Dodaj publikację
Autor
Jadwiga Sowa
Data publikacji
2008-09-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć półzimowiska pt. "Ferie z Dwójką" na okres ferii zimowych.
 Pobierz (doc, 48,5 KB)

Podgląd treści


P r o g r a m
zajęć półzimowiska
pod hasłem „Ferie z Dwójką”
prowadzonych przez Jadwigę Sowę

Termin:
30.01.2006 r. – 03.02.2006 r.

Uczestnicy:
- uczniowie z klas 0 – III
- uczniowie klas IV – VI

Miejsce prowadzonych zajęć:
- świetlica
- sala gimnastyczna
- aula
- sala nr 4

Cele:
- integracja grupy,
- stworzenie przyjaznego klimatu w celu ułatwienia nawiązania kontaktu z nowymi osobami w grupie,
- rozbudzanie wrażliwości i empatii u dzieci poprzez zainteresowanie ich czytaniem książek,
- kształtowanie właściwego zachowania w domu i szkole,
- przestrzeganie zasad uprzejmości i grzeczności,
- zapoznanie się ze sposobami ograniczenia agresji i przemocy wśród młodego pokolenia,
- rozwijanie wyobraźni i logicznego myślenia.

P o n i e d z i a ł e k (30.01.2006 r.)
godz. 900 - 1300

1. Powitanie
▪ gry wprowadzające
- „Kim jesteś?” – zabawa ma za zadanie poznanie imion osób w grupie. Każdy uczestnik otrzymuje kartonik. Flamastrem zapisuje swoje imię i przypina go do ubrania.
2. Gry, zabawy i ćwiczenia integrujące grupę.
▪ „Zagraj w swoje imię”- wszyscy stają w kręgu. Jedna osoba wchodzi do środka koła i pokazuje, jak się czuje w tym momencie. Reszta osób mówi jej imię i pokazuje to samo. Osoba ze środka wskazuje kolejną osobę, która zajmuje jej miejsce. Można pokazywać to, co lubi się wykonywać, np. naśladować zwierzątka itp.
▪ „Otwarty krąg” – polega na dokończeniu przez każda osobę zdania: np. Najlepsza rzecz, która przydarzyła mi się
w tym tygodniu… Gdybym był(a) sławną osobą, to byłabym… bo…
▪ „Wizytówki” – każdy członek grupy powinien pomyśleć o sobie: Jaki jest? Jak wygląda? Czym się interesuje?
Co robi w wolnym czasie? Na nie podpisanej kartce uczniowie piszą 5 zdań zaczynających się od słowa „Jestem…”. Zapisane karteczki zbieramy i mieszamy. Potem uczniowie po kolei losują kartki, odczytują głośno treść i próbują odgadnąć, kto jest autorem „wizytówki”. W młodszej grupie wiekowej pisanie zastępujemy rysowaniem własnego portretu.
▪ Ćwiczenie kształcące umiejętność komunikowania się – z klasy wychodzi uczeń, a pozostali ustalają temat, na który będą układać zdania oraz zamiennik słowa kluczowego, np. wyraz książka zastępujemy słowem kapeć. W zdaniach budowanych przez uczniów używa się zamiennika a nie właściwego słowa. Chętni zgłaszają się i wypowiadają głośno wymyślone przez siebie zdania. Zadaniem ucznia po powrocie do klasy jest zgadnięcie, jak brzmi właściwe słowo.
3. Ćwiczenia oddechowe.
4. Obiad (godz. 1130 – 1200).
5. Zajęcia muzyczne – wspólna zabawa i nauka tańca.
6. Pożegnanie.

W t o r e k (1.02.2006 r.)
godz. 900 - 1300

1. Powitanie.
2. Zagadki o zwierzętach na podstawie materiałów ...