Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Cendal
Data publikacji
2008-10-22
Średnia ocena
3,50
Pobrań
719

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera program zajęć świetlicowych w gimnazjum. Na świetlicy dzieci przebywają między zajęciami dydaktycznymi.
 Pobierz (docx, 17,1 KB)

Komentarze

noela, 2010-10-23, ocena:

trudno to nazwać programem

Podgląd treści

PROGRAM ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

NA ROK SZKOLNY 2008\2009.

(opracowała mgr Elżbieta Cendal).

Zajęcia w świetlicy będą się odbywać raz w tygodniu, we wtorki, w godzinach od 9.40 do 11.25. W zajęciach będą uczestniczyć dziewczynki z klas: Ia i Ib.

W świetlicy będą prowadzone następujące zajęcia:

rozwijające umiejętności manualne (malowanie farbami, rysowanie, kolorowanie).

rozbudzające zainteresowania czytelnicze (czytanie prasy, wierszy, konkursy).

wzbogacające posiadane wiadomości.

zaspokajanie ciekawości świata (czytanie książek, oglądanie filmów edukacyjnych, rozmowy i pogadanki z uczniami, gry dydaktyczne i edukacyjne).

kształtujące umiejętności: wypowiadania się na zadany i dowolny temat (rozmowy z uczniami, pogadanki, zabawy typu- „dokończ zdanie”, „nazwa na daną literę” i inne.

wzbogacające ekspresję twórczą (pisanie tekstów, prace plastyczne, zabawy tematyczne).

relaksujące (relaks przy muzyce, oglądanie filmów i przedstawień teatralnych).

Zasady stosowne w pracy świetlicowej:

akceptacja i uznanie.

elastyczność i różnorodność zajęć.

rozbudzanie aktywności twórczej dzieci.

indywidualne podejście do dzieci.

samodzielność i współodpowiedzialność dzieci za porządek w trakcie zajęć.

poszanowanie godności i indywidualności dziecka.

tworzenie bliskiego kontaktu emocjonalnego, empatii (życzliwości, zaufania i otwartości).

Formy pracy:

gry i zabawy.

czytelnictwo.

żywe słowo i teatralne formy pracy.

zajęcia plastyczne i prace ręczne.

zajęcia na świeżym powietrzu.

filmy i programy edukacyjne.

CEL OGÓLNY ZAJĘĆ:

Rozwijanie pozytywnego obrazu samego siebie, umiejętności porozumiewania się i zdolności rozwiązywania problemów oraz podejmowania decyzji.

Cele szczegółowe:

eliminowanie braków dydaktycznych.

kształtowanie kultury osobistej.

rozwijanie zainteresowań artystycznych.

wypracowanie wartościowego modelu spędzania wolnego czasu.

Treści zajęć:

Propagowanie zdrowego stylu życia.

wyrabianie nawyku dbałości o higienę osobistą.

wzbudzanie w uczniach poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie.

uczenie właściwych proporcji między nauką a wypoczynkiem.

uczenie umiejętności organizowania wolnego czasu i kreowania własnych wzorców.

wskazywanie właściwych nawyków.

kształtowanie pozytywnych postaw wobec potrzeb osób niepełnosprawnych, chorych, starszych (tolerancja).

Braki w nauce, brak perspektyw na jutro.

wzmacnianie poczucia własnej wartości.

uświadomienie celu uczenia się.

opieranie się presji grupy.

organizowanie czasu wolnego.

poprawne zachowanie się podczas lekcji, dojazdu do szkoły, przerw, gier i zabaw, i innych sytuacji życiowych.

budowanie wzajemnego zaufania i poczucia własnej wartości.

Uzależnienia od: telewizji, papierosów, alkoholu, reklamy, zakupów.

uświadomienie uczniom szkodliwości uzależnień.

poznanie sposobów zapobiegania uzależnieniom.

Podnoszenie kultury osobistej uczniów.

pogłębianie wiedzy i bogacenie słownictwa.

eliminowanie wulgaryzmów z codziennego życia.

uczenie asertywnego zachowania.

kreowanie własnych zachowań i wzorców.

Przemocy i nietolerancji mówimy NIE!!!

rozwiązywanie konfliktów bez używania przemocy.

eliminowanie zachowań agresywnych i przemocy.

rozpoznawanie i nazywanie uczuć.

komunikowanie się z innymi.