Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Budiwo, 2009-04-01
Nie mogę otworzyć, a chciałabym.
socjoterapeuta, 2009-10-20
nie mogę otworzyć, a chciałabym też.
achalas, 2009-11-26
proszę o to by materiały były dostępne - interesuje mnie ten temat.
madzia711, 2010-01-17
Witam .Ja też mam problem z otwarciem. Proszę o wskazówki . Magda Krylat
gosiaczer, 2010-10-21
u mnie też się nie otwiera..
Bal, 2011-09-07
witam!Karta jest opracowan super. polecam.
KARTA DZIECKA UCZESTNICZĄCEGO Z ZESPOLE KOREKCYJNO- KOMPENSACYJNYM.
(opracowała: mgr Elżbieta Cendal)
Imię i nazwisko ucznia: ………………………………………………………………………………………
Klasa: …………………………………………………………………………………………………………………
Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………
Poziom rozwoju intelektualnego na podstawie opinii poradni: ………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………..
OCENA POZIOMU FUNKCJI PERCEPCYJNO- MOTORYCZNYCH
Lateralizacja: - ocena dominacji ręki………………………………………………
- ocena dominacji oka………………………………………………
- ocena dominacji nogi……………………………………………..
Lp.
Sprawność manualna
I badanie
II badanie
1.
Napięcie mięśniowe: słabe, normalne, bardzo silne.
2.
Tempo pracy: wolne, przeciętne, szybkie.
3.
Precyzja:
linie przerywane, niejednolite, złożone z kilku odcinków.
niejednakowa grubość linii.
linie faliste, drżące.
kąty przekształcone w łuki.
4.
Koordynacja wzrokowo- ruchowa:
niezachowanie równoległości linii.
brak styczności.
zachodzenie na siebie elementów.
Percepcja wzrokowa
1.
Spostrzeganie wzrokowe:
nieprawidłowy kształt.
dodawanie elementów.
opuszczanie elementów.
niewłaściwe wielkości.
nieprawidłowe proporcje.
2.
Orientacja przestrzenna:
odwracanie całego wzoru.
przestawianie elementów we wzorze.
podnoszenie, opuszczanie.
3.
Analiza i synteza wzrokowa:
wyodrębnianie części z całości.
składanie całości z części.
Percepcja słuchowa
1.
Analiza słuchowa:
wyodrębnianie samogłosek na początku wyrazu.
wyodrębnianie spółgłosek na końcu wyrazu.
wyodrębnianie spółgłosek na początku wyrazu.
analiza głoskowa wyrazu.
2.
Synteza słuchowa:
tworzenie wyrazów z sylab.
tworzenie wyrazów z głosek.
Mowa
1.
Zasób słownictwa: mały, przeciętny, duży.
2.
Wady wymowy:
OCENA POZIOMU CZYTANIA I PISANIA
Lp.
Wskaźniki czytania i pisania
I badanie
II badanie
1.
Nazywanie liter (braki i błędy):
drukowanych małych.
drukowanych wielkich.
pisanych małych.
pisanych wielkich.
2.
Pisanie liter(braki i błędy):
pisanych małych.
Pisanych wielkich.
3.
Tempo czytania:
liczba przeczytanych wyrazów w ciągu jednej minuty.
4.
Technika czytania:
głoskowanie.
sylabizowanie.
czytanie całościowe.
technika mieszana.
5.
Błędy w czytaniu i pisaniu związane z percepcją wzrokową:
opuszczanie wyrazów, sylab, liter.
dodawanie wyrazów, sylab, liter.
przestawianie liter.
różnicowanie liter: o-a, m-n, l-ł-t, u-y,u-w.
mylenie liter: o-a, m-n, l-ł-t, u-y, u-w.
pismo lustrzane.
trudności w rozumieniu tekstu.
6.
Błędy w czytaniu i pisaniu związane z percepcją słuchową:
zamiana głosek o podobnym brzmieniu: d-t, g-k, w-f, z-s, s-c.
nieprawidłowe zmiękczenia: ś-si, ć-ci, ź-zi, ń-ni, dź-dzi.
mylenie głosek syczących i szumiących: s-sz, c-cz, dz-dż.
różnicowanie i-j.
błędy ortograficzne.
rozdzielanie lub łączenie sąsiadujących ze sobą wyrazów.
opuszczanie wyrazów, sylab, liter.
7.
Błędy graficzne w pisaniu:
konstrukcja liter.
łączenie liter.
proporcjonalność.
niejednolite pochylenie.
OCENA FUNKCJONOWANIA MOTYWACYJNO- EMOCJONALNEGO
Lp.
Wskaźniki zachowania
I badanie
II badanie
1.
Motywacja do nauki:
brak motywacji do nauki, pracy.
chętnie podejmuje zadania.
2.
Reakcje emocjonalne:
nieśmiałość, lękliwość, niepewność.
reakcje nerwicowe (tiki, jąkanie, czerwienienie, blednięcie, pocenie się, potrzeba częstego oddawania moczu).
nadpobudliwość psycho- ruchowa.
nie przejawia zaburzeń.
3.
Zachowanie społeczne:
agresywność.
kłamstwa, kradzieże, wagary.
nie przejawia zburzeń.
4.
Postawy: do nauczycieli
do rodziców
do rówieśników ...