Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONKURS MATEMATYCZNY
,,POZNAJEMY ŚWIAT MATEMATYKI”
DLA DZIECI 6-letnich
Opracowała: Jadwiga Poliszuk Lublin
CELE KONKURSU:
- rozwijanie zainteresowań matematycznych;
- doskonalenie umiejętności posługiwania się poznanymi pojęciami matematycznymi;
- rozwijanie logicznego myślenia;
- kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i umiejętności pokonywania trudności
PRZEBIEG KONKURSU:
Powitanie gości. Powitanie dzieci i nauczycielki z przedszkoli.
Zaproszenie do jury konkursu nauczycielki z różnych przedszkoli.
Zaproszenie dzieci do podróży ,,W świat matematyki”.
Pociąg objęty całkowitą rezerwacją miejsc ( dzieci szukają karteczki ze swoim imieniem) i siadają na wyznaczonym miejscu przy stolikach.
Przy stoliku siedzi po dwoje dzieci. Każda para wylosuje swoją nazwę. ( dzieci losują karteczki z nazwami A, B, C, D). Na stolikach dzieci dostają pojemnik na punkty- piłeczki. Dzieci otrzymują również żeton z nazwą pary (A, B, C, D).
Wyruszamy w podróż do krainy matematyki:
Prowadząca śpiewa piosenkę i zaprasza dzieci do zabawy: ,,Pędzi pospieszny pociąg, po szynach szybko mknie. Dokąd, ach dokąd, dokąd, dokąd tak spieszy się. Do krainy matematyki tak spieszymy się…
Dzieci dostają specjalne bilety z cyfrą.
Nauczycielka daje znak żeby zatrzymać pociąg – STACJA.
Dzieci otrzymują 1 ZADANIE:
Dzieci siadają w półkolu, układają przed sobą bilety z cyframi.
Dzieci maja uporządkować cyfry od najmniejszej do największej. Cyfry umieszczają na lokomotywie –jest to numer lokomotywy.
Dzieci parami wracają do swoich miejsc przy stolikach , za wykonane zadanie otrzymują punkt- piłeczkę i brawa.
Dzieci wyruszają w dalszą drogę. Nauczycielka śpiewa i dołączyć mogą do śpiewu dzieci uczestniczące w konkursie jak i dzieci oglądające konkurs.
,,Pędzi pospieszny pociąg, po szynach szybko mknie…itd.
Nauczycielka daje znak do zatrzymania się –STACJA.
2 ZADANIE Dzieci z każdej pary szukają kartony ze swoją literą i w parach układają figury geometryczne (koło, trójkąt, koło, prostokąt). I szukają koperty z taką figurą geometryczną. W niej znajduje się drugie zadanie i siadają do stolików. Wyjmują z koperty zadanie do wykonania. Policz i zapisz liczbę figur geometrycznych danego rodzaju;
Dzieci wykonują zadanie. Umieszczają swoje zadanie na tablicy, na polu takim jak wagonik.
Para za wykonane zadanie otrzymuje punkt- piłeczkę i brawa.
Dzieci wyruszają w dalszą drogę śpiewając ….
Nauczycielka pokazuje znak STACJA i pociąg zatrzymuje się.
3 ZADANIE
Dzieci siadają w kole na dywanie wyjmują kolejno : czerwoną kredkę , kulkę czerwoną, czerwony guzik, klocek czerwony. Dzieci odgadują cechę wspólną tych rzeczy- kolor czerwony. W wagonie czerwonym ukryte jest kolejne zadanie. Dzieci z danej pary szukają koperty z dana literą: A, B, C, D.
Siadają do stolików i wykonują zadanie: Postaw odpowiedni znak matematyczny: .
Dzieci w parach wykonują zadanie i umieszczają wykonane zadanie na ...