Dodaj publikację
Autor
Joanna Andreczko
Data publikacji
2008-10-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
175

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy dydaktyczno - wychowawczej dla dzieci 3,4-letnich na miesiąc wrzesień. Bloki tematyczne: - Nasze prezedszkole; - Bądź bezpieczny na drodze.
 Pobierz (doc, 66,0 KB)

Podgląd treści

Opracowała: mgr Joanna Andreczko

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNEJ
DLA GRUPY DZIECI 3, 4 – LETNICH
NA MIESIĄC WRZESIEŃ 2008 r.

BLOKI TEMATYCZNE:

1. Nasze przedszkole
2. Bądź bezpieczny na drodze

Plan sprawdzono ............................................

| |AKTYWNOŚĆ |WYCHOWANIE |AKTYWNOŚĆ |AKTYWNOŚĆ |AKTYWNOŚĆ |AKTYWNOŚĆ |
| |RUCHOWA |SPOŁECZNO-MORALNE |JĘZYKOWA |MATEMATYCZNA |PLASTYCZNO -TECHNICZNA |MUZYCZNA |
| | | | | | | |
| |1.Przestrzeganie zasad |1. Dbanie o porządek w szatni ,|1.Nawiązywanie serdecznego, |1. Poznawanie i tworzenie zbiorów |1. Próby prawidłowego regulowania |1.Uczenie się nowych piosenek; |
| |warunkujących bezpieczeństwo|na półce w sali z niewielka |bliskiego kontaktu z nauczycielką i |przedmiotów według jednego |nacisku dłoni i palców podczas | |
| |na terenie przedszkola; |pomocą dorosłych. |nabywanie umiejętności wyrażania |określonego kryterium np. |rysowania |2.Nabywanie swobody w ruchowej |
| | |2.Rozumienie potrzeb innych |słowami własnych potrzeb, myśli i |przydatności. | |wypowiedzi inspirowanej tekstem |
| |2.Rozumienie konieczności |kolegów, współudział w zabawie,|odczuć | |2.Rysowanie kredkami świecowymi, |lub akompaniamentem; |
| |przestrzegania higieny |dzielenie się zabawkami; | |2. Klasyfikowanie przedmiotów |kredą, patykiem na ziemi – | |
| |osobistej (mycie rąk przed i|3.Troska o wspólne zabawki jako|2.Wypowiadanie się na temat obrazków|według jednej lub więcej cech np. |tworzenie własnych kompozycji. |3.Uczenie się aktywnego słuchania |
| |po posiłkach); |mienie przedszkola, |o odpowiednim stopniu trudności… |przeznaczenia. | |poprzez ciekawe zabawy i |
| | |przestrzeganie umów dot. | | |3.Eksperymentowanie materiałem |ćwiczenia. |
| |3.Kształtowanie właściwej |korzystania z zabawek, uważne i|3.Nabywanie odwagi i umiejętności |3. Poznawanie i przyswajanie |przyrodniczym – badanie twardości,| |
| |reakcji na polecenia |bezpieczne obchodzenie się z |wypowiadania własnych myśli. |określeń czasu: długo – dłużej, |plastyczności, ciężaru; | |
| |nauczyciela; |zabawką, odkładanie na | |krótko - krócej | | |
| | |określone miejsce | | | | |
| |4.Kształtowanie sprawności | | | | | |
| |fizycznej | | | | | |
| |„W naszym ogrodzie” poznanie|„Poznajmy się” -dzieci |„ Witaj przedszkole”- rozmowa |„Nasze zabawki” – |„Moja ulubiona zabawka” rysowanie | „Jestem sobie przedszkolaczek” |
| |urządzeń terenowych w |zapoznają się z salą |planowana w oparciu o opowiadanie B.|Poznawanie i tworzenie zbiorów |kredkami świecowymi. Dziecko |osłuchanie się z nową piosenką, |
| |ogrodzie przedszkolnym, |przedszkolną, zabawkami, |Formy „Witaj przedszkole”. |przedmiotów (zabawek) ze względu |wypełnia kredką kontur zabawki |zabawy rytmiczne i umuzykalniające|
| |dziecko przestrzega zasad |sprzętem znajdującym się w |Dziecko pamięta i zna konieczność |na ich wspólne cechy. |(3 latki) nie wychodząc poza, |przy piosence, dziecko porusza się|
| |bezpiecznego korzystania z |sali, poznaje łazienkę szatnię,|okazywania akceptacji nowym osobom w|Dzieci nazywają zabawki i |Dziecko 4 letnie próbuje |zgodnie z tempem i dynamiką utworu|
| |tych urządzeń. |wie gdzie odkłada swoje ubrania|grupie, chętnie opowiada o swoich |ustawiają je według ich rodzajów: |samodzielnie malować. |Próby wyklaskiwania rytmu na |
| | |zamienne, gdzie wisi jego |przeżyciach w przedszkolu, uczuciach|Misie, lale, samochody, klocki, |Dziecko prawidłowo trzyma kredkę ...