Dodaj publikację
Autor
Ewa Zelek
Data publikacji
2008-11-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
62

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. Jestem nauczycielem języka polskiego w szkole podstawowej.
 Pobierz (doc, 88,0 KB)

Podgląd treści


Ewa Zelek

nauczany przedmiot: język polski

opiekun stażu – mgr Edyta Odziomek

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Data rozpoczęcia stażu – 01.09.2008 r.

Planowany termin zakończenia stażu – 31.05.2011 r.

Data zatwierdzenia planu do realizacji ……………………….

Podpis i pieczęć dyrektora …………………………
§ 7 ust. 2 pkt 1
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

| | | | |
|Zadania |Formy realizacji |Termin realizacji |Sposób dokumentacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Nawiązanie współpracy |- rozmowy z opiekunem stażu, |wrzesień 2008 |kontrakt |
|z opiekunem stażu. |- zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy, | | |
| |- ustalenie terminów spotkań i lekcji hospitowanych z opiekunem, | | |
| |- obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych | | |
| |nauczycieli, | | |
| |- prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, | | |
| |- analiza i ocena działań, | | |
| |- poznanie procedur awansu zawodowego. |okres stażu |karty hospitacji |
| | | | |
|2. Doskonalenie |- ukończenie studiów podyplomowych: |luty 2009 |dyplom |
|warsztatu |logopedia, | | |
|i metod pracy |- przygotowanie ściennych gazetek szkolnych w klasopracowni języka|wrzesień 2008, 2009, |potwierdzenie dyrektora |
|pedagogicznej. |polskiego, |2010 | |
| |- opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, | |testy, sprawdziany |
| |- dobieranie różnorodnych metod |na bieżąco | |
| |i narzędzi w procesie sprawdzania wiadomości i oceniania uczniów, | | |
| |- ewaluacja własnych działań, bieżący obraz własnej pracy, | | |
| |równomierne rozłożenie planowanych prac, monitorowanie własnych | |analiza wyników |
| |osiągnięć, uzupełnianie braków, | |sprawdzianu kl.VI, |
| | | |podsumowanie |
| | | |badania wyników |
| | | |nauczania, |
| | | |pomoce dydaktyczne, |
| | | |scenariusze zajęć, |
| | | |przedstawień, |
| |- gromadzenie własnej biblioteki warsztatu pracy, | |protokoły |
| | | |scenariusze |
| | | | |
| | | | |
| |- aktywne uczestnictwo w WDN, |na bieżąco | |
| |- opracowywanie scenariuszy apeli | | |
| |i akademii szkolnych. | | |
| | | | |
| | | | |
| | |okres stażu | |
| | |według harmonogramu | |
| | |imprez | |
| | | | |
|3. Publikowanie własnych prac.|- opublikowanie planu rozwoju zawodowego, |okres stażu |potwierdzenia |
| |- publikacje konspektów, sprawdzianów. | | |

§ 7 ust.2 pkt 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

|Zadania |Formy pracy |Termin realizacji |Potwierdzenie realizacji |
|do wykonania | | | |
| | | | |
|1. Poznanie środowiska |- diagnozowanie środowiska uczniów, ich potrzeb, oczekiwań i |wrzesień, październik |ankiety, rozmowa z byłą |
|lokalnego |zainteresowań, |2008, na bieżąco |wychowawczy-nią, z panią |
|i rodzinnego uczniów. |- analiza dokumentacji z poradni psychologiczno-pedagogicznej, | |pedagog |
| | | |i pielęgniarką szkolną |
| |- otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych | | |
| |wychowawczo. | | |
| | | | |
|2. Monitorowanie postępów w |- analizowanie uzyskiwanych ocen, |na bieżąco |wpisy |
|nauce wychowanków. |- konsultacje z nauczycielami uczącymi | |w dzienniku |
| |w celu określenia indywidualnych braków oraz ustalenia metod ich | | |
| |uzupełniania, | | |
| |- informowanie rodziców o istniejących problemach uczniów, | | |
| |- organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z | | |
| |nauką, | | |
| |zachowaniem i z niską frekwencją. | | |
| | | | |
|3. Prowadzenie zajęć |- systematyczna integracja zespołu klasowego, np. zabawy, |dwa razy |plan wychowawczy, wpisy |
|integrujących zespół klasowy. |wycieczki, |w semestrze |w dzienniku, kronika ...