Dodaj publikację
Autor
Karina Wiązek
Data publikacji
2009-01-26
Średnia ocena
0,00
Pobrań
199

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy świetlicy na rok szkolny 2008/2009 powstał w oparciu o szkolny plan wychowawczy i zawiera wszystkie formy pracy świetlicowej.
 Pobierz (doc, 90,5 KB)

Podgląd treści


ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
w roku szkolnym 2008/2009

|Zadania główne |Zadania szczegółowe |Formy i środki realizacji |Termin |
|1. Organizacja pracy w nowym |1. Przygotowanie kart zgłoszenia do |- rozdanie kart zgłoszeń, |IX |
|roku szkolnym. |świetlicy. |- sporządzenie wykazów dzieci. | |
| | | | |
| |2. Przygotowanie pomieszczeń |- przegląd stanu technicznego pomieszczeń świetlicy, |IX |
| |świetlicy. |- dokonanie niezbędnych napraw, | |
| | |- dekoracja pomieszczenia, | |
| | |- uzupełnienie wyposażenia świetlicy. | |
| |3. Zaplanowanie pracy w świetlicy. |- analiza pracy świetlicy w ubiegłym roku – wysunięcie |IX |
| | |wniosków do pracy na rok bieżący, | |
| | |- konsultacje z gronem pedagogicznym, | |
| | |- układanie planu pracy świetlicy – rocznego i | |
| | |miesięcznych, | |
| | |- zaprowadzenie ewidencji dzieci. | |
| |4. Zapoznanie się z dziećmi |- spotkanie z dziećmi, omówienie regulaminu świetlicy, |IX |
| |przyjętymi do świetlicy. |- omówienie zasad dowozu dzieci do szkoły, | |
| | |- zdobywanie wiadomości o wychowankach przez: kartę | |
| | |zgłoszeń, rozmowy z dziećmi, rodzicami, wychowawcami i | |
| | |pedagogiem. | |
|2. Troska o fizyczne i |1. Opieka nad dziećmi dojeżdżającymi |- zapoznanie z zasadami i przepisami ruchu drogowego, |X |
|psychiczne zdrowie dziecka. |do szkoły. |- „Bezpieczeństwo na drodze” – scenki przykładowe, | |
| | |- wykonanie gazetki ściennej „Uważaj na drodze”. | |
| |2. Troska o bezpieczeństwo dzieci w |- zapoznanie uczniów z regulaminem świetlicy, |IX - X |
| |świetlicy. |- pouczenie o niebezpieczeństwach, jakie grożą przy | |
| | |nieprzestrzeganiu przepisów BHP, | |
| | |- omówienie zasad bezpieczeństwa w szkole i poza nią. | |
| |3. Wyrabianie świadomej dyscypliny i |- zabawy ruchowe: bieżne, skoczne, rzutne, |cały rok |
| |współdziałania, kształtowanie cech |orientacyjno-porządkowe, | |
| |psychomotorycznych dziecka. |- wycieczki i zawody w pokonywaniu toru przeszkód | |
| | |- gry ruchowe: bieżne, skoczne rzutne, | |
| | |- organizowanie wypoczynku na świeżym powietrzu, | |
| | |spacery. | |
| |4. Realizacja programu |Problematyka uwzględniona w programie została |cały rok |
| |profilaktyczno-wychowawczego dla klas|podzielona na cztery bloki tematyczne: | |
| |0 – III. |Promowanie zdrowego stylu życia; | |
| | |Bezpieczeństwo w oczach dziecka; | |
| | |Kształtowanie umiejętności społecznych; | |
| | |Granice i normy zachowań. | |
| | |Prawa dzieci. | |
| |3.Wyrabianie podstawowych nawyków |- pogadanka na temat higieny całego ciała ze | |
| |higieniczno-zdrowotnych. |szczególnym uwzględnieniem czystości rąk, | |
| | |- higiejamy ustnej. |cały rok |
| | |- pogadanka o potrzebie dostosowania ubioru | |
| | |do pory roku , warunków atmosferycznych i celu wyjścia.| |
| | |- poznajemy zasady racjonalnego i zdrowego żywienia, | |
| | |częstotliwości posiłków i dobór składników | |
| | |- przykłady zachowania się przy stole, różne sposoby | |
| | |nakrywania stołu posługiwanie się sztućcami | |
| | |- kształtowanie nawyku prawidłowej postawy, | |
| | |- porządkowanie miejsca pracy | |
| |4.Wyrabianie kultury życia |- czytanie tematycznej literatury, m.in.: „Pana |cały rok |
| |codziennego. |Kamyczka - grzeczność na co dzień”, „ABC dobrego | |
| | |wychowania”, | |
| | |-rozmowy i pogadanki nt. zasad savoir-vivre`u1. | |
| | |- promowanie nawyków grzecznościowych, kulturalnego | |
| | |zachowania się w miejscach publicznych, postawy | |
| | |interpersonalne. | |
| | |- kształtowanie poprawnego wypowiadania się na różne | |
| | |tematy, stosownie do sytuacji. | |
| |5.Kształtowanie sprawności manualnych|- konkursy zręcznościowe, |cały rok |
| |dziecka. |- zajęcia plastyczne, techniczne. | |
|3. Wspomaganie rozwoju |1. Przyzwyczajanie dzieci do |- omówienie metod pracy umysłowej, |cały rok ...