Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Agnieszki Koper
Nauczyciela stażysty Gimnazjum Nr 2 w Zespole Placówek Oświatowych
w Nowej Dębie
Ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.
DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2008r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2009r.
CZAS TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
OPIEKUN STAŻU: mgr Iwona Szczur
CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
KONTRAKTOWEGO
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji szkolnej.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.
1. wewnątrzszkolnych
2. pozaszkolnych
3. samokształcenia.
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż *(§6 ust.2 pkt 1).
|LP |ZADANIA |FORMY |TERMIN realizacji |Dowody realizacji |
| | |REALIZACJI | | |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza Karty Nauczyciela |Wrzesień 2008 |Notatka stwierdzająca zapoznanie |
| | |i rozporządzenia MENiS | |się z w/w przepisami. |
| | |dotyczącego awansu zawodowego | | |
| | |oraz śledzenie w internecie | |Wykaz stron internetowych. |
| | |informacji na temat awansu. | | |
| | | | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z |Rozmowy i konsultacje dotyczące |Wrzesień 2008 |Opracowanie zasad współpracy – |
| |opiekunem stażu. |realizacji stażu. | |kontrakt. |
| | |Zawarcie kontraktu. | | |
| | | | | |
|3. |Poznanie przepisów BHP |Czytanie i analiza aktów prawnych|Wrzesień 2008 |Notatki. |
| |obowiązujących |poświęconych BHP w szkole. | | |
| |w placówce. |Zapoznanie z Kodeksem Pracy. | | |
| | | | | |
|4. |3. Poznanie dokumentów obowiązujących w|Analiza dokumentacji. |Wrzesień –październik 2008|Notatki. |
| |szkole: | | | |
| |statut szkoły | | | |
| |wewnątrzszkolny system oceniania | | | |
| |programy wychowawcze | | | |
| |dokumenty związane z działalnością | | | |
| |dydaktyczną | |W czasie trwania stażu. | |
| |dziennik zajęć, rozkłady zajęć |Dokonywanie samodzielnych wpisów | | |
| |tygodniowy rozkład zajęć |do dzienników. | | |
| |harmonogram dyżurów nauczycielskich | | | |
| | |Prowadzenie zajęć lekcyjnych | | |
| | |zgodnie z rozkładem. | | |
| | | | | |
| | |Pełnienie dyżurów. | | |
|5. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. |Zredagowanie Planu Rozwoju |Wrzesień 2008 |Plan Rozwoju zawodowego. |
| | |Zawodowego i przedłożenie go | | |
| | |do zatwierdzenia Dyrektorowi | | |
| | |szkoły. | | |
| | | | | |
|6. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju|Gromadzenie dokumentacji, |Wrzesień 2008 – Maj 2009 |Teczka stażysty. |
| |zawodowego. |zaświadczeń, potwierdzeń, | | |
| | |scenariuszy lekcji, zdjęć. | | |
| | | | | |
|7. |Pogłębianie wiedzy |Uczestniczenie |Cały rok |Świadectwa, zaświadczenia. |
| |i umiejętności. |w kursach, szkoleniach, | |Notatki. |
| | |konferencjach. | | |
| | |Samokształcenie, studiowanie | | |
| | |literatury i prasy | | |
| | |fachowej. | | |
| | | | | |
|8. |Sporządzenie sprawozdania z przebiegu |Przygotowanie sprawozdania |Maj 2009 |Sprawozdanie |
| |stażu i |opisującego przebieg oraz stopień| |z realizacji stażu. |
| |przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. |realizacji przyjętego planu | | |
| | |rozwoju, uwzględnienie zmian i | | |
| | |modyfikacji planu rozwoju. | | |
| | | | | |
|9. |Złożenie wniosku o podjęcie |Sporządzenie wniosku oraz |Maj 2009 |Wniosek, dokumentacja |
| |postępowania kwalifikacyjnego na |przygotowanie dokumentacji. | |z realizacji stażu. |
| |stopień nauczyciela kontraktowego wraz | | | |
| |z dołączoną dokumentacją. | | | |
| | | | | |
Umiejętność ...