Dodaj publikację
Autor
Monika Tanona
Data publikacji
2008-09-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
537

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Projekt edukacyjny ,,W kraju Anaruka”  Projekt edukacyjny definiuje A. Mentrak jako "jednorazowe przedsięwzięcie o dużej złożoności, ograniczone czasowo, mające charakter interdyscyplinarny". Inni autorzy określają projekt "jako cykl dobrze zaplanowanych działań, związanych z realizacją treści podstaw programowych, które są realizowane przez dużą grupę uczniów, indywidualnie lub w zespołach". Wesołg J. Królikowskiego "projekt to metoda nauczania, a szerzej jeden ze sposobów realizacji określonego zagadnienia (zadania) szkolnego programu nauczania”.
 Pobierz (doc, 47,5 KB)

Komentarze

arwena2, 2009-01-25

Rewelacja!Gratuluję pomysłu i inicjatywy!

Podgląd treści


Nauczyciel mianowany
Monika Witek

Uczestnicy: Uczniowie III klasy SP , 7 osobowa klasa

Cele: - poznanie opowiadania A.CZ. Centkiewiczowie ,,Anaruk chłopiec z Grenlandii"
- poszerzenie wiadomości o Arktyce - poznanie warunków życia Eskimosów
- przedstawienie środkami plastycznymi scen inspirowanych przez utwór literacki z uwzględnieniem ruchu postaci
- przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązującego podczas zabaw zimowych - doskonalenie techniki czytania ze zrozumieniem
- wzbogacenie słownictwa o nazwy geograficzne
- rozwijanie zdolności logicznego myślenia
- poznanie kultury innych narodów - rozwijanie pozytywnego nastawienia do ludzi różnych ras i narodowości

Krótki opis projektu: -Przybliżyłam uczniom wiadomości o Arktyce, Eskimosach, flagę i godło Grenlandii, - pisanie opowiadania, zebranie informacji nt zwierząt na Grenlandii - wybudowanie wioski eskimoskiej w klasie - spotkanie z człowiekiem hodującym psy haskie - zdobywanie bieguna północnego poprzez zabawy ruchowe, pląsy, krzyżówki, rebusy, ouizy

1. Temat i cele projektu - jakie były i jak zostały ustalone (kto proponował, kto dyskutował, jak podjęliśmy decyzję)
1. Podział na zespoły - na jakie i jak to się odbyło (decyzja nauczyciela, losowanie, swobodny wybór itp.)?
2. Podział zadań wewnątrz zespołów - jak był i jak się dokonał?
3. Harmonogram projektu i harmonogramy (karty prac) poszczególnych zespołów - jaki był i kto o tym decydował.
4. Kryteria oceny projektu - jaki były i jak powstały.

AD.1 Nauczyciel zaproponował uczniom opracowanie lektury ,,Anaruk chłopiec z Grenlandii" metodą projektu edukacyjnego, dotycząca życia Eskimosów na Grenladii. Po przeczytaniu książki nauczyciel zaprosił do klasy rodziców , aby zapoznać z metoda projektu i zaprosić do współpracy i pomocy nad projektem. Rodzice wyrazili swoją pozytywną opinie a zarazem stwierdzili ,że omawianie lektury metodą projektu bardziej utkwi w umyśle ich pociech. Poprzez działanie dzieci będą chętnie zaglądały do książki. Ze względu na małą ilość uczniów w klasie - 7-ro uczniowie podzielili się droga losowo na 2 zespoły .

AD.2 Uczniowie zadecydowali ,ze podzielą się na grupy droga losową. W ten sposób powstały 2 zespoły .Zespół 1 - Eskimosi Najwytwalsi, zespól 2 - Eskimosi Niezawodni

AD.3 W ramach zespołów dzieci wypisywały zakres działań jakie chciałyby przedstawić w klasie na temat Grenlandii. Niestety odczytane działania powtarzały się , więc nauczyciel zaproponował uczniom poszczególne obowiązki , oczywiście uwzględniając zadania podane przez dzieci.

AD.4 Na realizację projektu przeznaczono 6 dni.
1 DZIEŃ- ,,Podróż na Grenlandię" - Oglądanie filmu ,,Na Arktyce" - poznanie warunków życia na Grenlandii - wystawa ,, Na Grenladii"( uczniowie mieli wcześniej za zadnie wyszukać wiadomości o Grenladnii. W tym celu poprzynosili książki, mapy, atlasy, wydrukowane materiały z internetu itd i zorganizować wystawę.) - praca w zespołach . 1 zespół - namalowanie flagi Grenlandii , 2 zespół - namalowanie godła Grenlandii.
2 DZIEŃ. ,,Spotkanie z Anarukiem" - zespoły ...