Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA STAŻYSTY
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
„Pisanie o tym, co się robi, pomaga nierzadko zrozumieć znaczenie własnego osiągnięcia,
zdanie sobie z niego sprawy”.
(M. Czerepaniak-Walczak)
INFORMACJE O NAUCZYCIELU
Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Sylwia Duśko
Imię i nazwisko opiekuna stażu : mgr Małgorzata Nowak
Miejsce pracy: Samorządowe Przedszkole Nr 92, ul. Krzemionki 33, 30-525 Kraków
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2008
Data zakończenia stażu: 31 maj 2009
I. KWALIFIKACJE
▪ październik 2006 do styczeń 2008 : studia podyplomowe w Instytucie Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, kierunek : pedagogika przedszkolna z rytmiką.
▪ październik 1999 do czerwiec 2004 : Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, wydział Humanistyczny, tryb dzienny, kierunek : filologia romańska, uzyskany tytuł : magister filologii romańskiej.
II. UKOŃCZONE FORMY DOSKONALENIA ZAWODOWEGO
▪ 13-14 kwiecień 2007 : ”Twórcze zabawy z językiem obcym.”
▪ 24 kwiecień 2007 : ”Wspieranie rozwoju zdolności muzycznych i sprawności psychoruchowej na pierwszych etapach edukacji.”
▪ 30 maj 2007 : ”Wielozmysłowe poznanie na pierwszych etapach edukacji.”
▪ 22 październik 2007 : „Muzyka na pierwszych etapach edukacji. Przedszkole i kształcenie zintegrowane.”
▪ 1 marzec 2008 : „Edukacja matematyczna dzieci przedszkolnych.”
▪ 15 marzec 2008 : „Konflikty i psychomanipulacje w relacjach przedszkolnych.”
▪ 4 kwiecień 2008 : „Jak rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci w wieku przedszkolnym.”
▪ 16 kwiecień 2008 : „Wielozmysłowe poznanie w edukacji elementarnej. Nowe doświadczenia.”
IV. PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO:
1. Cel główny podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
2. Cele szczegółowe:
▪ poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola;
▪ realizowanie zadań wynikających z potrzeb placówki.
▪ podnoszenie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestnictwo w formach doskonalenia zawodowego (doskonalenie wewnątrz placówki oraz samokształcenie)
▪ doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli
▪ prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich
▪ wspieranie aktywności i rozwoju dzieci
Zgodnie z:
Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(z późn. zm)
| |
|1. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA PRZEDSZKOLA. |
|(§6 ust.2 pkt 1). |
| | | | | |
|L.p |Cele |Formy i sposoby realizacji |Termin |Dowody realizacji |
| | | | | |
|1. |Dokładne zapoznanie się ze statutem i regulaminem przedszkola |samokształcenie, analiza dokumentów |wrzesień 2008 |protokoły rady pedagogicznej, ksero wybranych |
| |oraz sposobem prowadzenia obowiązującej dokumentacji. | | |fragmentów, notatki |
| | | | | |
|2. |Szczegółowe zapoznanie się z przepisami dotyczącymi zapewnienia|a). lektura obowiązujących przepisów w tym zakresie |wrzesień 2008 |notatki własne, |
| |bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy (BHP, | | | |
| |p.poż.) |b ...