Dodaj publikację
Autor
Monika Szmaj
Data publikacji
2009-02-19
Średnia ocena
5,00
Pobrań
54

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera mój plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. Kiedy go pisałam trudno mi było znaleźć plany nauczycieli fizyki, dlatego postanowiłam, że opublikuję swój aby inni mogli go przeczytać i porównać ze swoimi.
 Pobierz (doc, 117,5 KB)

Podgląd treści

Plan rozwoju zawodowego

mgr Moniki Szmaj

nauczycielki mianowanej Gimnazjum w Brzezinach ubiegającej się o stopień zawodowy nauczycielki dyplomowanej na czas stażu: 2 lata 9 miesięcy

Cele:
1. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły.
2. Doskonalenie jakości pracy dydaktycznej oraz opiekuńczo wychowawczej.
3. Uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego.

Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2007r.
Data ukończenia stażu: 31. 05. 2010r.

Podstawa prawna:
1. Rozdział 3a, art. 9d ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. Nr 97, poz. 674 z 2006 r. z późniejszymi zmianami)
2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593 z późniejszymi zmianami)

Posiadane kwalifikacje:

1. 4 sierpnia 2006 r. uzyskałam stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego wydany przez Wójta Gminy Brzeziny.
2. Posiadam następujące kwalifikacje zawodowe:
• nauczyciel fizyki i informatyki – dyplom Nr 5713 z dnia 29 sierpnia 2003 r.;
• nauczyciel matematyki – świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Nr 2375 z dnia 28 sierpnia 2003 r.;
• nauczyciel wychowania fizycznego – dyplom Nr 2533/WF z dnia 26 listopada 2005 r.
• kwalifikacje pedagogiczne – świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego Nr 601/2001 z dnia 18 maja 2002 r.
• jestem nauczycielem fizyki i pracuję w pełnym wymiarze czasu pracy.

Wymaganie: § 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 KN (nauczyciele nie odbywający stażu: dyrektor szkoły, wizytator, związkowiec) - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

|Planowane zadania |Formy i sposoby realizacji |Termin realizacji |Dowody realizacji zaplanowanych |
| | | |zadań |
|1. Poznanie procedury awansu |analiza przepisów prawa oświatowego |09/2007 |- sporządzenie wniosku o |
|zawodowego i przygotowanie planu |dotyczących awansu zawodowego | |rozpoczęcie stażu na stopień |
|rozwoju. |nauczycieli na stopień nauczyciela | |nauczyciela dyplomowanego, |
| |dyplomowanego, | |- plan rozwoju zawodowego, |
| |zapoznanie z publikacjami | | |
| |przedstawiającymi zasady ubiegania się| | |
| |o stopień awansu zawodowego, | | |
| |śledzenie zmian dokonywanych w Karcie | | |
| |Nauczyciela oraz prawie oświatowym, | | |
| |śledzenie stron internetowych MEN, | | |
| |CDN, | | |
|2. Przypomnienie zasad |Przeanalizowanie dokumentacji szkoły: |09/2007 |- znajomość zawartości |
|funkcjonowania i organizacji |Statutu, |oraz wg potrzeb |dokumentacji szkoły i umiejętność|
|zadań szkoły. Zapoznanie się z |Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, | |ich wykorzystania, |
|programem wychowawczym szkoły. |Przedmiotowego Systemu Oceniania, | | |
| |Programu Rozwoju Szkoły, | | |
| |Szkolnego Programu Wychowawczego. | | |
|3 ...