Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
Przedmiot: Technika
Klasa: VI
Data:
Temat: Podział i zasady wyboru urządzeń technicznych w mieszkaniu.
Nauczyciel:
Szkoła: Szkoła Podstawowa
Cele ogólne:
Zaznajomienie z urządzeniami technicznymi w domu, umiejętny wybór urządzenia dla własnych potrzeb, zwrócenie uwagi na zasady wyboru urządzeń technicznych do mieszkania.
Cele szczegółowe:
Uczeń:
Wie, czym są urządzenia techniczne, zna podział urządzeń na trzy główne grupy, potrafi przyporządkować do każdej grupy konkretne urządzenia techniczne, wie, jakie są kryteria brane pod uwagę w czasie zakupu dowolnego urządzenia technicznego, potrafi odczytać i zrozumieć zasady gwarancji wybranego produktu, umie podać warunki, jakie musi spełnić karta gwarancyjna, aby była ważna.
Środki nauczania: Podręcznik, zeszyt ćwiczeń.
Rodzaj lekcji: podająca, ćwiczeniowa
Typ lekcji (wynikający z funkcji dydaktycznych):
wprowadzająca i zaznajamiająca uczniów z nowym materiałem
(wynikający z organizacji pracy):
uczenia się pod kierunkiem
Czynności nauczyciela:
wita się z uczniami
sprawdza listę obecności
prosi o odczytanie zadania domowego jedna osobę
podaje temat lekcji
wyjaśnia, czym uczniowie będą zajmować się na lekcji
wyjaśnia, co nazywamy urządzeniami technicznymi
podaje trzy główne grupy, na jakie dzielą się urządzenia techniczne
prosi o podanie przykładów urządzeń do każdej z grup
wspólnie z uczniami omawia kryteria wyboru urządzenia technicznego do mieszkania
odczytuje warunki gwarancji produktu podanego w podręczniku i wyjaśnia co, one oznaczają
podaje warunki, jakie musi spełniać karta gwarancyjna, aby była ważna
podsumowuje lekcję, prosząc o podanie trzech grup urządzeń technicznych
prosi o wykonanie ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń i o przyniesienie dowolnej instrukcji obsługi urządzenia technicznego
żegna się z uczniami.
Czynności uczniów:
witają się z nauczycielem
odczytują zadanie domowe
zapisują temat w zeszycie
odpowiadają na pytanie
wykonują zadanie
żegnają się z nauczycielem.
Podpis nauczyciela prowadzącego Podpis nauczyciela hospitującego