Dodaj publikację
Autor
NATALIA WOŹNICA
Data publikacji
2008-11-06
Średnia ocena
0,00
Pobrań
72

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opracowałam własny PSO z języka angielskiego dla klas IV-VI dostosowany do SSO Zespołu Szkół Publicznych w Radomyślu nad Sanem.
 Pobierz (doc, 88,5 KB)

Podgląd treści


Przedmiotowy system oceniania
z języka angielskiego
w klasach IV-VI

Nauczanie języka angielskiego w klasach IV-VI
Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Wiktora w Radomyślu nad Sanem odbywa się na podstawie programu: DKW-4014-43/00

1.Ogólne cele nauczania.

-rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości językowe;
-przygotowanie do komunikacji w naturalnych warunkach przez zapewnienie maksimum kontaktu z językiem obcym;
-rozwijanie w uczniach tolerancji, otwartości i ciekawości wobec innych kultur;
-przygotowanie do samodzielności w procesie uczenia się poprzez wdrażanie samooceny oraz korzystanie z materiałów do pracy indywidualnej;
-przyzwyczajenie uczniów do pracy w grupie .

2.Szczegółowe cele nauczania.

a) rozwijanie sprawności mówienia
-prowadzenie i podtrzymywanie prostej rozmowy dotyczącej prostych sytuacji dnia codziennego;
-zadawanie pytań oraz udzielanie odpowiedzi;
-formułowanie wypowiedzi o sobie, rodzinie i najbliższym otoczeniu;
-poprawna wymowa w zakresie poznanego materiału językowego;

b) rozwijanie sprawności rozumienia tekstu słyszanego
-rozumienie poleceń nauczyciela;
-rozumienie ogólnego sensu wypowiedzi;
-umiejętność wyszukiwania szczegółowych informacji w prostych tekstach, dialogach;

c) rozwijanie sprawności czytania
-rozumienie prostych komunikatów ( np. ogłoszenia, listy );
-rozumienie ogólnego sensu prostych tekstów;
-umiejętność wyszukiwania szczegółowych informacji w prostych tekstach;

d) rozwijanie sprawności pisania
-dostrzeganie różnicy między fonetyczną a graficzną formą wyrazu;
-umiejętność zapisania większości słów znanych ze słuchu;
-umiejętność formułowania krótkich wypowiedzi pisemnych (np. list);

e) posługiwanie się słownikiem dwujęzycznym.

3.Zasady oceniania.

a) o wymaganiach edukacyjnych oraz zasadach oceniania uczeń zostaje poinformowany na początku września;
b) zgodnie z SSO uczeń może otrzymać ocenę w skali 1-6:
1- niedostateczny
2- dopuszczający
3- dostateczny
4- dobry
5- bardzo dobry
6- celujący
skala ta została wzbogacona w plusy (+) i minusy (-).

Bieżąca ocena osiągnięć uczniów obejmuje:
a) ocenę sprawności mówienia ,
b) ocenę rozumienia tekstu słyszanego ,
c) ocenę rozumienia tekstu pisanego ,
d) ocenę sprawności pisania ,
e) zaangażowanie na lekcji,
f) ocenę kompetencji gramatyczno – leksykalnych.

Czytanie
Ocena niedostateczna

• nie potrafi wyłowić żadnych potrzebnych informacji z fragmentów tekstu
• nie rozumie sensu prostych tekstów nawet przy pomocy nauczyciela
• nie potrafi uzupełnić luk zdaniowych potrzebnymi wyrazami w prostej formie
• nie potrafi wykonać prostych zadań z „Zeszytu ćwiczeń” na rozumienie tekstu czytanego

Ocena dopuszczająca.
• uczeń potrafi przeczytać fragment tekstu w zadowalającym tempie
• z trudnością rozumie fragmenty z życia codziennego
• przy pomocy nauczyciela potrafi odnaleźć w tekście fragmenty stanowiące odpowiedź na pytanie i przeczytać je
• częściowo rozumie sens prostych tekstów, podstawowe napisy i ogłoszenia ułatwiające orientację w środowisku
• umie znaleźć tytuł ilustracji i uzupełnić luki zdaniowe podawanymi wyrazami (w prostej formie)
Ocena dostateczna.
• uczeń rozumie łatwiejsze fragmenty tekstów z życia codziennego
• nie w pełni ...