Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan działań profilaktyczno- wychowawczych dla klasy II na rok szk. 2008/2009
Cel główny: Uczeń posiada nawyki dobrego zachowania i efektywnej współpracy, komunikowania się z rówieśnikami i osobami dorosłymi.
| Zadania | Sposób realizacji | Termin | Odpowiedzialni |
|1. Organizowanie zajęć |1. Gry i zabawy integracyjne |Cały rok |Wychowawca |
|integrujących zespół klasowy. |2. Uroczystości klasowe i szkolne | | |
| |Andrzejki | | |
| |Mikołajki | | |
| | |Listopad |Wychowawca |
| |Choinka noworoczna |Grudzień |Wychowawca, rodzice |
| |Walentynki | |Wychowawca |
| |Dzień Kobiet |Styczeń | |
| |Powitanie wiosny | |Wychowawca |
| |Dzień Matki |Luty |Wychowawca |
| |Dzień Dziecka |Marzec |Wychowawca |
| | |marzec |Wychowawca |
| | |Maj |Wychowawca |
| | |Czerwiec | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|2. Opracowanie obowiązujących w |1. Kodeks klasowy. |Wrzesień |Wychowawca |
|klasie, szkole i poza szkołą |2. Wewnątrzszkolne zasady oceniania zachowania |Codziennie |Wychowawca |
|norm i reguł zachowania. |uczniów. 3.Pogadanka | | |
|Poznanie praw ucznia. |nt.”Noszenia stroju szkolnego, używania telefonów| | |
| |komórkowych |Wrzesień |Wychowawca |
| |4. Pogadanka na temat praw ucznia. |Luty |Rodzice |
| | | | |
| | |Wrzesień |Wychowawca |
|3. Uczenie nawyków dobrego |1.Scenki dramowe podczas zajęć lekcyjnych. |Zgodnie z planem |Wychowawca |
|zachowania i porozumiewania się | |wynikowym | |
|z ludźmi. |2. Pogadanka nt.”Stosowanie zwrotów | | |
| |grzecznościowych.” |Raz w miesiącu | |
| | | |Wychowawca |
| | | |nauczyciele |
|4. Tworzenie i kultywowanie |1.Udział w ważnych uroczystościach: | | |
|tradycji rodzinnych, szkoły, |Rocznica Odzyskania Niepodległości | | |
|regionu i państwa. |Wieczór Seniora |Listopad |Wychowawca |
| |Wigilia | | |
| |Rocznica Konstytucji 3 Maja |Listopad |Wychowawca |
| |2. Opieka nad grobami żołnierzy. |Grudzień |Wychowawca |
| |3. Uczestnictwo w akcji ekologicznej „ Sprzątanie|Maj |Wychowawca |
| |świata | | |
| | |Listopad |Wychowawca |
| | |Maj | |
| | | | |
| | |Wrzesień |Wychowawca |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
|5. Organizowanie sytuacji |1. Tworzenie klasowej tablicy pochwał „ Każdego |Wrzesień |Wychowawca |
|sprzyjających podnoszeniu wiary |można za coś pochwalić” | | |
|we własne możliwości i | | | |
|integracja z biblioteką szkolną.|2. Angażowanie do pracy w samorządzie klasowym. | | |
| |Ocena pracy dyżurnych | | |
| | | | |
| |Gazetki ścienne związane |Raz w tygodniu |Wychowawca |
| |z porami roku |Wrzesień | |
| |. |Grudzień | |
| | |Marzec |Wychowawca |
| |3. Udział w szkolnych konkursach plastycznych |czerwiec | |
| |Wiosenny kapelusz | | |
| |Bohaterowie lektur |zgodnie z planem | |
| |4. Analiza czytelnictwa. |marzec |Wychowawca |
| | |maj |Nauczyciele |
| |5. Konkurs ortograficzny |raz w miesiącu |Wychowawca |
| | |kwiecień |wychowawca |
| | | |Wychowawca |
| | | |Bibliotekarz |
| | | |wychowawca |
|6.Troska o zdrowie i |1.Pogadanka nt. „ Bądź bezpieczny na drodze”. |Wrzesień |Wychowawca |
|bezpieczeństwo dzieci. |2. Udział uczniów w projekcji filmu pt.”Ostrożnie|Luty | |
| |na drodze”. |Wrzesień |Wychowawca |
| |3. Pogadanka nt.” Jestem niepełnosprawny” | | |
| |4. Praca techniczna „ Znaki drogowe’. | | |
| |5. Pogadanka nt. ‘ Dbajmy o nasze bezpieczeństwo”|Styczeń |Wychowawca |
| | | | |
| | |Wrzesień |Wychowawca |
| | | | |
| | |Wrzesień |Wychowawca |
| | |Luty | |
|7. Współpraca z rodzicami. |1. Rozpoznanie sytuacji rodzinnej dziecka. |Wrzesień |Wychowawca |
| |2. Zapoznanie rodziców WSO, statutem, PSO. | | |
| |3. Spotkania z rodzicami |Wrzesień |Wychowawca |
| |4. Pedagogizacja rodziców nt.”Moje dziecko w | | |
| |drodze do i ze szkoły |Wg. planu |Wychowawca |
| |5. Pomoc w organizowaniu uroczystości. | |Dyrektor |
| | |Wrzesień |Wychowawca |
| | | | |
| | |Wg. planu |Wychowawca ...