Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Polska czasów Bolesława Chrobrego
Konspekt lekcji historii w klasie V
Cele ogólne:
Poznanie postaci pierwszego króla Polski.
Omówienie panowania Bolesława Chrobrego.
Cele operacyjne - uczeń:
Przedstawia najważniejsze wydarzenia związane z panowaniem Bolesława Chrobrego.
Omawia znaczenie zjazdu gnieźnieńskiego.
Opisuje koronację władcy i określa jej znaczenie.
Odnosi wydarzenia sprzed 1000 lat do wydarzeń współczesnych.
Pomoce dydaktyczne:
Prezentacja multimedialna w programie Power Point.
Fragment tekstu źródłowego dotyczącego zjazdu gnieźnieńskiego (z ,,Kroniki polskiej” Galla Anonima).
Mapa historyczna Polski X – XII wiek.
Metody:
Rozmowa nauczająca.
Praca z mapą i z tekstem źródłowym.
Debata ,,za i przeciw – ocena Bolesława Chrobrego’’.
Przebieg lekcji:
Przedstawienie prezentacji multimedialnej , która zawiera następujące treści:
Przejęcie władzy przez księcia Bolesława.
Zjazd gnieźnieński i jego znaczenie.
Wojny z Niemcami i Rusią.
Koronacja władcy i jej znaczenie.
Zasługi Bolesława Chrobrego jako władcy.
Tysiąc lat po pierwszym zjeździe gnieźnieńskim.
Omawianie poszczególnych zagadnień w trakcie trwania prezentacji.
Praca z tekstem źródłowym – wyciągnięcie wniosków.
Praca z mapą – wskazanie terytorium państwa Mieszka I i ziem zdobytych przez Bolesława Chrobrego.