Dodaj publikację
Autor
Alicja Mysak-Policht
Data publikacji
2008-09-17
Średnia ocena
2,00
Pobrań
579

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozkład materiału dla klasy drugiej gimnazjum, podręcznik "W tym cała sztuka" J. Gumuli.
 Pobierz (doc, 84,5 KB)

Podgląd treści

|TEMATYKA ZAJĘĆ |TERMINY, POJĘCIA. |WYKORZYSTANE POMOCE |WIEDZA TEORETYCZNA |
| | | | |
|1. Zaproszenie do sztuki, omówienie wymagań i |Podręcznik, zeszyt, PSO,BHP. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, wykaz przyborów |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 1- „Co to |
|przepisów bhp na zajęciach plastyki. |Pojęcie sztuki. |plastycznych. |jest sztuka -definicja sztuki”. |
| |Powtórzenie wiadomości o barwach, liternictwo, kroje | | |
|2. Moja wizytówka – wykonanie pracy plastycznej |pisma. |Farby plakatowe, kredki ołówkowe lub pastele, kartki |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - ”Sztuka |
|dowolną techniką w określonej gamie barw. | |z bloku technicznego, ołówek, gumka. |wokół nas – |
| | | |o książce i literach” |
| |Formy książki, oprawa, ilustracja, druk. | | |
| | | |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - „Sztuka |
|3. Jak powstawały książki? Wykonujemy oprawę swojej | |Ilustracje zawarte w podręczniku, kartka z bloku |wokół nas- |
|ulubionej książki techniką. | |technicznego, farby, kredki, plastelina. |o książce i literach.” |
| | | | |
|4. My też jesteśmy artystami – pejzaż jesienny metodą|Perspektywa i jej rodzaje. |Kartki z bloku technicznego, pędzle, farby, kasza |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5 - „Język |
|„posypywanych obrazków”. | |manna lub piasek. |dzieła sztuki- przestrzeń i perspektywa.” |
| | | | |
|5. Rusz się!- statyka i dynamika dzieła plastycznego,|Statyka i dynamika dzieła plastycznego, sposób |Plastelina, patyczki. |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 5 - „Język |
|wykonujemy rzeźbę z plasteliny. |oddania ruchu w dziełach plastycznych – malarstwie, | |dzieła sztuki- statyka i dynamika, ekspresja.” |
| |rzeźbie. | | |
|6. Moje miasto – wykonanie rysunku przedstawiającego | | | |
|architekturę miejską metodą wydrapywania. |Technika wydrapywania, krajobraz miejski, |Kartki z bloku technicznego, kredki świecowe, tusz |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 3- „Obszary |
| |perspektywa. |czarny, pędzle, patyczki lub wykałaczki. |sztuki- pejzaż |
| | | |i weduta” |
| | | | |
|7. Plakat, reklama, graffiti – sztuka ulicy. |Graffiti jako sztuka, plakat i jego rodzaje, reklama |Ilustracje zamieszczone w podręczniku, ilustracje |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4- „Sztuka |
|Wykonanie szkicu plakatu na temat praw człowieka. |i jej rodzaje. |przyniesione przez uczniów. Kartka z bloku |wokół nas – plakat, reklama, graffiti”. |
| | |technicznego, ołówek, gumka. | |
| | | | |
| |Przypomnienie pojęć: architektura, architekt, funkcje|Zdjęcia obiektów architektonicznych, ilustracje |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 2- „Obszary |
|8. Architektura – zabytki mojego miasta, szkic |architektury, materiały architektoniczne. |zamieszczone w podręczniku, kartka z bloku |sztuki- architektura” |
|ołówkiem. | |technicznego, ołówek, gumka. | |
| | | | |
|9. Kino – pod znakiem X Muzy. Projektujemy kostiumy |Camera obscura, gatunki filmowe, aktorzy, scenograf, | |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 4 - „Sztuka |
|filmowe. |kostiumolog, charakteryzator. |Kartki z bloku, ołówek, gumka |wokół nas - film” |
| | | | |
|10. W każdym z nas śpi artysta – wykonujemy pracę | |Kartka z bloku technicznego, farby, pędzle, rurki do |Podręcznik „W tym cała sztuka”, rozdział 6- „Jak to |
|techniką drippingu. |Dripping ...