Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Kowalska
Data publikacji
2008-09-08
Średnia ocena
5,00
Pobrań
172

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Dalsza część programu zawierająca praktyczne zajęcia z dziećmi do realizacji na cały rok szkolny.
 Pobierz (doc, 108,0 KB)

Podgląd treści


DZIAŁ I Wiem wszystko o prawidłowym odżywianiu:

1. Prawidłowa dieta dziecka.
Zadania:
• Poznanie pojęć: prawidłowe odżywianie oraz zapotrzebowanie na energię.
• Wpływ słonych przekąsek i słodyczy na naszą sylwetkę i samopoczucie.

|Cele szczegółowe |Działania edukacyjne |Przewidywane osiągnięcia |
| | | |
|Kształcenie prawidłowych nawyków |„Prawidłowe odżywianie”- rozmowa z panią intendentką na temat ilości dziennych posiłków oraz |zna nazwy poszczególnych posiłków, prawidłowe odstępy między nimi |
|żywieniowych |ich wartości odżywczych niezbędnych dla prawidłowego wzrostu każdego dziecka. |oraz produkty z jakich powinny się składać, |
| |„Mały Krzyś niejadek”- krótkie przedstawienie kukiełkowe wyjaśniające dzieciom termin „ |rozumie ,że pożywienie dostarcza energii potrzebnej do wzrastania , |
| |zapotrzebowanie na energię”. |nauki i zabawy, |
| |„Jak to smakuje”- określenie smaku różnych produktów i określenie , których |potrafi określić smak słony, słodki, kwaśny , mdły i uzasadnić |
| |zjadam najwięcej i dlaczego. |dlaczego są smaczne lub nie , |
| |„Zdrowy posiłek”- rysowanie kredkami ulubionych potraw i przekąsek oraz |wie co powinny zawierać posiłki , aby były wartościowe dla zdrowia |
| |analiza ich wartości pod względem prawidłowego odżywiania . |dziecka , |
| |„Najważniejszy posiłek to…..” , „zjadam zawsze drugie śniadanie bo….” , „kolacja powinna |rozumie , że słone paluszki, chipsy i słodycze są|
| |być…”- technika niedokończonych zdań . |niezdrowe i należy ich unikać |
| |Scenka pt. „Zachowanie przy stole”- przedstawienie przez dzieci ładnego i estetycznego sposobu |potrafi uzasadnić konieczność zjadania poszczególnych posiłków w |
| |spożywania posiłku przy stole . |ciągu dnia w prawidłowych proporcjach, |
| |„Drugie śniadanie”- samodzielne wykonanie kanapek z produktów | |
| |przyniesionych do przedszkola. |potrafi uczyć się przez zabawę zachowania przy stole, estetycznego |
| |„Wiem co jem”- zabawa w robienie zakupów na podwieczorek i kolację. |podania i spożywania posiłków, |
| |„Miód czy cukier ?”- pogadanka na temat wyższości miodu nad cukrem, zachęcanie dzieci do |potrafi samodzielni złożyć kanapki z wartościowych|
| |słodzenia nim herbaty. |produktów, |
| |„ Rozmowa przy jedzeniu”- opowiadanie własne nauczyciela przedstawiające złe skutki mówienia z |dokonuje wyboru produktów zgodnie z zasadami |
| |pełnymi ustami oraz jedzenia w pośpiechu. |prawidłowego odżywiania, |
| |„Przygody Kubusia Puchatka”- słuchanie opowiadania i wyciąganie nauki z |wie jaką wartość ma miód i rozumie różnicę między spożywaniem miodu |
| |zachłanności misia. |a cukru, |
| |„Słodki piątek”- wprowadzenie zasady umiarkowanego spożywania słodyczy w ciągu tygodnia oraz |rozumie, że posiłki należy zjadać powoli i małymi kęsami,|
| |przynoszenia słodyczy do przedszkola tylko w piątki. |aby uniknąć nieprzyjemnych dolegliwości, |
| | |wie , że łakomstwo prowadzi do tycia i bólu brzucha, |
| | |rozumie , że słodycze należy jeść rzadko, aby nie tyć i mieć zdrowe |
| | |zęby. |

2. Piramida zdrowego odżywiania.

Zadania:
• Dostarczanie wiedzy na temat wartości odżywczych różnych grup produktów.
• Znaczenie witamin zawartych w warzywach i owocach.
• Rozumie pojęcie: zdrowa żywność

|Cele szczegółowe |Działania edukacyjne |. Przewidywane osiągnięcia |
|Zapoznanie ...