Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan rozwoju zawodowego
Agnieszki Kocela nauczyciela kontraktowego
PSP im. Henryka Sienkiewicza w Żytnie
ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2006
Data zakończenia stażu: 31.05.2009
Opiekun stażu: mgr Aleksandra Lisowska
Wstęp
Uzyskanie przeze mnie stopnia awansu nauczyciela kontraktowego pozwala mi na dalszy rozwój zawodowy.
Reforma edukacji stawia wszystkim nauczycielom nowe wyzwania. We współczesnej szkole główny akcent kładzie się na aktywność ucznia w zdobywaniu wiedzy i kształceniu umiejętności. Nauczyciel staje się organizatorem samodzielnej pracy ucznia, doradcą i przewodnikiem w świecie informacji. Te przemiany w modelu szkoły podnoszą rangę pracowni informatycznej, która musi stać się nowoczesnym, pełnowartościowym miejscem pracy samokształceniowej dla uczniów. Oprócz działań podejmowanych dla realizacji tego celu, będę podejmowała również inne przedsięwzięcia, które przedstawiam w dalszej części planu.
Planowane działania i zadania w okresie odbywania stażu będą służyły rozwojowi moich kompetencji, podniesieniu efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych, kontynuacji i podejmowaniu nowych działań na rzecz rozwoju szkoły. Opracowany Plan rozwoju zawodowego uwzględnia następujące wymagania zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004r:
umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach;
umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych;
umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań;,
umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.
Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywania zmian w tych działaniach.
|Lp. |Cel |Formy realizacji |Dowody i wskaźniki realizacji |Planowy termin realizacji |
| | | | | |
|1 |Poznanie procedury awansu zawodowego nauczyciela. |Analiza przepisów prawa oświatowego, dotyczących awansu zawodowego|Poprawne sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, |VIII/IX 2006 |
| | |(Karta Nauczyciela, rozporządzenia MEN, materiały informacyjne, |wszczęcie postępowania, plan rozwoju zawodowego. | |
| | |oficjalna strona WWW MEN (http://www.men.waw.pl). | | |
| | | | | |
|2 |Nawiązanie współpracy z wyznaczonym przez dyrektora |Ustalenie harmonogramu współpracy i form jego realizacji. |Harmonogram planu współpracy potwierdzony przez |IX 2006 |
| |szkoły opiekunem stażu. |Określenie wzajemnych kompetencji. Sformułowanie planu rozwoju |opiekuna i dyrektora szkoły. | |
| | |zawodowego. |Plan rozwoju zawodowego. | |
| | | | | |
|3 |Doskonalenie warsztatu pracy. |Zakup materiałów metodycznych: poradników metodycznych, |Zbiór pomocy metodycznych i dydaktycznych ...