Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan działań profilaktyczno-wychowawczych dla klasy I na r. szk.
2007/2008
Cel wychowania : Dziecko znajduje swoje miejsce w grupie i działa w niej.
|Cele operacyjne | Działania | Termin |Odpowiedzialni |Uwagi |
| | | | |o realizacji |
|1.Organizowanie zespołu |Włączanie się w realizację | | | |
|klasowego |kalendarza imprez szkolnych: | | | |
| |Ślubowanie klasy I | | | |
| |Dzień Edukacji Narodowej |wrzesień |dyrekcja | |
| |Andrzejki | |wychowawca | |
| |Mikołajki |październik |rada rodziców | |
| |Dzień Babci i Dziadka | | | |
| |Zabawa karnawałowa | | | |
| |Dzień Kobiet |listopad | | |
| |Dzień Matki |grudzień | | |
| |Dzień Dziecka | | | |
| |Zakończenie roku szkolnego. |styczeń | | |
| | | | | |
| |Wycieczka krajoznawcza do |luty | | |
| |Warszawy. |marzec | | |
| | |maj | | |
| | |czerwiec | | |
| | |czerwiec | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca | |
| | |maj |rodzice | |
|2. Kształtowanie postaw |Uczestniczenie w obchodach Święta | | | |
|patriotycznych |Odzyskania Niepodległości, | | | |
| |rocznicy Konstytucji 3 Maja. |listopad |wychowawca | |
| | | |uczniowie | |
| |Nauka hymnu państwowego. |maj | | |
| | | | | |
| |Kolorowanie godła i flagi Polski. | | | |
| | |maj |wychowawca | |
| |Kontynuowanie tradycji związanych | | | |
| |z obrzędami ludowymi poprzez | | | |
| |wykonywanie ozdób |maj |wychowawca | |
| |bożonarodzeniowych i | |uczniowie | |
| |wielkanocnych. | | | |
| | | | | |
| |Złożenie kwiatów na grobach |grudzień | | |
| |żołnierzy i zapalenie zniczy.| |wychowawca | |
| | | |uczniowie | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |marzec | | |
| | | | | |
| | | |wychowawca | |
| | |listopad |uczniowie | |
| | |maj | | |
|3. Rozwijanie samorządności |Demokratyczny wybór samorządu |wrzesień |wychowawca | |
|uczniów |szkolnego. | |uczniowie | |
| | | | | |
| |Udział uczniów w wykonaniu | | | |
| |gazetek: „ Jesień”, „ Zima”, „ |wrzesień |wychowawca | |
| |Wiosna”, Lato.” |grudzień |uczniowie | |
| | |marzec | | |
| |Organizacja dyżurów klasowych. |czerwiec | | |
| | | | | |
| |Troska uczniów o porządek |wrzesień |wychowawca | |
| |na przydzielonym terenie | |uczniowie | |
| |przyszkolnym. | | | |
| | |cały rok szkolny | | |
| | | |wychowawca | |
| | | |uczniowie | |
| | | | | |
|4. Przeciwdziałanie agresji i |Pogadanka nt. poprawnych | | | |
|stosowanie zasad programu |kontaktów z innymi dziećmi oraz |wrzesień |wychowawca | |
|„ „0 „ tolerancji dla przemocy|osobami dorosłymi. | |uczniowie | |
|w szkole” | |luty | | |
| |Pogadanka nt. „ Rozwiązywanie | | | |
| |problemów o | | | |
| |charakterze emocjonalnym”. |październik | | |
| | | |wychowawca | |
| |Rozmowa nt. pozytywnego reagowania|kwiecień |uczniowie | |
| |w sytuacjach trudnych. | |rodzice | |
| | | | | |
| |Zapoznanie uczniów ze statutem | | | |
| |szkoły i WSO. |październik |wychowawca | |
| | |marzec |uczniowie | |
| |Rozmowa na temat obowiązującego | | | |
| |stroju ucznia. | | | |
| | | | | |
| |Pogadanka nt. sposobu |wrzesień |wychowawca | |
| |usprawiedliwiania nieobecności. | | | |
| | | | | |
| |Pogadanka nt. „ Kiedy można | | | |
| |korzystać w szkole z | | | |
| |telefonu komórkowego”. |wrzesień |wychowawca | |
| | |luty | | |
| |Pogadanka na temat „ Gdzie mogą | | | |
| |szukać pomocy osoby poszkodowane” |wrzesień |wychowawca | |
| | |luty | | |
| |Drama „Pomagam | | | |
| |młodszym” | | | |
| | | | | |
| |Pogadanka nt. „ Okazuję szacunek |wrzesień |wychowawca | |
| |kolegom i pracownikom szkoły” |luty | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |październik |wychowawca | |
| | |kwiecień | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |listopad |wychowawca | |
| | | |uczniowie | |
| | | | | |
| | | | | |
| | |wrzesień |wychowawca | |
| | |marzec | | |
|5.Kształtowanie właściwego |Poznanie regulaminów szkolnych |wrzesień |wychowawca | |
|stosunku do prawa i mienia |oraz praw i obowiązków ucznia |luty |nauczyciel świetlicy | |
|szkolnego | | |nauczyciel biblioteki | |
| |Przestrzeganie zasad, norm i reguł| | | |
| |panujących w szkole. | |wychowawca | |
| | |cały rok szkolny |uczniowie | |
| |Wdrażanie do właściwego zachowania| | | |
| |się w różnych miejscach w szkole (| |wychowawca | |
| |świetlica, biblioteka itp.). |cały rok szkolny |nauczyciel biblioteki | |
| | | |nauczyciel świetlicy | |
| | | | | |
|6. Promowanie zdrowego i |Nabywanie umiejętności poruszania | |wychowawca | |
|bezpiecznego stylu życia |się po drogach publicznych |wrzesień | | |
| |Obserwacja ruchu drogowego | |uczniowie | |
| |Nauka przechodzenia przez jezdnię| | | |
| |Poznanie podstawo- wych znaków | | | |
| |drogowych. | | | |
| | | | | |
| |Rozmowa nt . właściwego zachowania| | | |
| |się ...