Dodaj publikację
Autor
Mirosława Korjat
Data publikacji
2009-01-29
Średnia ocena
0,00
Pobrań
115

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt z j. niemieckiego dla klasy II szkoły podstawowej. Jest to propozycja rozwiązania metodycznego wprowadzenia nazw czynności zwiazanych z wakacjami.
 Pobierz (doc, 33,5 KB)

Podgląd treści

Konspekt z j.niemieckiego dla klasy II

Was: Wprowadzenie nazw czynności (1osoba l.poj) związanych z
wakacjami. Ich sammle Pilze. Ich wandere. Ich bade, schwimme.
Ich nehme ein Sonnenbad. Ich bewundere.

Grobziel: Uczniowie poznają czasowniki w 1 os. l.poj. związane z
wakacjami.
Uczniowie potrafią nazwać czynności i powiedzieć o
wykonywanej przez siebie czynności.

Feinziele: Uczniowie potrafią wymówić zdania zawierające nazwy
czynności.
Uczniowie potrafią zastosować nowe zwroty w
ćwiczeniach.

Womit: puzzle, duże ilustracje i małe dla dzieci, ilustracje
dziewczynek.

Raum: klasa

Zeit: 45 min.

I Sensibilisierung

1.Śpiew ostatnio poznanej piosenki.
2.Nauczyciel pokazuje obrazek i zadaje pytanie:
- Was ist das? ( Das ist das Land, die Stadt, die See,…)

II Einführung

1. Nauczyciel prezentuje obrazki i mówi:
-Wir sind drei Freundinnen. Ich bin Sandra. Ich heiβe Martina
und ich bin Monika. Jetzt sind Sommerferien.
- Sandra, wohin fährst du?
- Ich fahre ins Gebirge. Hier wandere ich mit dem Rucksack
und bewundere schöne Landschaften.
- Und du, Martina, was machst du im Sommer?
- Ich fahre an die See. Dort bade ich, schwimme und nehme ein Sonnenbad. Ich mag an die See fahren.
- Monika, wohin fährst du im Sommer?
- Ich fahre oft aufs Land. Dort wohnt meine Oma. Ich sammle Pilze und Beeren. Ich spiele auch mit meinen neuen Freundinnen.
- Hurra! Endlich sind Sommerferien!

2. Nauczyciel zadaje pytanie:
- O czym Wam opowiedziałem/opowiedziałam?( globalne rozumienie tekstu)
Druga prezentacja tekstu. Uczniowie dopasowują obrazki
dziewczynek do ilustracji przedstawiających czynności
(selektywne zrozumienie tekstu)

III Semantisierung

Nauczyciel pokazuje obrazek z określona czynnością, tłumaczy i mówi w języku polskim, uczniowie powtarzają w j. niemieckim np. Ich sammle Pilze ( razem i indywidualnie) Podobnie postępują z pozostałymi obrazkami.

IV Festigung

1. Dzieci wychodzą na dywan, losują ilustrację, nazywają w j.niemieckim i pokazują ruchem. Pozostałe dzieci powtarzają zbiorowo i również pokazują ruchem.
2. Zabawa ,, Prawda – fałsz”
- Nauczyciel wykonuje czynność i mówi zdanie. Dzieci poprawiają
błędne zdanie i wykonują odpowiedni ruch.
3. Puzzle – dzieci układają puzzle i mówią właściwe zdanie.
(można pracować w grupach).
4 . Nauczyciel pyta kolejno dzieci:
- Was machst du?
- Dziecko odpowiada i wykonuje czynność.

V Anwendung

1.Dzieci rysują obrazek przedstawiający wykonywanie określonej czynność. Wychodzą na środek klasy i prezentują rysunek mówiąc jedno lub dwa zdania, które zostały wprowadzone w czasie zajęć.

opracowała: Mirosława Korjat