Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
aniapopik, 2010-01-06
rozkład materiału z plastyki do Ikl.gimnazjum jest super tylko dlaczego znowu powtarza się materiał ze szkoły podstawowej dotyczacy historii sztuki(Egipt,Grecja,Rzym).Poza tym jest dostępny i zrozumiały dla ucznia, super techniki plastyczne. Bardzo mi się podoba.
|TEMATYKA ZAJĘĆ |TERMINY, POJĘCIA. |WYKORZYSTANE POMOCE |WIEDZA TEORETYCZNA |
| | | | |
|1. Zaproszenie do sztuki, omówienie wymagań i |Podręcznik, zeszyt, PSO,BHP. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, wykaz przyborów |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 1- „Co to |
|przepisów bhp na zajęciach plastyki. |Pojęcie sztuki. |plastycznych. |jest sztuka -definicja sztuki”. |
| |Barwa, koło barw, podział barw, barwy ciepłe, zimne, | | |
|2. Moje wakacje – wykonanie pracy plastycznej dowolną|chromatyczne,achromatyczne, podstawowe, pochodne. |Farby plakatowe, kredki ołówkowe lub pastele, kartki |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5- „Co to |
|techniką. | |z bloku technicznego, ołówek, gumka. |jest kolor?” |
| |Plama barwna, podłoża malarskie: kartka papieru, | | |
| |płótno, deska., techniki malarskie: akwarela, |Reprodukcje obrazów i oryginalne dzieła malarskie |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|3. Poznajemy techniki malarskie. |tempera, farba olejna, farba akrylowa, gwasz, pastel.|stworzone różnymi technikami malarskimi. |sztuki- malarstwo” |
| | | | |
|4. My też jesteśmy artystami – wykonanie pracy |Dripping, plama barwna, tło, abstrakcja. |Kartki z bloku technicznego, patyczki, pędzle, farby |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|plastycznej metodą drippingu. | |lub tusz. |sztuki- malarstwo - realizm i abstrakcja.” |
| | | | |
|5. Owoce jesieni, wykonujemy owoce z bibuły. |Bibuła jako materiał plastyczny, szablon. |Bibuła, nożyczki, karton, klej, zszywacz. | |
| | | | |
|6. Moje miasto – wykonanie rysunku przedstawiającego |Technika wydrapywania, krajobraz miejski. |Kartki z bloku technicznego, kredki świecowe, tusz |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 3- „Obszary |
|architekturę miejską metodą wydrapywania. | |czarny, pędzle, patyczki lub wykałaczki. |sztuki- pejzaż |
| | | |i weduta” |
| |Faktura, sposoby oddania faktury |Kartki z bloku technicznego, kasza manna, klej, |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5- „Obszary |
|7. Faktura dzieła sztuki. |w dziele plastycznym. |farby, pędzle. |sztuki- faktura” |
| |Architektura, architekt, funkcje architektury, |Zdjęcia obiektów architektonicznych, ilustracje |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|8.. Architektura – to też sztuka. |materiały architektoniczne. |zamieszczone w podręczniku. |sztuki- architektura” |
| | |Kartki z bloku, ołówek, gumka. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|9. Rzeźba – obraz w trójwymiarze. Wykonujemy szkic |Materiały rzeźbiarskie, polichromia, formy | |sztuki- rzeźba” |
|płaskorzeźby. |rzeźbiarskie, narzędzia rzeźbiarskie. | | |
| |Płaskorzeźba. |Szkic płaskorzeźby, plastelina. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|10. Wykonujemy płaskorzeźbę z plasteliny. | | |sztuki- rzeźba” |
| |Dekalkomania, realizm, fantazja. |Kartki z bloku technicznego, tusz lub farby, kredki, |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 3- „Co można|
|11. W świecie fantazji wszystko jest możliwe - | |papier kolorowy, nożyczki, klej. |przedstawiać? ” |
|wykonujemy pracę metoda dekalkomanii. | | | |
| |Grafika użytkowa, drzeworyt, miedzioryt, litografia. |Kartki z bloku technicznego, liście, monety, klucze, |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|12. Grafika – to takie proste. | |kalka maszynowa. |sztuki- grafika” |
| |Pejzaż, krajobraz, plener. |Czarne ...