Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Seta
Data publikacji
2008-10-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
140

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przesyłam plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego, zatwierdzony przez dyrekcję, który realizuję od września br. Mam nadzieję, że stanie się on pomocny dla innych nauczycieli, którzy rozpoczynają lub rozpoczną awans.
 Pobierz (doc, 149,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

|Imiona i nazwisko: |Mgr Agnieszka Maria Seta |
|Miejsce pracy: |Zespół Szkół Publicznych w Goszczynie |
|Typ szkoły: |Gimnazjum |
|Zajmowane stanowisko: |Nauczyciel języka polskiego |
|Wykształcenie: |Wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym |
|Nazwa szkoły: |Zespół Szkół w Goszczynie |
|Opiekun stażu: |Mgr Anna Macierzyńska |
|Data rozpoczęcia stażu: |01. 09. 2008 |
|Planowana data zakończenia stażu: |31.05.2011 |

WRZESIEŃ 2008
Plan rozwoju zawodowego opracowany został w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz.2593 z 2004r.) ze zmianami.

|§ 7 ust.2 pkt.1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywanie ewaluacji własnych działań, a także ocenianie ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach |
|Lp. |Zadania do wykonania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentowania |
|1. |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna |Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli |Według ustalonego harmonogramu |Wnioski na karcie pohospitacyjnej |
| |i innych nauczycieli |Omówienie obserwowanych zajęć | | |
|2. |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu |Przedstawienie scenariusza zajęć |Według ustalonego harmonogramu |Konspekty zajęć, wnioski na karcie pohospitacyjnej|
| | |Omówienie przeprowadzonych zajęć w obecności opiekuna | | |
|3. |Prowadzenie lekcji otwartych |Przedstawienie scenariusza lekcji |Cały okres stażu |Konspekty zajęć, wnioski na karcie pohospitacyjne,|
| | |Przeprowadzenie lekcji w obecności nauczycieli i zaproszonych gości | |potwierdzenie dyrektora |
|4. |Udział w różnorodnych formach kształcenia |Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych radach szkoleniowych |Cały okres stażu według |Zaświadczenia o ukończonych szkoleniach |
| |ustawicznego |Uczestniczenie w kursach i warsztatach organizowanych przez ODN |terminarza szkoleń |Dyplom ukończenia studiów podyplomowych |
| | |Ukończenie studiów podyplomowych z oligofrenopedagogiki | |Potwierdzenia obecności |
| | |Podjęcie i ukończenie studiów podyplomowych z logopedii lub diagnozy i terapii |Styczeń 2009r. | |
| | |pedagogicznej | | |
| | | |Maj 2010r. | |
|5. |Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy|Doskonalenie: |Cały okres stażu |Dokumentacja (plany wynikowe, plany wychowawcze |
| |oraz dokonywanie ewaluacji własnych działań |Kryteriów ocen i wymagań edukacyjnych dla uczniów z języka polskiego (Przedmiotowego | |klas, Przedmiotowy System oceniania i inne) |
| | |Systemu Oceniania) | |Scenariusze lekcji |
| | |Planów wynikowych, wychowawczych i innych | |Testy diagnostyczne |
| | |Ewaluacja metod pracy: | |Analiza wyników testów diagnostycznych |
| | |Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania | | |
| | |Przeprowadzenie testów diagnostycznych dla klas I rozpoczynających naukę w szkole | | |
| | |Analiza wyników testów diagnostycznych | | |
|6. |Rozbudowa własnego warsztatu pracy |Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej |Systematycznie w okresie całego|Zbiór kart pracy, testów, scenariuszy zajęć |
| | |Uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych |stażu |Notatki własne |
| | |Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej | |Spis zebranej literatury, wykaz zakupionych lub |
| | |Gromadzenie i aktualizowanie własnego warsztatu pracy, biblioteki przedmiotu ...