Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI GODZINY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE ……
Temat: Podróż w krainę fantazji.
Poziom nauczania: klasa …. gimnazjum
Miejsce: sala lekcyjna
Czas trwania:45’
Materiały: kartki papieru formatu A-4
Prowadzący:
CELE LEKCJI:
Cel główny:
• Pogłębienie integracji w grupie;
• Zaspokojenie potrzeby uznania przez poczucie się ważną, docenianą, twórczą osobą.
Cel pośredni:
• Rozwój wyobraźni;
• Docenianie osiągnięć innych uczniów;
• Nauka znoszenia nieoczekiwanych reakcji kolegów i koleżanek bez komentarza.
Metoda: układanie bajek w grupie, odczytywanie na forum klasy, nagradzanie oklaskami, wspólne nadawanie bajkom tytułów, relacja o metodach pracy w zespołach, a także o tym, co pomagało i co przeszkadzało.
Forma pracy: grupowa, indywidualna.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Sprawy organizacyjne.
2. Podanie tematu lekcji oraz krótkie wprowadzenie do lekcji.
3. Nauczyciel prosi o dobranie się w zespoły pięcioosobowe na zasadzie mniejszej znajomości czy niewielkiej sympatii, podkreślając, że warto poznać bliżej innych kolegów i koleżanki. (Każdy zespół dostaje kartki papieru.)
4. Zadaniem każdego zespołu jest ułożenie bajki o dowolnej tematyce.
Czas zadania 15 minut.(Nauczyciel pilnuje czasu układania bajki)
Zasady przy tworzeniu bajki:
✓ Uwzględniamy pomysły wszystkich członków zespołu (np. każdy kolejno dokłada do wspólnej opowieści jedno zdanie. Pierwsze mówi osoba, której nazwisko zaczyna się na najwcześniejszą literę alfabetu);
✓ Tematyka dowolna;
✓ Bajka powinna być ciekawa może być też dowcipna, ale bez wulgaryzmów;
✓ Bajka powinna posiadać tytuł.
5. Po upływie 15 minut przedstawiciel każdego zespołu odczytuje bajkę wraz z tytułem na
forum klasy.
Zasady przy prezentacji bajki:
✓ Członkowie zespołu z czytającym włącznie nie reagują na ewentualne uwagi słuchających, nie komentują;
✓ Po zakończeniu prezentacji uczniowie nagradzają oklaskami każdą bajkę.
6. Po wysłuchaniu wszystkich bajek nauczyciel prosi poszczególne zespoły o relacje na
temat metody pracy:
➢ Jak pracowaliście, czy to był zupełny żywioł, czy tez wymyślaliście jakiś inny sposób, niż dokładanie zdań przez kolejna osobę?
oraz na temat czynników ułatwiających i utrudniających wspólną pracę:
➢ Co wam najbardziej pomagało, a co przeszkadzało we wspólnej pracy?
7. Przypomnienie o bieżących sprawach klasowych: składki, usprawiedliwienia, zwolnienia,
8. Zakończenie zajęć i podziękowanie wszystkim za udział.
Podpis osoby hospitującej Podpis nauczyciela prowadzącego lekcję
…………………………………. ……………………………………………