Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
cecylia.kalafut, 2008-09-26
Wskażniki godzinowe przy tematach jakoś się nie zgadzają z założeniem "jedna godzina tygodniowo". Poza tym może być pomocne w pracy.Powodzenia!
Ilona Bocian
Szkoła Podstawowa
Im. Dywizjonu 301
W Leszkowicach
PROGRAM ZAJĘĆ MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZYCH PRZYGOTOWUJĄCY UCZNIÓW KL. VI DO
SPRAWDZIANU PO SZKOLE PODSTAWOWEJ
WSTĘP
Program ten został opracowany na podstawie analizy wyników osiągniętych przez uczniów klasy V na
sprawdzianie próbnym . Sprawdzian taki przeprowadzany jest w naszej szkole corocznie na zakończenie klasy
V. Zajęcia będą miały formę ćwiczeniową. Podczas nich aktywność uczniów zostanie ukierunkowana na
rozwiązywanie zadań o bardzo róŜnorodnej formie:
zadania rozszerzonej odpowiedzi RO
zadania krótkiej odpowiedzi KO
zadania z luką L
zadania wielokrotnego wyboru WW
zadania na dobieranie D
zadania typu „ prawda lub fałsz” P-F
Wspieranie wiedzy teoretycznej ucznia ćwiczeniami pozwoli skupić uwagę na utrwalaniu zdobytych umiejętności
poprzez praktyczne działanie i wzmocnić wiarę w siebie oraz samodzielność w rozwiązywaniu zadań i umiejętność pracy
w grupie. Daje to moŜliwość rozwijania w sposób harmonijny wielu praktycznych umiejętności ucznia. Realizacja
programu odbywać się będzie w wymiarze 1 godziny lekcyjnej tygodniowo w miesiącach październik – marzec roku
szkolnego 2008/2009. W zajęciach mogą brać udział wszyscy chętni uczniowie klasy szóstej, którzy chcą rozwijać i
utrwalać określone umiejętności .
CEL GŁÓWNY
Głównym celem zajęć jest przygotowanie uczniów do sprawdzianu po VI klasie poprzez kształcenie umiejętności
określonych w standardach: czytanie, pisanie, rozumowanie, wykorzystanie wiedzy w praktyce i korzystanie z
informacji oraz zapoznanie uczniów z organizacją egzaminu zewnętrznego. Szczególną uwagę naleŜy poświecić na
ćwiczenie umiejętności z obszaru wykorzystanie wiedzy w praktyce.
Cele ogólne:
zapoznanie uczniów z organizacją egzaminu zewnętrznego;
kształcenie umiejętności czytania, pisania, rozumowania, korzystania z informacji oraz wykorzystania wiedzy
w praktyce;
dostarczanie wiedzy z róŜnych źródeł;
•
•
•
• wdraŜanie ucznia do uŜywania języka matematycznego;
•
• motywowanie ucznia do systematycznej pracy;
•
•
•
kształtowanie aktywnej postawy wobec przyrody i własnej nauki
stwarzanie sytuacji sprzyjających właściwemu planowaniu pracy;
utrwalanie zdobytej wiedzy w sposób prosty poprzez ćwiczenia
prezentowanie postawy człowieka odpowiedzialnego za swój sukces (sprawdzian po klasie VI)
Treści:
Liczby naturalne.
1.
2. Ułamki
3. WyraŜenia algebraiczne.
4. Figury płaskie.
5. Plan i mapa
6. Kierunki i odległości na planach i mapach
7. Pogoda
8. Graniastosłupy
Pomoce dydaktyczne:
•
karty pracy, gry dydaktyczne, arkusze egzaminacyjne z lat poprzednich, zbiory zadań przygotowujące
uczniów do sprawdzianu po szkole podstawowej.
Przewidywane osiągnięcia:
•
•
•
•
•
•
umiejętności określone standardami wymagań;
podstawowa wiedza i umiejętności niezbędne w dalszym kształceniu i samokształceniu;
świadomość konieczności planowania działań;
stosowanie języka matematycznego;
nawyk systematycznej pracy;
znajomość róŜnych metod rozwiązywania zadań zamkniętych.
Sposoby oceniania osiągnięć:
•
•
pochwały słowne;
uwzględnienie aktywności i postępów przy ocenie śródrocznej.
Uwagi o realizacji;
Program będzie realizowany w wymiarze 1 godz. tygodniowo w formie zajęć pozalekcyjnych dla ...