Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy III b
Ośrodek tematyczny: Pora wesoła
Temat dnia: Taniec jesiennych liści
Czas realizacji 3 godziny lekcyjne
Zapis w dzienniku: Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 – trening przed sprawdzianem. Prawda i
fikcja w wierszu „Kłótnia liści”. Czytanie utworu poetyckiego z podziałem na role. Liście
pospolitych gatunków drzew. Określanie cech charakterystycznych jesiennych liści. Rozwijanie
zdań za pomocą przymiotnika. Tworzenie kompozycji jesiennych liści – kredki pastelowe.
Cele ogólne:
zgromadzonego słownictwa
(cid:1) Rozwijanie i pogłębianie zainteresowania przyrodą
(cid:1) Doskonalenie umiejętności głośnego czytania oraz czytania z podziałem na role
(cid:1) Kształcenie umiejętności poprawnego rozwijania zdań z użyciem
(cid:1) Doskonalenie tabliczki mnożenia
(cid:1) Utrwalenie pojęcia przymiotnika
(cid:1) Rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej
(cid:1) Poznanie cech charakterystycznych liści pospolitych gatunków drzew
Cele operacyjne:
Uczeń:
Metody pracy:
Formy pracy:
(cid:1) Dostrzega zmiany w przyrodzie w zależności od pory roku
(cid:1) Wzbogaca słownik o wyrazy związane z jesienią
(cid:1) Odkrywa, że w utworze literackim wszystko jest możliwe
(cid:1) Czyta tekst z podziałem na role
(cid:1) Gromadzi i nazywa przymiotniki
(cid:1) Rozwija zdania
(cid:1) Rozróżnia liście pospolitych gatunków drzew
(cid:1) Mnoży i dzieli w zakresie tabliczki mnożenia
(cid:1) Rozwiązuje zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia i dzielenia w zakresie
(cid:1) Jest twórcą oryginalnych kompozycji plastycznych
100
− podające ( pogadanka, rozmowa, praca z tekstem, opis czynności)
− poszukujące (elementy metody problemowej)
− eksponujące (obserwacja, pokaz multimedialny)
− aktywizujące (bank wyrazów, „burza mózgów”, „za i przeciw”)
− operatywne (ćwiczeń i działań praktycznych)
− zbiorowa
− grupowa jednolita i zróżnicowana
indywidualna jednolita i zróżnicowana
−
Środki dydaktyczne:
gra matematyczna z hasłem,
liście – okazy naturalne,
bank wyrazów (kartoniki z przymiotnikami - do zawieszenia na tablicy)
ilustracje liści,
listki z kartonu,
zasuszone liście,
tekst wiersza „Kłótnia liści”” (podręczniki „Wesoła Szkoła”),
karta pracy
karta matematyczna nr 38 ( matematyka „Wesoła Szkoła),
projektor multimedialny
komputer
prezentacja multimedialna Power Point „Taniec jesiennych liści”
kredki pastelowe
Przebieg zajęć:
Edukacja
Matematyczna
Społeczno-
przyrodnicza
Przebieg zajęć
1. Trening przed sprawdzianem – mnożenie i dzielenie w
zakresie 100:
Ćwiczenia techniki rachunkowej (gra „Milczek”)
Mnożenie i dzielenie – działania wzajemnie odwrotne –
grafy strzałkowe
Własności mnożenia – ćwiczenia praktyczne
Kolejność wykonywania działań
Dzielenie z resztą
Rozwiązywanie zadań tekstowych
Gra dydaktyczna z hasłem: „Taniec jesiennych liści”
2. Gromadzenie nazw drzew liściastych („burza mózgów”)
3. Pokaz multimedialny „Taniec jesiennych liści”:
Jednostkowe odczytywanie informacji o liściach
pospolitych drzew
Odszukiwanie wskazanych liści ze zbioru okazów
Uwagi o
realizacji
Karty pracy
Matematyka
s. 38
Obliczanie
i układanie
iloczynów -
rosnąco.
Odczytanie
hasła.
Praca ...