Dodaj publikację
Autor
Dorota Chrabąszcz
Data publikacji
2008-12-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
201

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczo dydaktycznej na miesiąc Luty.             Opracowanie: Dorota Chrabąszcz i Alicja Dykas
 Pobierz (doc, 128,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ DLA DZIECI 6-LETNICH ODDZIAŁ 02 NA MIESIĄC:

MAJ 2008

TEMATYKA:

1„STRAŻACY NIE TYLKO GASZĄ POŻARY”.
2.”KSIĄŻKA JEST NASZYM PRZYJACIELEM”.
3„MAMA-JEST NAJLEPSZA NA ŚWIECIE”.
4.”MY DZIECI MAMY SWOJE PRAWA- MIEDZYNARODOWY
DZIEŃ DZIECKA”.

I. „STRAŻACY NIE TYLKO GASZĄ POŻARY”

|Lp. |Formy pracy |PRACA INDYWIDUALNA I WYRÓWNAWCZA I ,II CZĘŚĆ DNIA |
| | | |
|1 |PONIEDZIAŁEK : |Ćwiczenia usprawniające umysł wg Kinezjologii Edukacyjnej |
| |Słowna ekspresja dzieci zainspirowana wycieczką do RSP. Zastosowanie techniki: kuli śniegowej. Dziecko wie na czym polega |Ćwiczenia wyciszające organizm |
| |praca strażaka, rozumie znaczenie tej pracy, czy strażacy tylko gaszą pożary? Dziecko rozwija mowę komunikatywną i wiązaną.|wg Buddyjskiej Terapii wg Junga |
| |Dziecko wie jak zachować się w miejscach publicznych. Wysłuchanie pogadanki w Centrum Reagowania Kryzysowego o roli i |mandale literowe |
| |zadaniach straży pożarnej. Gry dramowe :”Strażak” .Zabawa: ”Pożar”, ”Wypadek” .Zabawa dydaktyczna „Strażak” Zabawa |mandale cyferkowe |
| |matematyczna ”Szkoła?” Dziecko logicznie myśli, utrwala liczby porządkowe w zakresie zbioru liczb:1-10.Zabawy muzyczne: | |
| |”Pożar”, ”Strażacy” -Klanza Muzyczna Pedagogika Zabawy. |Zabawy tematyczne: |
| |Ćwiczenia gimnastyczne zestaw –metoda A. M. Kniessów. |„Praca strażaka” |
| | |„ Remiza” |
| | | |
| | |Słuchanie bajek terapeutycznych- |
| | |„Przyjaciele” |
| | | |
| | |BAJKOTERAPIA |
| | |Zabawy badawcze i eksperymentowanie w obszarze czterech żywiołów: woda, |
| | |światło, powietrze ,ziemia. |
|2. |WTOREK” | |
| |Opowieść matematyczna Pt: „Pożar”. Zbiory i podzbiory. Utrwalanie liczb 1-10.Dodawanie liczb. Dziecko potrafi ułożyć |Utrwalanie poznanych liter: |
| |zadanie tekstowe na dodawanie . Dziecko logicznie myśli. Zabawa ruchowa ”Jesteśmy czujni” Zabawy damowe: „Cyfra”. Zabawa: |wyginanie z materiału sztywnego, |
| |”Jestem w szkole” |wodzenie palcem po literze wyklejonej |
| |Twórcza ekspresja plastyczna:” Praca strażaka” -metoda collage. Dziecko rozwija pomysłowość. Dziecko chętnie podejmuje |taśma na dywanie, |
| |pracę i doprowadza ją do końca. Kształtowanie charakteru przez zamiłowanie do pracy. |wyszukiwanie jej we fragmentach |
| | |tekstów. |
| | | |
| | |Gra dydaktyczna: ”Barwy” |
|3 |ŚRODA: | |
| |Rozwijanie wrażliwości muzycznej w trakcie nauki piosenki Pt „Nasza mama” Zabawa rytmiczna przy piosence” Wiosna” Zabawa |Zabawy dramowe: ćwiczenia zmysłów: |
| |ruchowa „Kto tak zrobi jak ja” Improwizacje dźwiękowe. Ćwiczenia koordynacji słuchowo- wzrokowo-ruchowej zabawa Pt ”Cień”. |Rozpoznawanie pokarmów |
| |Zabawa ruchowa „Kwiaty”. Zagadki słuchowe. Zabawa muzyczno ruchowa ”Pożar”. Zabawy muzyczne wg metody C.Orffa. |przy zamkniętych oczach |
| |Rozmowa z dziećmi na temat: ”Dlaczego nie wolno bawić się zapałkami?Kształtowanie charakteru przez rozwijanie poczucia |Dotykanie powierzchni o różnych fakturach , |
| |odpowiedzialności za swoje czyny. Edukacja przez ruch-sensoryczność motoryczna płomienie technika Orgiami. Zabawa badawcza |Zapamiętywanie jak największej liczby przedmiotów |
| |„Mikroskop” .Drama-teatrzyk pantonimy. |Dziecko kształtuje i rozwija kreatywność |
| |Ćwiczenia gimnastyczne wg zestawu metoda A. M. Kniessów. | |
| | |Puzzle-składanie obrazka z części. |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|4 |CZWARTEK: |Zabawy badawcze” Skąd się bierze tęcza?” |
| |Słowna ekspresja dzieci zainspirowana utworem ...