Dodaj publikację
Autor
Anna Sierecka
Data publikacji
2009-01-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
208

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz zajęć, w której wykorzystywana jest prezentacja multimedialna "Ząbki nie grzybki". Uczniowie dowiedzą się po tych zajęciach jak ważne jest prawidłowe, dokładne i regularne mycie zebów.
 Pobierz (doc, 24,5 KB)

Podgląd treści


SCENARIUSZ LEKCJI – ZĄBKI NIE GRZYBKI

Klasa – III szkoła podstawowa

Przebieg zajęć:
1. Powitanie.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
- Kto z Was dziś rano umył zęby?
- Dlaczego musimy myć zęby?
- Ile razy wyrastają zęby człowiekowi?
- Czym myjemy zęby?

2. Obejrzyjmy teraz wspólnie prezentację multimedialną pod tytułem „Ząbki nie grzybki”.
3. – Jak zbudowany jest ząb?
- Jak długo trzeba myć zęby?
- Czy szczotkowanie zębów można zastąpić żuciem gumy?
- Jaką gumę do żucia można żuć?
- Kto leczy zęby?
- Jaka jest choroba brudnych zębów?
- Jak się ustrzec próchnicy?
- Co zrobić jeśli już mamy próchnicę?

4. Nauka piosenki „Szczotka, pasta”.

Szczotka, pasta
wyk. Fasolki
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.

Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

5. Podział klasy na grupy.
Każda z grup otrzymuje arkusz szarego papieru oraz zestaw kolorowanek przedstawiających mycie zębów.

- Waszym zadaniem jest zaprojektować plakat zachęcający wszystkich do mycia zębów.
6. Pokaz prac.
7. Wyjście do toalety. Nauczyciel trzyma stoper. Wszyscy uczniowie nakładają pastę na szczoteczkę i przez trzy minuty wszyscy myją zęby.

8. Powrót do klasy.
Rozdanie wszystkim uczniom orderów uśmiechu.
- Pięknie poradziliście sobie z myciem zębów. Trzy minuty to naprawdę niedługo, ale nasze zęby dzięki temu zawsze będą zdrowe.
Gratuluję Wam!

9. Pożegnanie.