Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO.
Imię i Nazwisko: mgr inż.Iwona Kowalczuk – Bekiesza
Szkoła: Zespół Szkół Agrotechnicznych
Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (1.09.2006 – 31.05.2009)
Imię i Nazwisko opiekuna stażu: mgr inż. Ewa Wojtalewska – Lichota
Dyrektor szkoły:
mgr Danuta Miraszewska
|I. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach; |
|Zadania- przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza podstawowych aktów prawnych. |W ciągu stażu |Notatki, sprawozdanie. |
|Współpraca z doradcą metodycznym. |Udział w konferencjach metodycznych. |W ciągu stażu |Zaświadczenia. |
|Systematyczna współpraca |Ustny kontakt, obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna , prowadzenie zajęć w |W ciągu stażu. |Scenariusze zajęć, sprawozdanie. |
|z opiekunem stażu. |obecności opiekuna stażu. | | |
|Doskonalenie zawodowe- |Kursy doskonalące, |W ciągu stażu |Potwierdzenia ucze- stnictwa w |
|Kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form|Kursy kwalifikacyjne, | |formach doskonalenia, |
|doskonalenia zawodowego: |Warsztaty metodyczne, | |scenariusze zajęć wykorzystujące |
|-doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z | | |nowo nabyte wiedzę |
|zakresu nauczanych przedmiotów, | | |i umiejętności |
|- podnoszących kompetencje | | | |
|i umiejętności wychowawcze, | | | |
|- nadających uprawnienia do nauczania innego przedmiotu. | | | |
| | | | |
|Aktywne uczestnictwo w WDN, przygotowanie do ewaluacji |Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych |W ciągu stażu |Wpis do protokolarza RP, podpisy |
|podejmowanych przez Radę Pedagogiczną działań. |i między przedmiotowych mających na celu: | |pod dokumentami wypra- cowanymi w |
| |- opracowanie narzędzi pomiaru jakości pracy szkoły | |szkole, scenariusze, projekty, |
| |w wybranych obszarach, | |plany działania, narzę dzia |
| |- analizę badań osiągnięć uczniów, | |pomiaru jakości, ewaluacji oraz |
| |-opracowanie ścieżek edukacyjnych, | |bada- nia osiągnięć ucz- niów, |
| |- przygotowywanie projektów i programów wspierających oddziaływanie dydaktyczne i | |dokumentacja projektów, progra- |
| |wychowawcze nauczyciela, | |mów,Plan działań naprawczych |
| |- analizę wyników nauczania przedmiotów zawodowych, wyników sprawdzianów i egzaminów | | |
| |zewnętrznych, opracowywanie planu działań naprawczych, wniosków do dalszej pracy. | | |
|Planowanie pracy dydaktycznej |Opracowanie i modyfikacja rozkładów materiału, planów wychowawczych. |W ciągu stażu |Rozkład materiału, plany |
|i wychowawczej. | | |wychowawcze. |
| |Udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli. |W ciągu stażu |Arkusze hospitacyjne |
| |Aktywny udział w opracowywaniu narzędzi przydatnych do obserwacji lekcji, formułowanie |W ciągu stażu |Karty obserwacji lekcji |
| |wniosków pohospitacyjnych. | | |
| |Projektowanie i realizacja zajęć otwartych. |W ciągu stażu |Scenariusze lekcji |
| |Opracowanie zestawu nowych metod pracy z uczniami oraz narzędzi i procedur podwyższających|W ciągu stażu |Scenariusze lekcji |
| |atrakcyjność prowadzonych zajęć. | |Projekty |
| | | |i Programy edukacyjne, Zbiór kart |
| | | |pracy, testów |
| | | |i innych materiałów |
| |Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości szkolnych. |Według harmonogr. |Scenariusze |
| |Szerokie wykorzystywanie metody projektów. |W ciągu stażu. |Prace uczniów, sprawozdania ...