Dodaj publikację
Autor
Barbara Czaja
Data publikacji
2008-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
30

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam rozkłady materiału do klasy V szkoły podstawowej. Zostały one opracowane na podstawie programu nauczania "My i historia" wydawnictwa Demart. Realizacja rozkładów obejmuje 1 godzinę lekcyjną w tygodniu.
 Pobierz (doc, 58,5 KB)

Podgląd treści


Rozkład materiału dla klasy V szkoły podstawowej na podstawie
programu nauczania przedmiotu historia i społeczeństwo -„My i historia” dopuszczonego do użytku pod numerem :DKOS – 4014-35/02
Numer w szkolnym zestawie programów:
SP-3/II/H04/05poz.37

|Tematyka zajęć |Cele |Metody |Środki dydaktyczne |
|1.Wymagania na stopnie z historii. Przypomnienie |-przedstawienie uczniom |-pogadanka | |
|WSO |treści nauczania w kl. V ,przedmiotowego| | |
| |systemu nauczania | | |
| |-praca z osią czasu | | |
|2. Oś czasu i zamiana dat na wieki |-zamiana dat na wieki |- praca indywidualna | |
| |-określanie połowy wieków |pod nadzorem | |
| | |nauczyciela |-tabele, wykresy |
| | | | |
| | | | |
| |-sprawdzian wiadomości |-test | |
|3.Sprawdzian wiadomości z osi czasu. | | |-test |
|4.Od jaskini do pierwszych domów. Osiągnięcia|-życie człowieka pierwotnego |-opowiadanie | |
|pierwszych ludzi. | | |-podręcznik |
|5.Nad wielkimi rzekami. |-powstanie pierwszych państw | | |
| |-rola wielkich rzek |-opowiadanie na | |
| |-Babilon |podstawie oglądu |-mapa, atlas |
| | |ilustracji |-album o Babilonie |
| | |-praca z mapą , | |
| | |atlasem | |
| |-Nil w życiu Egipcjan |-opowiadanie | |
|6.Wśród starożytnych Egipcjan. Droga |-piramida społeczeństwa egipskiego | | |
|Egipcjanina do wieczności. |-wierzenia egipskie | |-podręcznik |
| | | | |
| |-egipskie domy | | |
|7.Różne domy , różne życie. W poszukiwaniu |-Izraelici |-praca z mapą , | |
|Ziemi Obiecanej. | |atlasem | |
| | |-opowiadanie |-mapa |
| | |-praca ze źródłem |-atlas |
| | |historycznym-„Biblia” |-„Biblia” |
| | |-opowiadanie | |
| | |-praca z mapą , | |
|8.Dziedzictwo dawnych ludów Bliskiego i |-dokonania Egipcjan, Mezopotamczyków, |atlasem | |
|Dalekiego Wschodu. Powtórzenie wiadomości z |Hindusów, Chińczyków | | |
|całego działu „Na Bliskim Wschodzie” | | | |
| | |-test |-mapa |
|9.Sprawdzian wiadomości. | | |-atlas |
| |-sprawdzenie wiadomości zdobytych |-praca z mapą , | |
|10.W starożytnej Grecji. |przez ucznia |atlasem | |
| |-położenie geograficzne Grecji |-opowiadanie | |
| |-państwa-miasta |-opowiadanie | |
| |-mieszkańcy Aten i Sparty | |-test |
|11.Z wizytą na Olimpie. Spotkania z |-mitologia grecka | | |
|bohaterami mitów. | |-opowiadanie |-mapa |
|12.W drodze po laur. W greckim domostwie. | | |-atlas |
| |-igrzyska olimpijskie | | |
|13.Co zawdzięczamy starożytnym Grekom-nauka . |-dyscypliny sportowe |-opowiadanie | |
|14.Co zawdzięczamy starożytnym Grekom- sztuka ,|-domy w Grecji | |-mitologia |
|polityka, sport . |-nauka grecka |-opowiadanie | |
|15.Siedem cudów świata. Powtórzenie wiadomości | | | |
|z działu „W Helladzie”. |-architektura w Grecji | |-podręcznik |
| |-teatr grecki |-praca z mapą, | |
|16.Sprawdzian wiadomości . |-demokracja |atlasem | |
| |-przedstawienie siedmiu cudów świata |-opowiadanie |-podręcznik |
|17.Rzym - imperium świata starożytnego. | | | |
|Mieszkańcy imperium. | |-test |-podręcznik |
| |-sprawdzenie wiadomości i umiejętności| | |
| |uczniów |-praca z mapą , | |
| |-legenda o powstaniu Rzymu |atlasem |-mapa |
|18.Niewolnicy. życie codzienne w starożytnym |-położenie geograficzne Rzymu i |-opowiadanie |-atlas |
|Rzymie. |imperium rzymskiego | | |
| |-mieszkańcy imperium | | |
| |-pochodzenie niewolników |-opowiadanie |-test |
| |-gladiatorzy | | |
|19.W kręgu Jowisza , Marsa i innych bogów |-domy rzymskie | |-mapa |
|rzymskich. |-ubiór i rozrywki | |-atlas |
|20.Dokonania starożytnych Rzymian. |-wierzenia starożytnych Rzymian | | |
| |-architektura rzymska |-opowiadanie | |
| |-prawo rzymskie | | |
|21.Chrześcijaństwo.Powtórzenie wiadomości |-armia rzymska |-opowiadanie | |
|starożytnych działu „Rzym”. | | |-podręcznik |
| |-Jezus i jego ...