Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Koper
Data publikacji
2008-09-22
Średnia ocena
5,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty. Nauczyciel geografii.
 Pobierz (doc, 75,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Agnieszki Koper
Nauczyciela stażysty Gimnazjum Nr 2 w Zespole Placówek Oświatowych
w Nowej Dębie
Ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego.

DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2008r.
DATA ZAKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2009r.
CZAS TRWANIA STAŻU: 9 miesięcy
OPIEKUN STAŻU: mgr Iwona Szczur

CEL GŁÓWNY: UZYSKANIE STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA
KONTRAKTOWEGO

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Poznanie organizacji zadań i zasad funkcjonowania szkoły.
2. Poznanie dokumentacji obowiązującej w szkole i sposobów jej prowadzenia.
3. Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji szkolnej.
4. Doskonalenie warsztatu pracy poprzez obserwację zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
5. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6. Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez udział w formach doskonalenia zawodowego.
1. wewnątrzszkolnych
2. pozaszkolnych
3. samokształcenia.

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż *(§6 ust.2 pkt 1).

|LP |ZADANIA |FORMY |TERMIN realizacji |Dowody realizacji |
| | |REALIZACJI | | |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego. |Analiza Karty Nauczyciela |Wrzesień 2008 |Notatka stwierdzająca zapoznanie |
| | |i rozporządzenia MENiS | |się z w/w przepisami. |
| | |dotyczącego awansu zawodowego | | |
| | |oraz śledzenie w internecie | |Wykaz stron internetowych. |
| | |informacji na temat awansu. | | |
| | | | | |
|2. |Nawiązanie współpracy z |Rozmowy i konsultacje dotyczące |Wrzesień 2008 |Opracowanie zasad współpracy – |
| |opiekunem stażu. |realizacji stażu. | |kontrakt. |
| | |Zawarcie kontraktu. | | |
| | | | | |
|3. |Poznanie przepisów BHP |Czytanie i analiza aktów prawnych|Wrzesień 2008 |Notatki. |
| |obowiązujących |poświęconych BHP w szkole. | | |
| |w placówce. |Zapoznanie z Kodeksem Pracy. | | |
| | | | | |
|4. |3. Poznanie dokumentów obowiązujących w|Analiza dokumentacji. |Wrzesień –październik 2008|Notatki. |
| |szkole: | | | |
| |statut szkoły | | | |
| |wewnątrzszkolny system oceniania | | | |
| |programy wychowawcze | | | |
| |dokumenty związane z działalnością | | | |
| |dydaktyczną | |W czasie trwania stażu. | |
| |dziennik zajęć, rozkłady zajęć |Dokonywanie samodzielnych wpisów | | |
| |tygodniowy rozkład zajęć |do dzienników. | | |
| |harmonogram dyżurów nauczycielskich | | | |
| | |Prowadzenie zajęć lekcyjnych | | |
| | |zgodnie z rozkładem. | | |
| | | | | |
| | |Pełnienie dyżurów. | | |
|5. |Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. |Zredagowanie Planu Rozwoju |Wrzesień 2008 |Plan Rozwoju zawodowego. |
| | |Zawodowego i przedłożenie go | | |
| | |do zatwierdzenia Dyrektorowi | | |
| | |szkoły. | | |
| | | | | |
|6. |Dokumentowanie realizacji planu rozwoju|Gromadzenie dokumentacji, |Wrzesień 2008 – Maj 2009 |Teczka stażysty. |
| |zawodowego. |zaświadczeń, potwierdzeń, | | |
| | |scenariuszy lekcji, zdjęć. | | |
| | | | | |
|7. |Pogłębianie wiedzy |Uczestniczenie |Cały rok |Świadectwa, zaświadczenia. |
| |i umiejętności. |w kursach, szkoleniach, | |Notatki. |
| | |konferencjach. | | |
| | |Samokształcenie, studiowanie | | |
| | |literatury i prasy | | |
| | |fachowej. | | |
| | | | | |
|8. |Sporządzenie sprawozdania z przebiegu |Przygotowanie sprawozdania |Maj 2009 |Sprawozdanie |
| |stażu i |opisującego przebieg oraz stopień| |z realizacji stażu. |
| |przedłożenie go Dyrektorowi szkoły. |realizacji przyjętego planu | | |
| | |rozwoju, uwzględnienie zmian i | | |
| | |modyfikacji planu rozwoju. | | |
| | | | | |
|9. |Złożenie wniosku o podjęcie |Sporządzenie wniosku oraz |Maj 2009 |Wniosek, dokumentacja |
| |postępowania kwalifikacyjnego na |przygotowanie dokumentacji. | |z realizacji stażu. |
| |stopień nauczyciela kontraktowego wraz | | | |
| |z dołączoną dokumentacją. | | | |
| | | | | |

Umiejętność ...