Dodaj publikację
Autor
Barbara Czaja
Data publikacji
2008-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam rozkłady materiału do klasy IV szkoły podstawowej. Zostały one opracowane na podstawie programu nauczania "My i historia" wydawnictwa Demart. Realizacja rozkładów obejmuje 1 godzinę lekcyjną w tygodniu.
 Pobierz (doc, 60,0 KB)

Podgląd treści


Rozkład materiału dla klasy IV szkoły podstawowej
napisany na podstawie programu nauczania przedmiotu historia i społeczeństwo- „My i historia” dopuszczonego do użytku pod numerem:DKOS-4014-35/02
Numer w szkolnym zestawie programów:
SP-3/II/H04/05poz.37

|Tematyka zajęć |Cele |Metody |Środki dydaktyczne |
|1.Wymagania na stopnie z historii.|-przedstawienie uczniom treści nauczania w |-pogadanka | |
|Przedstawienie WSO |kl. IV | | |
| |i przedmiotowego systemu oceniania | | |
| | | | |
|2. Narodziny początkiem mojej |-narodziny dziecka początkiem historii | | |
|historii |-omówienie zachowań i postaw |-pogadanka |-podręcznik |
| |-zainteresowania uczniów |-praca z podręcznikiem | |
| | | | |
| |-pojęcia: stryj, stryjenka, wuj, wujenka, | | |
|3. Moja rodzina |kuzyni, ród, drzewo genealogiczne | | |
| | | | |
| |-przybliżenie historii rodzin uczniów |-pogadanka |-podręcznik |
| | |-praca z podręcznikiem |-drzewo genealogiczne |
|4. Drzewo genealogiczne mojej | | |Piastów |
|rodziny |-przybliżenie pamiątek rodzinnych i tradycji| |-drzewo genealogiczne |
| | |-wykonanie drzewa genealogicznego |rodziny |
|5. Poznaję historię swojej rodziny|-akt koronacji |rodziny | |
| |-królewskie symbole | |-podręcznik |
|6.Ciężar królewskiej korony. |-najwięksi władcy Polski |-pogadanka | |
| | |-praca z podręcznikiem | |
| |-przybliżenie postaci słynnych królowych | |-podręcznik |
|7.Księżne i królowe Polski. |Polski |-pogadanka | |
| | |-praca z podręcznikiem | |
|8. Rodziny i rody w służbie |-kim jest szlachta | |-podręcznik |
|narodu. Dziecko w świecie |-najsłynniejsze rody szlacheckie |-pogadanka | |
|dorosłych |-przybliżenie postaci Edwarda Raczyńskiego |-praca z podręcznikiem | |
| |-co to jest Konwencja Praw Dziecka |-opowiadanie | |
| |-czym zajmuje się UNICEF |-praca z podręcznikiem |-podręcznik |
| | |-praca ze źródłem i podręcznikiem |-tekst źródłowy |
| | | | |
| |-sprawdzenie wiadomości uczniów | | |
| | | | |
|9.Sprawdzian wiadomości | | | |
| |- historia szkoły | | |
| |- dyrektorzy szkoły | | |
|10.Historia mojej szkoły | | | |
| | | | |
| | |-test pisemny |-test |
| |-konstytucja RP | | |
|11.Ja w społeczeństwie |-pojęcie demokracji | | |
| | | | |
| | |- ogląd filmu na temat 50- lecia |- film |
|12. Polska naszą ojczyzną |-symbole narodowe |istnienia szkoły | |
| |-hymn narodowy |- pogadanka | |
| |-plemiona mieszkające w Polsce w | | |
| |średniowieczu |-praca ze źródłem | |
|13. Dzieje zapisane w hymnie. | |-opowiadanie |-źródła historyczne |
| |-historia hymnu polskiego | |-konstytucja RP |
|14. Legendarne początki państwa |-znaczenie treści hymnu | | |
|polskiego. Legenda o Czechu, | |-praca z tekstem |-tekst hymnu narodowego |
|Lechu i Rusie.Legendy o początkach|-legenda o Lechu |-pogadanka |-mapa Polski w X wieku |
|państwa polskiego. |-godło Polski |-praca z mapą | |
| |-sąsiedzi Polski | |-tekst hymnu |
|15. Piękna nasza |-przybliżenie legend o Popielu i Piaście | |-opowiadanie |
|Polska cała | |-opowiadanie | |
| | |-praca z tekstem źródłowym |-atlas |
| | |-opowiadanie |-podręcznik |
| |-położenie, podział i granice Polski |-praca z atlasem | |
|16. Polska w Europie |-regiony geograficzno-historyczne Polski |-opowiadanie | |
| | | | |
| |-znani Polacy we współczesnej Europie | | |
| |-postać Jana Pawła II | | |
|17. Unia Europejska-organizacją | | | |
|państw Europy |-historia Unii Europejskiej | |-mapa Polski |
| |-symbole UE |-praca z mapą i atlasem |-atlas |
| |-najważniejsze instytucje UE | | |
|18.Sprawdzian wiadomości . | | | |
| | | | |
|19. Czym zajmuje się historia? |-sprawdzenie wiadomości uczniów | |-podręcznik |
| | |-opowiadanie | |
|20.Wielcy Polacy - twórcy |-pojęcia: historia ...