Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
P R O G R A M
K O Ł A T E A T R A L N E G O
D L A K L A S I - III
Program koła teatralnego pt. “Szanuj bliźniego” zawiera wymagania dotyczące struktury programu:
• opis programu wraz z uzasadnieniem
• cele ogólne programu
• szczegółowe cele kształcenia
• procedury osiągania celów - metody pracy
• przewidywane osiągnięcia uczniów
Program przeznaczony jest do realizacji w czasie zajęć pozalekcyjnych
w Szkole Podstawowej Nr 2 im. Ja. Dąbrowskiego w Olsztynie od dnia 10.10.2007.r.
| | |
|Opis programu |Zajęcia pozalekcyjne poszerzą zakres zdobywania odpowiedniego zasobu słownictwa i umiejętności |
|wraz |swobodnej wypowiedzi. |
|z uzasadnieniem |Efektem zajęć jest uwrażliwienie naszych uczniów na odbiór sztuki, ujawnienie swoich talentów i |
| |poznawanie własnej wartości. |
| |Przeznaczony jest dla zespołu klasowego bez względu na umiejętności poszczególnych uczniów. |
| | |
|Cele ogólne |rozwijani twórczej wyobraźni |
| |zaspokajanie naturalnej potrzeby dziecka poprzez aktywny udział w zajęciach |
| |rozwój indywidualnych umiejętności w celu osiągnięcia sukcesu na miarę możliwości uczniów |
| |przygotowanie uczestników koła do świadomego odbioru sztuki teatralnej |
| |kształcenie asertywności |
| | |
|Cele szczegółowe |poznanie podstawowych pojęć związanych z teatrem |
| |wyzwalanie w uczestnikach spontaniczności i możliwości kreacyjnych |
| |czytanie tekstu z podziałem na role |
| |doskonalenie poprawności wymowy: ćwiczenie dykcji |
| |i oddechu podczas wymawiania sylab, wyrazów i zdań |
| |wcielanie się w rolę aktorów spektaklu |
| |tworzenie scenariuszy przedstawienia |
| |doskonalenie umiejętności związanych z ruchem, tańcem, działaniami plastycznymi i technicznymi |
| |integracja środowiska szkolnego z rodzinnym i lokalnym |
| |kształcenie umiejętności współpracy w zespole |
| | |
| | |
|Procedury osiągania celów |Zabawa jest naturalna potrzebą dzieci w wieku szkolnym. Również zabawa w teatr. |
| |Program teatralny integruje różne płaszczyzny, umiejętności |
| |i aktywności uczniów. |
| |Uwzględnia treści społeczne, polonistyczne, muzyczne, ruchowe, plastyczne i techniczne. |
| | |
|Metody i formy pracy |Podstawowymi metodami pracy są metody aktywizujące różne sfery psychofizyczne uczniów uwzględniające|
| |ich zainteresowania. |
| |Forma pracy indywidualna i grupowa. |
| | |
|Przewidywane osiągnięcia uczniów |zna swoje możliwości głosowe |
| |cierpliwie pracuje nad sobą |
| |współpracuje w zespole |
| |potrafi negocjować |
| |jest asertywny |
| |planuje swoja pracę |
| |jest odpowiedzialny za powierzone zadania |
| |recytuje tekst z odpowiednim doborem gestu |
| |czyta z podziałem na role |
| |porusza się na scenie zgodnie z ustalonymi zasadami |
| |wykonuje elementy stroju i dekoracji |
| | |
|Lista pomocy |kolorowy papier |
|i środków dydaktycznych niezbędnych|tektura |
|w prowadzeniu zajęć |farby plakatowe |
| |pędzle |
| |magnetofon |
| |kasety |
| |inne środki niezbędne do realizacji scenografii i strojów |
| | |
|Prezentacja osiągnięć uczniów na |Wystawianie inscenizacji dla uczniów w auli szkolnej z okazji świąt Bożego Narodzenia, Wielkiejnocy |
|terenie naszej placówki szkolnej |i apeli szkolnych. |
|– Szkoły Podstawowej | |
|Nr 2 im. | |
|J. Dąbrowskiego | |
|w Olsztynie | |
| | |
|Promowanie szkoły w środowisku |współpraca z Domem ...