Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Kreczman
Data publikacji
2009-01-15
Średnia ocena
5,00
Pobrań
149

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to konspekt z zabawami logopedycznymi dla dzieci. Możemy go wykorzystać zarówno na indywidualnych zajęciach logopedycznych jak i w większych grupach, bawiąc się z dziećmi dźwiękami.
 Pobierz (docx, 17,3 KB)

Podgląd treści

I czesc wstepna:

Temat:Ksztalcenie sluchu - zabawy z dzwiekami.

Cele: *Ksztalcenie sluchu tonalnego,

*rozwijanie funkcji percepcyjno_motorycznych u dzieci z deficytami rozwojowymi,

*wprowadzenie atmosfery odprężenia i rozrywki,

*rozwiajnie analizy, syntezy i pamieci słuchowej,a także orientacji czasowo-przestrzennej,

*rozwijanie zapamiętywania,logicznego myslenia,

*rozwijanie sluchu niewerbalnego,

*doskonalenie sprawności słuchowej w identyfikacji dźwięków,

*stymulowanie percepcji słuchowej,

*utrwalenie szeregu szumiącego,

*stymulowanie i usprawnianie funkcji poznawczych,

*słuchowe wyodrębnianie gloski i sylab w wyrazie,

*kształcenie sluchu fonematycznego/fonemowego/w podanych opozycjach fonologicznych.

Metody: Aktywizujace.

II czesc- glowne zadania:

ZADANIE 1

<odtwarzanie dźwięków>

Nauczyciel odtwarza z kasety magnetofonowej pojedynczo rozne dzwieki. Zadaniem ucznia jest pokolorowanie tych rysunkow, których dzwieki usłyszą:

Samolot

Gdakanie kury

Tramwaj

Kapanie wody

Brzeczenie muchy

Pociag

Rzenie konia

Samochod osobowy

Pianie koguta

Wiatr

Muczenie krowy

Roj pszczol

Gwiżdżący czajnik.

ZADANIE 2

<Cwiczenia sluchu fonematycznego na podstawie obrazkow>

Uczniowie posiadaja obrazki z dwoch grup(s-sz)>Koloruja kazda grupe innym kolorem.

{Sad samolot sowa strus samochod}

{szkapasznurekszafa mysz szkola }

ZADANIE 3

<Wyszukiwanie obrazka o jak najdłuższej i najkrótszej nazwie>

Uczniowie oglądają rysunki,które przedstawiaja rozne rzeczy.

Krokodyl

but

ul

rower

kaczka

parasolka

>kolorem zoltym koloruja wyraz najkrótszy

>kolorem czarnym koloruja wyraz najdłuższy.

ZADANIE 4

<Reagowanie sygnalem na okreslona gloske.>

Nauczyciel wolno wymawia wyrazy zawierające okreslona gloske:

Uczniowie reaguja na jej dźwięk-koloruja liscie na drzewie.

Szczotka smakkolczyk wrozka paczka paczek klucz placz ogien warkocz mewa oczy nos telewizor worek.

ZADANIE 5

<Kolorowanie tej samej gloski w zakończeniach par wyrazowych.>

Sowa = krowa

Ogorek=sznurek

Plot=kot

Dom=dym

Okno=oko

ZADANIE 6

<Segregowanie obrazkow wedlug narastającej liczby sylab/rosnąco/.

Uczniowie przyklejaja obrazki wedlug ilości liter.

Ul oko wodatrawa drabina ekierka

ZADANIE 7

<Rozpoznawanie dźwięków.>

Uczniowie zamykaja oczy lub odwracaja się plecami do nauczyciela.Nauczyciel prezentuje dzwieki, a zadaniem uczniow jest wskazanie ilustracji(obrazka) z dźwiękiem,który usłyszeli.

odbijanie pilki

rozkladanie parasolki

otwieranie okna

zamykanie drzwi

szeleszczący papierek od cukierka

dzwonek

robienie zdjęć aparatem fotograficznym

przebity balon.

ZADANIE 8

<Liczenie,odgadywanie glosek w wyrazie>

Nauczyciel odczytuje glosno i wyraznie poszczególne wyrazy/wedlug uznania/z kilkusekundowymi odstępami.Zadaniem uczniow jest policzyc gloski w wyrazie i wpisac cyfre w okienko.

kot__________

lizak_________

kaczka________

czapka________

krokodyl_______

ZADANIE 9

<Uzupelnianie wyrazow sylabami>

Nauczyciel czyta glosno i wyraznie wyrazy.Zadaniem uczniow jest uzupełnienie wyrazow sylaba w nagłosie lub wyglosie.

wro_____(bel) (sy)_______gnal

ku______(ra) (Szy)______mon

ro______(wer) (rol)_______ki

pa______(pier) (pacz)______ka

Katarzyna Kreczman