Dodaj publikację
Autor
Jolanta Bańburska
Data publikacji
2008-09-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
198

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy z fizyki dla klasy I opracowany do programu nauczania wydawnictwa OPERON.
 Pobierz (doc, 232,0 KB)

Podgląd treści


Jolanta Bańburska
nauczyciel fizyki
Gimnazjum nr 1
im. Kazimierza Wielkiego
w Radoszycach

PLAN WYNIKOWY NAUCZANIA
FIZYKI I ASTRONOMII DLA KLASY I

do programu nauczania nr DKOS – 5002 – 35/07
wydawnictwa OPERON

Wiadomości wstępne (5 godzin)

|L.p. |Temat lekcji |Liczba godzin|Osiągnięcia ucznia konieczne|Osiągnięcia ucznia |Procedury |Środki dydaktyczne|Ścieżki |
| | | |i podstawowe - uczeń: |rozszerzone i dopełniające|osiągania celów | |edukacyjne |
| | | | |– uczeń: | | | |
|1. |Informacje dotyczące |1 |zna zasady BHP i regulamin | | | | |
| |PSO z fizyki i | |pracowni fizycznej. | | | | |
| |astronomii. Przepisy | | | | | | |
| |BHP na lekcjach fizyki.| | | | | | |
|2. |Czym zajmuje się |1 |wie czym zajmuje się fizyka;|dostrzega różnice między |rozmowa |różne ciała |Filozoficzna. |
| |fizyka? Podstawowe | |rozumie zakres znaczeniowy |zjawiskiem fizycznym a |dydaktyczna; |fizyczne zbudowane| |
| |pojęcia fizyki. | |słowa „fizyka”; |wielkością fizyczną oraz |pokaz; |z różnych | |
| | | |potrafi odróżnić ciało |między prawem a zasadą i |praca z całą |substancji. | |
| | | |fizyczne od przedmiotu; |między hipotezą a teorią; |klasą. | | |
| | | |zna i rozumie pojęcie ciała |potrafi wyjaśnić, jak | | | |
| | | |fizycznego, substancji, |powstaje teoria; | | | |
| | | |materii. |potrafi wyjaśnić, że cały | | | |
| | | | |Wszechświat zbudowany jest| | | |
| | | | |z materii. | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |
|3. |Wielkości fizyczne. |1 |zna przyrządy służące do |wie, że wszystkie |pokaz; |zegarki; | |
| |Jednostki wielkości | |pomiaru czasu i długości; |wielkości dzielimy na |rozmowa |stopery; | |
| |fizycznych. | |umie podać przykłady ciał |skalarne i wektorowe; |dydaktyczna; |linijki; | |
| | | |fizycznych i substancji; |rozumie i potrafi |praca z całą |taśma miernicza; | |
| | | |zna podstawowe jednostki |uzasadnić konieczność |klasą. |waga; | |
| | | |długości ,masy i czasu w |wprowadzenia jednolitego | |tablica jednostek | |
| | | |układzie SI; |układu jednostek; | |układu SI; | |
| | | |potrafi rozróżnić wielkości |potrafi przedstawić | |tablica | |
| | | |wektorowe i skalarne; |wielkość wektorową | |przedrostków do | |
| | | |potrafi odróżnić zjawiska |graficznie i zapisać ją; | |tworzenia | |
| | | |fizyczne od innych zjawisk |potrafi podać przykłady | |jednostek | |
| | | |występujących w przyrodzie; |wektorów przeciwnych; | |wielokrotnych i | |
| | | |zna i stosuje jednostki oraz|potrafi przeliczać | |podwielokrotnych; | |
| | | |umie tworzyć ich |jednostki czasu, długości | |podręcznik. | |
| | | |wielokrotności i |i masy; | | | |
| | | |podwielokrotności przez | | | | |
| | | |dodawanie odpowiednich | | | | |
| | | |przedrostków. | | | | |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |
| | | | |potrafi tworzyć | | | |
| | | | |wielokrotności dowolnych | | | |
| | | | |jednostek przez dodawanie | | | |
| | | | |przedrostków do | | | |
| | | | |podstawowych jednostek. | | | |
|4. |Pomiar wielkości |1 |wie, że długość mierzymy w |wie, co to jest błąd |eksperyment; |bryły regularne i | |
| |fizycznych. Błąd | |metrach, masę w kilogramach,|bezwzględny i względny; |rozmowa |nieregularne z | |
| |pomiaru. | |a czas w sekundach; |potrafi zapisać mierzoną |dydaktyczna; |różnych | |
| | | |potrafi zmierzyć pole |wartość z uwzględnieniem |praca w grupach. |substancji; | |
| | | |powierzchni prostokąta i |niepewności pomiarowej; | |taśma miernicza; | |
| | | |kwadratu; |potrafi obliczyć błąd | |menzurka; | |
| | | |umie odczytywać mierzone |bezwzględny i względny; | |woda; | |
| | | |wielkości; |potrafi wyznaczyć objętość| |nici. | |
| | | |wie i rozumie, że nie ma |brył nieregularnych; | | | |
| | | |„idealnych” wyników; |potrafi obliczyć objętość | | | |
| | | |wie, co to jest niepewność |sześcianu ...