Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI – ZĄBKI NIE GRZYBKI
Klasa – III szkoła podstawowa
Przebieg zajęć:
1. Powitanie.
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
- Kto z Was dziś rano umył zęby?
- Dlaczego musimy myć zęby?
- Ile razy wyrastają zęby człowiekowi?
- Czym myjemy zęby?
2. Obejrzyjmy teraz wspólnie prezentację multimedialną pod tytułem „Ząbki nie grzybki”.
3. – Jak zbudowany jest ząb?
- Jak długo trzeba myć zęby?
- Czy szczotkowanie zębów można zastąpić żuciem gumy?
- Jaką gumę do żucia można żuć?
- Kto leczy zęby?
- Jaka jest choroba brudnych zębów?
- Jak się ustrzec próchnicy?
- Co zrobić jeśli już mamy próchnicę?
4. Nauka piosenki „Szczotka, pasta”.
Szczotka, pasta
wyk. Fasolki
Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda,
Tak się zaczyna wielka przygoda.
Myję zęby bo wiem dobrze o tym,
Ten kto nie myje ten ma kłopoty.
Żeby zdrowe zęby mieć trzeba tylko chcieć.
Ref.:
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko ooo,
Zatańcz ze mną, tańcz w kółeczko ooo,
W prawo, w lewo, w lewo, w prawo ooo,
Po jedzeniu kręć nią żwawo ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.
5. Podział klasy na grupy.
Każda z grup otrzymuje arkusz szarego papieru oraz zestaw kolorowanek przedstawiających mycie zębów.
- Waszym zadaniem jest zaprojektować plakat zachęcający wszystkich do mycia zębów.
6. Pokaz prac.
7. Wyjście do toalety. Nauczyciel trzyma stoper. Wszyscy uczniowie nakładają pastę na szczoteczkę i przez trzy minuty wszyscy myją zęby.
8. Powrót do klasy.
Rozdanie wszystkim uczniom orderów uśmiechu.
- Pięknie poradziliście sobie z myciem zębów. Trzy minuty to naprawdę niedługo, ale nasze zęby dzięki temu zawsze będą zdrowe.
Gratuluję Wam!
9. Pożegnanie.