Dodaj publikację
Autor
Magdalena Witkowska
Data publikacji
2008-10-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
153

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (doc, 72,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Okres trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia: 1 września 2008 r.

Zatwierdzam do realizacji

..........................................................

podpis i pieczęć Dyrektora

Warszawa, wrzesień 2008 r.

|Lp. |Działania i czynności organizacyjne | Termin |
|1. |Poznanie procedury awansu zawodowego – zapoznanie z przepisami prawa |Wrzesień 2008 r. |
| |oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego (Ustawa o systemie oświaty, | |
| |Karta Nauczyciela, Rozporządzenie z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie | |
| |uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004 r. | |
| |Nr 260, poz. 2593) ze zmianami z dnia 14 listopada 2007 r. (Dz. U. z 2007| |
| |r. Nr 214, poz. 1580) | |
|2. |Dogłębne poznanie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły |W ciągu stażu |
|3. |Przygotowanie projektu sprawozdania |Maj 2011 |
| |z realizacji planu rozwoju zawodowego | |
|4. |Złożenie wniosku po zakończeniu stażu |Czerwiec 2011 |
| |o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego | |

|Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej|
|i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją. (§ 8 ust. 2 pkt 1) |
|Lp. |Zadania do realizacji |Formy i sposoby realizacji |Termin wykonania |
|1. |Przeprowadzenie analizy własnej pracy. |Hospitacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena |W ciągu stażu, zgodnie z terminami. |
| | |hospitowanych zajęć. Analiza własnych osiągnięć. | |
|2. |Poszerzenie wiedzy i umiejętności w |Udział w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego |W ciągu stażu. |
| |celu doskonalenia warsztatu i metod |doskonalenia zawodowego z zakresu nauczania języka | |
| |pracy. |angielskiego: w warsztatach szkoleniowych, kursach, | |
| | |konferencjach metodycznych, radach szkoleniowych. | |
| | |Poszerzanie wiedzy z zakresu pracy z dzieckiem ze | |
| | |specyficznymi trudnościami. | |
| | |Współpraca z doradcami metodycznymi wydawnictw językowych| |
| | |np. Oxford, Longman | |
|3. |Samodzielne studiowanie literatury i |Lektura i analiza literatury fachowej w poszukiwaniu |W ciągu stażu. |
| |czasopism. |nowych metod aktywizujących uczniów. | |
| | | | |
| | |Prenumerata czasopisma | |
| | |„The Teacher”. | |
|4. |Podniesienie wyników pracy wśród |Nieodpłatne prowadzenie konsultacji z jęz. angielskiego |W ciągu stażu. |
| |uczniów |dla najsłabszych uczniów |Według potrzeb. |
| | | | |
| | |Gromadzenie i aktualizowanie dydaktycznej biblioteczki | |
| | |anglisty – literatura, płyty CD i DVD, słowniki, | |
| | |repetytoria, plansze oraz korzystanie z nich i | |
| | |udostępnianie ich uczniom | |
|5. |Stworzenie warunków sprzyjających do |Dbałość o przydzieloną salę lekcyjną poprzez pozyskiwanie|W ciągu stażu. |
| |pracy. |pomocy naukowych. | |
|6. |Obserwowanie zajęć lekcyjnych |Uczestnictwo w zajęciach otwartych prowadzonych przez | |
| |prowadzonych przez innych nauczycieli. |nauczycieli szkoły, omówienie ich przebiegu i | |
| | |wyciągnięcie wniosków z obserwacji. | |
| 7. |Okresowe diagnozowanie osiągnięć |Opracowanie raportu osiągnięć ucznia |Według harmonogramu. |
| |edukacyjnych, dokonywanie korekty pracy| | |
| |i modyfikacji pracy z uczniami, |Opracowanie ankiety ewaluacyjnej w celu poprawienia ...