Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROCZNY PLAN PRACY SZKOLNEGO KOORDYNATORA DS. BEZPIECZEŃSTWA
|ZADANIE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOKUMENTACJA |
| |
|OBSZAR ZADANIOWY I |
|INTEGROWANIE DZIAŁAŃ NA RZECZ BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE |
| | | | |
|Integrowanie działań w zakresie bezpieczeństwa oraz |Aktualizacja listy instytucji wspierających pracę koordynatora w |IX 2008 |Lista instytucji wspierających w zakresie poprawy |
|współpraca ze środowiskiem- instytucjami pomagającymi|zakresie poprawy bezpieczeństwa w szkole. | |bezpieczeństwa w szkole (adresy, telefony, nazwiska). |
|szkole w rozwiązywaniu problemów dotyczących | | | |
|bezpieczeństwa. | | | |
| | | | |
| |Kontynuacja współpracy z koordynatorami ds. bezpieczeństwa z innych |2008/2009 |Lista koordynatorów ds. bezpieczeństwa z rejonu. |
| |szkół. | | |
| | | | |
|Koordynowanie działań w zakresie bezpieczeństwa w |Analiza dokumentów regulujących pracę szkoły, a także analiza zapisów|2008/2009 |Przedstawienie na posiedzeniu RP zrealizowanych tematów i |
|związku z realizacją programu wychowawczego i |w dziennikach lekcyjnych, w zeszytach uwag poszczególnych klas, w | |ogólnych wniosków. |
|programu szkolnej profilaktyki. |kartach wycieczek i imprez szkolnych odnośnie realizacji ustalonych | | |
| |zapisów w przyjętych programach na dany rok szkolny. | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Wdrażanie i dostosowywanie do specyfiki placówki |Rozmowy i zbieranie opinii |2008/2009 |Lista ewentualnych problemów w obszarze bezpieczeństwa w |
|procedur postępowania w sytuacjach kryzysowych i |nauczycieli, rodziców, uczniów | |szkole. |
|zagrożenia. |na temat bezpieczeństwa w szkole. | | |
| | | | |
| |Wypracowanie kolejnych procedur zachowania w sytuacjach |w miarę potrzeby |Opis proponowanych procedur zachowania w sytuacjach |
| |kryzysowych i zagrożenia. | |kryzysowych i zagrożenia. |
| | | | |
| |Prezentacja, omówienie i przyjęcie kolejnych procedur zachowania w |w miarę potrzeby |Protokoły ze spotkań oraz Rady Pedagogicznej zatwierdzającej|
| |sytuacjach kryzysowych i zagrożenia. | |procedury. |
| | | | |
| |Prowadzenie monitoringu |2008/2009 |Rozmowy na posiedzeniach RP. |
| |stosowanych procedur. | | |
| | | | |
|Posługiwanie się monitoringiem wizyjnym terenu szkoły|Systematyczne sprawdzanie zapisów monitoringu wizyjnego szkoły. |2008/2009 |Notatki z zaobserwowanych zdarzeń. |
|w kontrolowaniu poziomu bezpieczeństwa uczniów. | | | |
| | | | |
| | | | |
|ZADANIE |FORMY REALIZACJI |TERMIN |DOKUMENTACJA |
| |
|OBSZAR ZADANIOWY II |
|DZIELENIE SIĘ WIEDZĄ NA TEMAT MOŻLIWYCH SPOSOBÓW POPRAWY BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE |
| | | | |
|Pomoc nauczycielom, wychowawcom, rodzicom w |Udostępnianie wychowawcom, nauczycielom i rodzicom listy instytucji |2008/2009 |Zapisy o prowadzonych rozmowach. |
|nawiązywaniu kontaktów z instytucjami pomagającymi w |wspierających w zakresie poprawy bezpieczeństwa. | | |
|rozwiązywaniu problemów dotyczących bezpieczeństwa. | | |Gotowe druki zawierające dane teleadresowe udostępniane |
| | | |potrzebującym rodzicom. |
| | | | |
|Współdziałanie w tworzeniu programu wychowawczego |Prowadzenie monitoringu i ewaluacji działań na rzecz zapewnienia |2008/2009 |Sprawozdania z podejmowanych działań. |
|szkoły i innych dokumentów szkolnych. |bezpieczeństwa w szkole. | | |
| | | | |
|Dzielenie się wiedzą o zachowaniach ryzykownych i |Spotkania i rozmowy z nauczycielami, rodzicami, uczniami. |2008/2009 |Liczba i rodzaj upowszechnionych informacji. |
|niepożądanych. | | | |
| |Przygotowywanie materiałów informacyjnych (gazetka szkolna, strona | | |
| |internetowa). | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|Promowanie problematyki bezpieczeństwa dzieci i |Upowszechnianie informacji o opracowaniach dotyczących problemu |2008/2009 |Aktualizacja bibliografii dotyczącej problematyki |
|młodzieży. |bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. | |bezpieczeństwa dzieci i młodzieży. |
| | | | |
|Promowanie i dzielenie się ...