Dodaj publikację
Autor
Adriana Dorota Zawierta
Data publikacji
2008-09-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
636

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 104,0 KB)

Podgląd treści

S P R A W O Z D A N I E

z realizacji planu rozwoju zawodowego

nauczyciela kontraktowego Zespołu Szkół Zawodowych

im. Sandora Petöfi w Ostródzie

s. Adriany Doroty Zawierta

ubiegającej się o stopień zawodowy
nauczyciela mianowanego

Staż na nauczyciela kontraktowego zakończyłam w 2000 roku
w Szkole Podstawowej nr 2 im. Aleksandry Piłsudskiej w Suwałkach. Od września 2001 roku rozpoczęłam staż na nauczyciela mianowanego w Zespole Szkół Zawodowych im. Sandora Petöfi
w Ostródzie. Przez 2 lata i 9 miesięcy starałam się sprostać wymaganiom zawartym w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 roku dotyczącym nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego. Doświadczenie nauczyło mnie, że systematyczna praca w przypadku gromadzenia dokumentacji, jest fundamentem sprawozdania za okres stażu. Zatem po złożeniu wniosku o rozpoczęcie stażu, wspólnie
z opiekunem stażu – P. Anną Gęstwicką przystąpiłam do pracy nad planem rozwoju zawodowego. W związku z tym, że realizowane przeze mnie zadania podporządkowane są kilku wymaganiom egzaminacyjnym postanowiłam uporządkować je według 6 punktów rozwoju zawodowego:

1. Uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeby szkoły.

2. Samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności zawodowe.

3. Poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty.

4. Umiejętność uwzględniania w swej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

5. Wiedza z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki
i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy
społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie
specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.

6. Inicjatywa własna nauczyciela kontraktowego.

Trudno wybrać takie zadania, które przysporzyły mi najwięcej kłopotów lub przyniosły najwięcej satysfakcji, gdyż zaangażowałam się w realizację każdego z nich. Teraz chciałabym zaprezentować swój dorobek zawodowy.

| |Zadania realizowane | |
|Lp. |w czasie stażu |Sprawozdanie |
| |/ 01.09.2001 – 31.05.2004 / |z realizacji zadań |
| | | |
|1. |Podejmę współpracę |Przez cały okres stażu uczestniczyłam w radach pedagogicznych i szkoleniach organizowanych|
| |z dyrekcją szkoły, wychowawcami|przez szkołę. Nawiązałam kontakt z wychowawcami klas, w których uczę religii. |
| | |Podjęłam współpracę |
| |oraz pedagogiem szkolnym. |z dyrekcją szkoły, zasięgałam rady u pedagoga szkolnego: Pani Kropidłowskiej. |
| | |Zapoznałam się |
| | |z zasadami funkcjonowania biblioteki i czytelni szkolnej, rady rodziców i samorządu |
| | |szkolnego. |
| | | |
|2. |Wspomogę uczniów w pogłębianiu|Wspólnie z nauczycielką języka polskiego – Panią Wandą Winik przygotowałam |
| |tradycji |przedstawienie bożonarodzeniowe (grudzień 2001). |
| |narodowo-chrześcijańskich. | |
| | |W latach: 2002 i 2003 r. wraz z katechetą Grzegorzem Wróblem przygotowałam spotkania |
| | |opłatkowe dla grona pedagogicznego naszej szkoły. |
| | | |
| | | |
| | |Przygotowałam uczniów do konkursów: |
| | |wiedzy religijnej ...