Dodaj publikację
Autor
Barbara Noworyta
Data publikacji
2009-02-02
Średnia ocena
5,00
Pobrań
43

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego (matematyki) ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 84,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Barbara Noworyta
Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 3 w Wieliczce

Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2008 r.
Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2011 r.

|Wymagania na stopień nauczyciela |Działania podjęte do realizacji wymagań |Termin |
|mianowanego |umożliwiających uzyskania stopnia awansu | |
| |Zadania do wykonania |Formy i sposoby realizacji | |
|§7 ust.2, pkt 1. Umiejętność |Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego. |Kursy, szkolenia, warsztaty, rady szkoleniowe |cały okres stażu |
|organizacji i doskonalenia własnego | | | |
|warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji | | | |
|własnych działań, a także oceniania ich | | | |
|skuteczności i dokonywania zmian w tych | | | |
|działaniach. | | | |
| |Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego ze szczególnym |Karta nauczyciela, |IX 2008, cały okres stażu |
| |uwzględnieniem stopnia nauczyciela kontraktowego: na nauczyciela mianowanego. |Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia | |
| | |1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni | |
| | |awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2004| |
| | |r. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami). | |
| | |Uczestnictwo w kursie lub warsztatach o tematyce | |
| | |dotyczącej procedury awansu zawodowego | |
| | |nauczycieli. | |
| |Współpraca z opiekunem stażu. |Rozmowa, zawarcie kontraktu, konsultacje. |IX 2008 |
| |Prowadzenie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego. |Gromadzenie świadectw, zaświadczeń, scenariuszy, |cały okres stażu |
| | |zdjęć, prac uczniowskich itp. | |
| |Hospitacja zajęć przeprowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli. |Hospitacja, omówienie jej wyników. |od IX 2008 |
| |Analiza i określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. |Przygotowanie i przeprowadzenie testów, |cały okres stażu |
| | |sprawdzianów i projektów oraz wyciąganie wniosków | |
| | |do dalszej pracy. | |
| |Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. |Opracowanie konspektów, konsultacje, analiza, |od IX 2008 |
| | |ewaluacja. | |
| |Tworzenie własnego warsztatu pracy |Utworzenie własnej biblioteczki metodyczno- |cały okres stażu |
| | |przedmiotowej i własnej bazy materiałów | |
| | |dydaktycznych. | |
| | |Wykorzystanie materiałów i doświadczeń zdobytych | |
| | |na kursach i szkoleniach. | |
|§7 ust.2, pkt 2. Umiejętność |Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów. |Rozmowy z pedagogiem szkolnym. |cały okres stażu |
|uwzględniania w swojej pracy potrzeb | |Konsultacje z innymi nauczycielami. | |
|rozwojowych uczniów, problematyki | |Indywidualne rozmowy z uczniem. | |
|środowiska lokalnego oraz współczesnych | |Kontakty z rodzicami (indywidualne, podczas | |
|problemów społecznych i cywilizacyjnych.| |dni otwartych, zebrania klasowe, współpraca z | |
| | |trójką klasową). | |
| |Podejmowanie współpracy z instytucjami wspomagającymi pracę szkoły |Zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni |cały okres stażu |
| | |Psychologiczno – Pedagogicznej; organizacja zajęć | |
| | |indywidualnych dla uczniów, z uwzględnieniem | |
| | |zaleceń Poradni Pedagogiczno – Psychologicznej. | |
| | | | |
| |Realizacja ścieżek edukacyjnych |Realizacja ścieżek edukacyjnych na lekcjach |cały okres stażu |
| | |matematyki, godzinach wychowawczych. | |
| |Obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. |Wycieczki, wyjścia, imprezy szkolne. |cały okres stażu |
| | |Aktywne pełnienie dyżurów w trakcie przerw | |
| | |śródlekcyjnych. | |
| |Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. |Przygotowanie ...