Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
|TEMATYKA ZAJĘĆ |TERMINY, POJĘCIA. |WYKORZYSTANE POMOCE |WIEDZA TEORETYCZNA |
| | | | |
|1. Zaproszenie do sztuki, omówienie wymagań i |Podręcznik, zeszyt, PSO,BHP. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, wykaz przyborów |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 1- „Co to |
|przepisów bhp na zajęciach plastyki. |Pojęcie sztuki. |plastycznych. |jest sztuka -definicja sztuki”. |
| |Powtórzenie wiadomości o barwach, liternictwo, kroje | | |
|2. Moja wizytówka – wykonanie pracy plastycznej |pisma. |Farby plakatowe, kredki ołówkowe lub pastele, kartki |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - ”Sztuka |
|dowolną techniką w określonej gamie barw. | |z bloku technicznego, ołówek, gumka. |wokół nas – |
| | | |o książce i literach” |
| |Formy książki, oprawa, ilustracja, druk. | | |
| | | |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - „Sztuka |
|3. Jak powstawały książki? Wykonujemy oprawę swojej | |Ilustracje zawarte w podręczniku, kartka z bloku |wokół nas- |
|ulubionej książki techniką. | |technicznego, farby, kredki, plastelina. |o książce i literach.” |
| | | | |
|4. My też jesteśmy artystami – pejzaż jesienny metodą|Perspektywa i jej rodzaje. |Kartki z bloku technicznego, pędzle, farby, kasza |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5 - „Język |
|„posypywanych obrazków”. | |manna lub piasek. |dzieła sztuki- przestrzeń i perspektywa.” |
| | | | |
|5. Rusz się!- statyka i dynamika dzieła plastycznego,|Statyka i dynamika dzieła plastycznego, sposób |Plastelina, patyczki. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5 - „Język |
|wykonujemy rzeźbę z plasteliny. |oddania ruchu w dziełach plastycznych – malarstwie, | |dzieła sztuki- statyka i dynamika, ekspresja.” |
| |rzeźbie. | | |
|6. Moje miasto – wykonanie rysunku przedstawiającego | | | |
|architekturę miejską metodą wydrapywania. |Technika wydrapywania, krajobraz miejski, |Kartki z bloku technicznego, kredki świecowe, tusz |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 3- „Obszary |
| |perspektywa. |czarny, pędzle, patyczki lub wykałaczki. |sztuki- pejzaż |
| | | |i weduta” |
| | | | |
|7. Plakat, reklama, graffiti – sztuka ulicy. |Graffiti jako sztuka, plakat i jego rodzaje, reklama |Ilustracje zamieszczone w podręczniku, ilustracje |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4- „Sztuka |
|Wykonanie szkicu plakatu na temat praw człowieka. |i jej rodzaje. |przyniesione przez uczniów. Kartka z bloku |wokół nas – plakat, reklama, graffiti”. |
| | |technicznego, ołówek, gumka. | |
| | | | |
| |Przypomnienie pojęć: architektura, architekt, funkcje|Zdjęcia obiektów architektonicznych, ilustracje |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|8. Architektura – zabytki mojego miasta, szkic |architektury, materiały architektoniczne. |zamieszczone w podręczniku, kartka z bloku |sztuki- architektura” |
|ołówkiem. | |technicznego, ołówek, gumka. | |
| | | | |
|9. Kino – pod znakiem X Muzy. Projektujemy kostiumy |Camera obscura, gatunki filmowe, aktorzy, scenograf, | |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - „Sztuka |
|filmowe. |kostiumolog, charakteryzator. |Kartki z bloku, ołówek, gumka |wokół nas - film” |
| | | | |
|10. W każdym z nas śpi artysta – wykonujemy pracę | |Kartka z bloku technicznego, farby, pędzle, rurki do |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 6- „Jak to |
|techniką drippingu. |Dripping ...