, w której w skład wchodzą Pani dyrektor, pani vice dyrektor oraz nauczyciele języka angielskiego.

4. Punktowana jest:
a) wyrazistość czytania (0-10 pkt)
b) płynność (0-10 pkt)
c) intonacja (0-10 pkt)
d) bezbłędność (0-10 pkt)

4. Każdy uczeń może otrzymać maksymalnie 40 punktów. Wygrywa uczeń, który uzyska największą ilość punktów.

5. Komisja ocenia umiejętność pięknego czytania uczestników konkursu, przyznając punkty wg ustalonych kryteriów. Przewodniczący ogłasza ostateczny wynik. Najpiękniej
czytająca osoba otrzyma tytuł: ‘MASTER OF BEAUTIFUL READING’

6. Laureaci konkursu otrzymują dyplomy i nagrody.

7. Zgłoszenia uczestników reprezentujących klasę przyjmują nauczyciele języka angielskiego do 02 ...