Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Cendal
Data publikacji
2008-10-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
812

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Wzór karty dziecka uczestniczącego w zespole korekcyjno-kompensacyjnym. Służy do badania postępów dziecka w czasie zajęć.
 Pobierz (docx, 19,6 KB)

Komentarze

Budiwo, 2009-04-01

Nie mogę otworzyć, a chciałabym.

socjoterapeuta, 2009-10-20

nie mogę otworzyć, a chciałabym też.

achalas, 2009-11-26

proszę o to by materiały były dostępne - interesuje mnie ten temat.

madzia711, 2010-01-17

Witam .Ja też mam problem z otwarciem. Proszę o wskazówki . Magda Krylat

gosiaczer, 2010-10-21

u mnie też się nie otwiera..

Bal, 2011-09-07

witam!Karta jest opracowan super. polecam.

Podgląd treści

KARTA DZIECKA UCZESTNICZĄCEGO Z ZESPOLE KOREKCYJNO- KOMPENSACYJNYM.

(opracowała: mgr Elżbieta Cendal)

Imię i nazwisko ucznia: ………………………………………………………………………………………

Klasa: …………………………………………………………………………………………………………………

Data urodzenia: …………………………………………………………………………………………………

Poziom rozwoju intelektualnego na podstawie opinii poradni: ………………………….

…………………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………..

OCENA POZIOMU FUNKCJI PERCEPCYJNO- MOTORYCZNYCH

Lateralizacja: - ocena dominacji ręki………………………………………………

- ocena dominacji oka………………………………………………

- ocena dominacji nogi……………………………………………..

Lp.

Sprawność manualna

I badanie

II badanie

1.

Napięcie mięśniowe: słabe, normalne, bardzo silne.

2.

Tempo pracy: wolne, przeciętne, szybkie.

3.

Precyzja:

linie przerywane, niejednolite, złożone z kilku odcinków.

niejednakowa grubość linii.

linie faliste, drżące.

kąty przekształcone w łuki.

4.

Koordynacja wzrokowo- ruchowa:

niezachowanie równoległości linii.

brak styczności.

zachodzenie na siebie elementów.

Percepcja wzrokowa

1.

Spostrzeganie wzrokowe:

nieprawidłowy kształt.

dodawanie elementów.

opuszczanie elementów.

niewłaściwe wielkości.

nieprawidłowe proporcje.

2.

Orientacja przestrzenna:

odwracanie całego wzoru.

przestawianie elementów we wzorze.

podnoszenie, opuszczanie.

3.

Analiza i synteza wzrokowa:

wyodrębnianie części z całości.

składanie całości z części.

Percepcja słuchowa

1.

Analiza słuchowa:

wyodrębnianie samogłosek na początku wyrazu.

wyodrębnianie spółgłosek na końcu wyrazu.

wyodrębnianie spółgłosek na początku wyrazu.

analiza głoskowa wyrazu.

2.

Synteza słuchowa:

tworzenie wyrazów z sylab.

tworzenie wyrazów z głosek.

Mowa

1.

Zasób słownictwa: mały, przeciętny, duży.

2.

Wady wymowy:

OCENA POZIOMU CZYTANIA I PISANIA

Lp.

Wskaźniki czytania i pisania

I badanie

II badanie

1.

Nazywanie liter (braki i błędy):

drukowanych małych.

drukowanych wielkich.

pisanych małych.

pisanych wielkich.

2.

Pisanie liter(braki i błędy):

pisanych małych.

Pisanych wielkich.

3.

Tempo czytania:

liczba przeczytanych wyrazów w ciągu jednej minuty.

4.

Technika czytania:

głoskowanie.

sylabizowanie.

czytanie całościowe.

technika mieszana.

5.

Błędy w czytaniu i pisaniu związane z percepcją wzrokową:

opuszczanie wyrazów, sylab, liter.

dodawanie wyrazów, sylab, liter.

przestawianie liter.

różnicowanie liter: o-a, m-n, l-ł-t, u-y,u-w.

mylenie liter: o-a, m-n, l-ł-t, u-y, u-w.

pismo lustrzane.

trudności w rozumieniu tekstu.

6.

Błędy w czytaniu i pisaniu związane z percepcją słuchową:

zamiana głosek o podobnym brzmieniu: d-t, g-k, w-f, z-s, s-c.

nieprawidłowe zmiękczenia: ś-si, ć-ci, ź-zi, ń-ni, dź-dzi.

mylenie głosek syczących i szumiących: s-sz, c-cz, dz-dż.

różnicowanie i-j.

błędy ortograficzne.

rozdzielanie lub łączenie sąsiadujących ze sobą wyrazów.

opuszczanie wyrazów, sylab, liter.

7.

Błędy graficzne w pisaniu:

konstrukcja liter.

łączenie liter.

proporcjonalność.

niejednolite pochylenie.

OCENA FUNKCJONOWANIA MOTYWACYJNO- EMOCJONALNEGO

Lp.

Wskaźniki zachowania

I badanie

II badanie

1.

Motywacja do nauki:

brak motywacji do nauki, pracy.

chętnie podejmuje zadania.

2.

Reakcje emocjonalne:

nieśmiałość, lękliwość, niepewność.

reakcje nerwicowe (tiki, jąkanie, czerwienienie, blednięcie, pocenie się, potrzeba częstego oddawania moczu).

nadpobudliwość psycho- ruchowa.

nie przejawia zaburzeń.

3.

Zachowanie społeczne:

agresywność.

kłamstwa, kradzieże, wagary.

nie przejawia zburzeń.

4.

Postawy: do nauczycieli

do rodziców

do rówieśników ...