Dodaj publikację
Autor
aleksandra gaudyn
Data publikacji
2008-12-01
Średnia ocena
3,33
Pobrań
399

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Ćwiczenia wzmacniające i kształtujące z elementami relaksacji przy użyciu piłek fit-ball. Umiejętności życiowe na lekcjach wychowania fizycznego.
 Pobierz (docx, 18,6 KB)

Podgląd treści

KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ

TEMAT: Ćwiczenia wzmacniające i kształtujące z elementami relaksacji przy użyciu piłek

fit-ball - umiejętności życiowe na lekcjach wychowania fizycznego.

ZADANIA SZCZEGÓŁÓWE W ZAKRESIE:

SPRAWNOŚCI MOTORYCZNEJ: Uczeń

- zwiększy siłę mięśni ramion, nóg i tułowia,

- rozwinie koordynację ruchową,

- poprawi gibkość

UMIEJĘTNOŚCI: Uczeń

- potrafi zaprezentować w grupie dwa ćwiczenia wzmacniające na partie mięśniowe wskazane przez nauczyciela

WIADOMOŚCI: Uczeń

- zna nazewnictwo ćwiczeń,

- zna ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion, nóg i tułowia,

- zna ćwiczenia relaksacyjne i wskaże kiedy może je zastosować w życiu codziennym,

- wie jaka jest prawidłowa technika oddychania podczas ćwiczeń aerobowych

USAMODZIELNIANIE: Uczeń

- współuczestniczy i współpracuje w zajęciach w grupie

- uczestniczy: w organizacji przebiegu lekcji,

- dba: o bezpieczne wykonywanie ćwiczeń

METODY

- zadaniowo-ścisła, problemowa

FORMY

- frontalna, indywidualna, praca w grupach

CZĘŚĆ LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

UWAGI METODYCZNE

DOCELOWE

ZADANIA

Część wstępna

- przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku,

- poprawi kordynację wzrokowo- ruchową

- zapoznanie się z zadaniami lekcji,

- słucha informacji nauczyciela

1-8 2x v-step

1-8 chipi- chipi

1-8 v-step po literze L

1-8 step touch

1-8 grapevine

1-8 push

1-8 chasse+ mambo w tył w prawą i lewą stronę

1-8 chasse+ 3xmambo (tył, przód, tył)

- sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć,

- podanie tematu i zadań lekcji

- wprowadza nowe elementy po opanowaniu przez grupę poznanych kroków

- czuwa nad odpowiednim tempem

- szereg

- rozsypka

-tempo podkładu muzycznego 134 bpm,

-metoda naśladowcza-ścisła

Część główna

- utrzymuje prawidłową postawę ciała,

- zapozna się z zestawem ćwiczeń kształtujących poszczególne partie mięśni,

- aktywnie współćwiczy i wpółpracuje w grupie,

- siad na piłce- ćwiczenia mm.

ramion i nóg

- leżenie tyłem na piłce, rr na karku- ćwiczenia mm brzuch i nóg,

- leżenie tyłem na piłce – skręty tułowia,

- leżenie przodem na piłce- wznosy i opusty rąk i nóg

- pw. jw. – ćwiczenia mm grzbietu,

- leżenie przodem na piłce przejscie do podpóru przodem, stopy na piłce- ugięcia ramion, powrót do pw.

- siad klęczna na piłce

Ćwiczenia w parach:

- leżenie przodem do siebie, piłka trzymana oburącz- wznos i opust ramion,

- leżenie przodem do siebie w odległości 1m – rzut piłki oburącz do współćwiczącej,

- w postawie, tyłem do siebie, piłka pomiędzy uczniami- przysiady.

- zaprezentuje wraz z grupą dwa ćwiczenia na wskazane przez nauczyciela partie mięśni

- czuwa nad poprawnym wykonywaniem ćwiczeń,

-zwraca uwagę na bezpieczeństwo w czasie lekcji oraz prawidłową technikę oddychania podczas ćwiczeń

- prezentuje ćwiczenia i koryguje poprawność ich wykonania

Naśladowcza- ścisła

- problemowa,

- praca w grupach

Część końcowa

- uspokoi organizm,

- wykona ćwiczenia relaksacyjne na piłce

- dokona podsumowania swojego udziału w lekcji

- leżenia tyłem na ...