Dodaj publikację
Autor
Barbara Czaja
Data publikacji
2008-12-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam rozkłady materiału do klasy VI szkoły podstawowej. Zostały one opracowane na podstawie programu nauczania "My i historia" wydawnictwa Demart. Realizacja rozkładów obejmuje 2 godziny lekcyjne w tygodniu.
 Pobierz (doc, 112,5 KB)

Podgląd treści

Rozkład materiału nauczania dla klas VI
szkoły podstawowej napisany na podstawie
programu nauczania przedmiotu historia
i społeczeństwo „My i historia”, dopuszczonego
do użytku pod numerem DKOS-4014-35/02
Numer w szkolnym zestawie programów:
SP-3/II/H04/05poz.37

|Tematyka zajęć |Cele |Metody |Środki dydaktyczne |
|1.Przypomnienie przedmiotowego |-przedmiotowy system oceniania |-pogadanka |-ksero przedmiotowego |
|systemu oceniania. Oś czasu |-cyfry rzymskie |-praca indywidualna uczniów |systemu oceniania |
| |-zamiana dat na wieki | | |
| | | | |
|2.Oś czasu i zamiana dat na wieki, | | | |
|cz. I |- praca z osią czasu |-praca indywidualna uczniów pod | |
| |-zamiana dat na wieki |nadzorem nauczyciela | |
| |-określanie połowy wieków | | |
|3.Oś czasu i zamiana dat na wieki, | |-praca indywidualna uczniów pod | |
|cz. II |-praca z osią czasu |nadzorem nauczyciela | |
| |-zamiana dat na wieki | | |
| |-określanie połowy wieków |-odczytywanie tabel, wykresów, |-tabele |
|4. Sprawdzian wiadomości z osi czasu.| |diagramów |-wykresy |
|Tabele, wykresy, diagramy |-sprawdzian z osi czasu | |-diagramy |
| |-praca z tabelami, wykresami, | | |
| |diagramami | | |
|5.Kraj wielu książąt. Koniec | | | |
|rozbicia dzielnicowego. | |-opowiadanie |-atlas, mapa |
| | |-praca z mapą, atlasem | |
| |-Śląsk za panowania Henryków | | |
| |-Mongołowie i bitwa pod Legnicą | | |
| |-Krzyżacy | | |
| |-rządy Władysława Łokietka | | |
| | | | |
|6.Rządy Kazimierza Wielkiego. | | |-atlas, mapa |
|Polska monarchią stanową. | | | |
| |-reformy i polityka Kazimierza Wielkiego |-opowiadanie | |
| |-podział na stany |-praca z mapą, atlasem | |
|7.W Polsce w rycerskich czasach. W| | | |
|średniowiecznym zamku. W | | |-podręcznik |
|turniejowych szrankach. |- zamek i jego mieszkańcy | | |
| |-kodeks rycerski |-opowiadanie | |
|8.Życie na wsi w średniowieczu. |-turnieje |-praca z podręcznikiem | |
|Średniowieczne miasto. Wśród | | | |
|mieszkańców miasta. | | |-podręcznik |
| | | | |
| |-sposoby uprawy ziemi | | |
|9. W średniowiecznej szkole.Pod |-trójpolówka |-opowiadanie | |
|strzelistymi wierzami gotyku. |-wygląd średniowiecznego miasta | | |
| |-mieszkańcy miast | | |
| | | |-atlas |
| | | |-mapa |
|10. Jagiellonowie na tronie Polski |-życie żaka | |-ilustracje |
| |-uniwersytety | | |
| |-styl gotycki |-opowiadanie | |
| | |-praca z mapą , atlasem | |
| | |-ogląd ilustracji |-atlas |
| | | |-mapa |
|11.Bitwa pod Grunwaldem. Pomorze |-postać Jadwigi, Jagiełły | |-ilustracje |
|wraca do Polski |-unia w Krewie | | |
| |-śmierć Jadwigi |-opowiadanie | |
| |-przyczyny wojny i przygotowania do wielkiej |-praca z mapą , atlasem | |
| |wojny z Krzyżakami |-ogląd ilustracji | |
| | | |-atlas |
| |-przebieg bitwy pod Grunwaldem | |-mapa |
| |-skutki wielkiej wojny | |-obraz „Bitwa pod |
|12. Wielcy podróżnicy i odkrywcy |-panowanie Władysława Warneńczyka | |Grunwaldem” |
| |-panowanie Kazimierza Jagiellończyka i wojna |-praca z mapą, atlasem |-kaseta z filmem |
| |13-letnia |-ogląd obrazu Jana Matejki ”Bitwa pod|„Krzyżacy” |
| |-świat w średniowieczu |Grunwaldem” | |
| |-odkrycia geograficzne: Marco Polo, Vasco da |-ogląd fr. Filmu „Krzyżacy” |-mapa |
| |Gama, Bartłomiej Diou, Krzysztof Kolumb, | |-atlas |
| |Amerigo Vespuci, Magellan | |-tekst źródłowy |
| |-skutki odkryć geograficznych |-praca z mapą, atlasem, tekstem | |
| | |źródłowym | |
|13. Nowa epoka-Odrodzenie | | | |
| | | | |
| | | | |
| |-humanizm | | |
| |ideał człowieka z okresu Odrodzenia | | |
| |-mecenat | |-mapa |
|14. Wśród wielkich twórców doby |-odkrycie druku | |-atlas |
|Renesansu ...