Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Leszno, dnia 22.09.2008 r.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY „NA WEJŚCIU” DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Z GEOGRAFII –WRZESIEŃ 2008
ZAŁOŻENIA DIAGNOZY
I. Na test diagnozujący składało się 30 zadań w wersji zamkniętej sprawdzających zakładane w Podstawie Programowej osiągnięcia ucznia z geografii po gimnazjum:
1. Całościowe widzenie regionów i miejsc.
2. Lokalizowanie miejsc na Ziemi, orientowanie się w ich wzajemnym położeniu.
3. Interpretowanie i prezentowanie wiedzy geograficznej.
4. Ocenianie działalności gospodarczej.
5. Przewidywanie zmian w przyrodzie i działalności ludzi.
6. Korzystanie ze źródeł informacji geograficznej.
7. wykorzystanie wiedzy geograficznej w życiu.
II Cele diagnozy – rozpoznać poziom osiągnięć uczniów:
A. Wskazać braki wiedzy i umiejętności u poszczególnych uczniów.
B. Porównać poziom opanowania poszczególnych osiągnięć.
C. Wyłowić uczniów uzdolnionych i słabszych w celu dostosowania toku nauczania.
III. Diagnozie poddanych zostało 25 uczniów klasy PreIB, czyli 1b.
IV. Czas pisania diagnozy 45 minut.
STATYSTYCZNE WYNIKI DIAGNOZY
I.Średni wynik punktowy wyniósł 24 pkt na 30 max., tj. 80%.
II. Liczba osób w poszczególnych przedziałach punktowych:
Punkty
Liczba osób
30-25
13
24-20
11
19-15
0
14-10
1
III. Osoby, które uzyskały najlepsze i najsłabsze wyniki: ………………………………………………..
IV. Wyniki diagnozy wg osiągnięć Podstawy Programowej.
Osiągnięcie Podstawy Programowej
Nr pytania
1
2
3
4
5
6
7
1
0,70
2
0,76
3
0,70
4
0,80
5
0,46
6
0,63
7
0,73
8
0,56
9
0,36
10
0,56
11
0,76
12
0,76
13
0,70
14
0,83
15
0,76
16
0,73
17
0,70
18
0,80
19
0,80
20
0,56
21
0,76
22
0,63
23
0,56
24
0,80
25
0,53
26
0,76
27
0,63
28
0,56
29
0,46
30
0,60
Średnia
0,72
0,72
0,60
0,58
0,65
0,75
0,65
WNIOSKI
VI. Poziom osiągnięć całego zespołu uczniów określić można jako wysoki, aż 13 uczniów osiągnęło wynik w przedziale 30-25 pkt., 11 uczniów w przedziale 24-20 co razem daje 96 % uczniów, których można określić jako uczniów zdolnych o wysokim stopniu osiągnięć, które predysponują ich do sukcesów w geografii w szkole ponadgimnazjalnej.
Porównując opanowanie poszczególnych osiągnięć zakładanych w podstawie programowej można stwierdzić:
Zauważa się najlepsze opanowanie osiągnięcia 6 korzystanie ze źródeł informacji (prawidłowe odczytywanie) , której średnia wynosi 0,75 i jest podstawą nauki geografii. Cieszy dobre opanowanie obrazu zróżnicowania świata oraz lokalizowanie różnych obiektów na mapie, co wynika ze ...