Dodaj publikację
Autor
Anna Budzińska
Data publikacji
2008-09-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
115

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy na semestr pierwszy klasy III do pakietu Przygoda z klasą.
 Pobierz (doc, 220,5 KB)

Podgląd treści


Plan wynikowy kształcenia zintegrowanego w kl.III na I semestr
roku szkolnego 2007/2008, liczba godzin w semestrze: ok.400
Program „Przygoda z klasą” DKW-4014-65/01, Jolanta Bonar i in. WSiP
Podręcznik: „Przygoda z klasą”, Jolanta Bonar i in. WSiP
Plan opracowała: mgr Anna Budzińska
|Temat bloku |Temat dnia |Zakres edukacji |Rodzaj edukacji |Osiągnięcia ucznia |
| | | | |(podstawowe, ponadpodstawowe) |
|Podróżowanie |Trochę o |Swobodne wypowiedzi na temat minionych wakacji. |polonistyczna |uczeń: |
| |wakacjach |Odczytywanie danych z tabeli oraz mapy, powtórzenie dodawania liczb dwucyfrowych. Zapisywanie |matematyczna |- sięga po książki i inne źródła, poszukując informacji, |
| | |odpowiedzi na pytania dotyczące minionych wakacji. Nauka piosenki |środowiskowa |- pisze opowiadanie o wakacjach, |
| | |pt. „Wycieczka”, przypomnienie wartości rytmicznych nut. |muzyczna |- dokonuje obliczeń długości drogi, liczby pasażerów, |
| | | | |- planuje swoją działalność związaną z wykonaniem określonego |
| | | | |zadania, określając czynności przygotowawcze oraz |
| | | | |realizacyjne, |
| | | | |- dokonuje wyboru przyniesionych materiałów i przygotowuje |
| | | | |prezentację tematu |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Numer standardu wymagań: |
| | | | |1.1, 1.4, 2.1, 3.4, 4.1, 5.3 |
| |Przed |Zabawa w wesoły autobus – przypomnienie zasad bezpieczeństwa i kultury, obliczanie cen biletów i|środowiskowa | |
| |podróżą |odległości. Określanie wad i zalet różnych środków lokomocji. Odczytywanie znaczenia piktogramów|matematyczna | |
| | |na dworcach, odgrywanie scenek związanych z oznaczonymi przez nie miejscami, redagowanie |polonistyczna | |
| | |dialogu. | | |
| |Wielkie |Rozmowa na temat przyczyn i konsekwencji Wielkich Podróży Geograficznych. Śledzenie na mapie |polonistyczna | |
| |podróże |trasy podróży Marco Polo, wpisywanie nazw dzisiejszych państw, przez które przebiegała, pisownia|środowiskowa | |
| | |nazw geograficznych wielką literą. Zadania tekstowe obrazujące własności dodawania i |matematyczna | |
| | |odejmowania. Utrwalenie piosenki „Wycieczka”, takt na 2. |muzyczna | |
| |Nasza podróż|Prezentacja przygotowanych materiałów dotyczących Chin. Zapisanie wymyślonego na podstawie |środowiskowa | |
| | |ilustracji tłumaczenia dialogów w języku chińskim. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w |polonistyczna | |
| | |zakresie 100. Ćwiczenia dykcyjne, nauka na pamięć wierszyka „Kaczka”. Gry i zabawy |matematyczna | |
| | |ogólnorozwojowe. |motoryczno- | |
| | | |zdrowotna | |
|Bezpieczeństwo|Co, kiedy i |Ilustrowanie różnych sytuacji nawiązujących do przestrzegania zasad zachowania bezpieczeństwa- |środowiskowa |uczeń: |
| |dlaczego |praca w grupach. Układanie tekstów o niebezpiecznych sytuacjach i sposobach unikania ich lub |polonistyczna |- mnoży i dzieli w pamięci, |
| |chronimy |zapobiegania im. Utrwalanie pojęcia czasownika. O tyle więcej, o tyle mniej- zadania tekstowe. |matematyczna |- rozwiązuje zadania dotyczące porównywania różnicowego, |
| | |Zapoznanie z drogami ewakuacyjnymi na terenie szkoły. | |- nazywa badane substancje, łącząc w całość informacje zdobyte|
| | | | |podczas doświadczeń i w życiu codziennym, |
| | | | |- poznaje właściwości papieru, |
| | | | |- rozmawia z innymi uczniami o znanych mu zasadach zachowania,|
| | | | | |
| | | | |- wyjaśnia, jak przestrzeganie przepisów bhp wpływa na jego |
| | | | |bezpieczeństwo, |
| | | | |- zna zasady ruchu pieszych w ruchu drogowym i stosuje je |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | |Numer standardu wymagań: |
| | | | |5.8, 5.5, 3.6 |
| |Na drodze |Przypomnienie zasad ...