Dodaj publikację
Autor
Beata Ejsmont
Data publikacji
2009-02-10
Średnia ocena
0,00
Pobrań
50

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Pozycja nauczyciela nauczania zintegrowanego w przedszkolu. Czy możliwe jest przejście po 20 latach pracy w szkole do przedszkola? Jakie są plusy takiej zmiany? Czy należy się tego wystrzegać?
 Pobierz (doc, 24,5 KB)

Podgląd treści


Pozycja doświadczonego nauczyciela nauczania zintegrowanego w przedszkolu.

Mimo, iż moje wykształcenie daje mi możliwość pracy zarówno w szkole jak i w przedszkolu , to właśnie szkoła była dla mnie najważniejsza. Przez całe lata pracowałam jako nauczyciel nauczania zintegrowanego, aż tu nagle zmiana! Los spłatał mi figla i „zmusił” do pracy w przedszkolu. Początkowo ogarnęło mnie wielkie przerażenie. Po kilku dniach stwierdziłam jednak, że mam olbrzymie możliwości! Chciałabym, aby wszyscy nauczyciele, którzy będą musieli zmierzyć się z koniecznością zmiany miejsca pracy (w przedszkolu można ją znaleźć o wiele szybciej i łatwiej), uwierzyli w swój olbrzymi potencjał. Najważniejszym atutem jest fakt, że każdy nauczyciel nauczania zintegrowanego, wie jakiego „absolwenta przedszkola” ceni sobie najbardziej, czyli jak dziecko powinno być przygotowane do podjęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej. Wiedza ta pozwala wspierać rozwój przedszkolaka tak, aby dobrze radził sobie już od pierwszych dni nauki. Staramy się rozwijać jego mowę, sprawność manualną, a przede wszystkim tak rozwijać jego osobowość, by stał się człowiekiem otwartym i twórczym. Te bowiem cechy osobowości niezwykle ułatwiają start w karierze szkolnej. Znajomość wymagań nauczycieli uczących w klasie pierwszej wobec dziecka, pomaga każdemu nauczycielowi przedszkola na prawidłowe ich zrealizowanie . Sądzę, że bardzo ważne jest przyzwyczajanie dzieci do zorganizowanych zajęć, przekazywanie w formie zabawy wiadomości i umiejętności, które mają w szkole duże znaczenie np. doprowadzanie pracy do końca, umiejętność radzenia sobie z porażką, współdziałanie w grupie.
Pracując z małymi dziećmi mam poczucie, iż jestem świadkiem wspaniałego zjawiska. Obserwuję bowiem rozwój małego dziecka, które z dnia na dzień zmienia się w niesamowitym tempie. Obserwuję jak w zabawie poznaje świat i staje się jego cząstką. Rozpoczynając pracę w przedszkolu odkryłam na nowo walory zabawy (w szkole ta możliwość jest ograniczona). Zachwycające jest w jaki sposób rozwija ona wyobraźnię, kiedy mała łyżeczka
staje się np. „suszarką do włosów w salonie fryzjerskim”. Poza tym w dzisiejszej rzeczywistości, kiedy rodzice nie maja czasu dla swoich dzieci, ja staje się najważniejszym „dorosłym” towarzyszem zabaw. Niezwykle fascynującym jest także poczucie, że obok rodziców jestem przewodnikiem wprowadzającym maluchy w świat, który je otacza.
Praktyka i doświadczenie nauczyciela pracującego w szkole, powoduje wśród rodziców przedszkolaków wzrost szacunku i zaufania do jego osoby. Rodzice doceniają jego wiedzę i umiejętności. On sam wie, jak z nimi rozmawiać, aby przekazać im jak najwięcej informacji ( miłych , a czasem mniej przyjemnych). W moim przypadku rodzice doceniają moją fachowość, obdarzają wielkim zaufaniem. Wierzą w to, że potrafię doskonale zaopiekować się ich dziećmi, a jednocześnie doskonale przygotować do ...