Dodaj publikację
Autor
Kamila Krajewicz
Data publikacji
2009-02-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
765

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opis i analiza z realizacji § 8 ust. 2pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. W pracy wymieniłam podjęte w tym zakresie działania oraz przedstawiłam ich efekty.
 Pobierz (doc, 56,5 KB)

Podgląd treści

§ 8 ust.2 pkt.2

Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

W dzisiejszej dobie jednym z podstawowych narzędzi pracy jest komputer. Bogactwem informacji jest Internet. W praktyce szkolnej komputer stał się nowoczesnym, atrakcyjnym środkiem dydaktycznym, zdecydowanie usprawniającym proces nauczania – uczenia się, ale przede wszystkim stał się nieocenionym narzędziem pracy nauczyciela.
     W związku z powyższymi faktami posiadanie wiedzy w zakresie posługiwania się komputerem jest niezbędne. Właściwemu wykorzystaniu technologii informacyjnej
i komunikacyjnej sprzyja odpowiednie przygotowanie, osobiste zaangażowanie nauczyciela
i inwencja twórcza. Moja praca z komputerem zaczęła się na długo przed rozpoczęciem stażu. Pierwsze kroki w obsłudze komputera stawiałam dzięki poradnikowi „Easy PC”, zawierającym wszelkie niezbędne informacje o tym, co należy wiedzieć o komputerze używanym w domu i w pracy. Nieocenioną pomocą dla mnie były również konsultacje
z osobami, mającymi już doświadczenie i przygotowanie do pracy z komputerem.
W kwietniu 2006 roku brałam udział w zajęciach warsztatowych dla nauczycieli „Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy nauczyciela. Zakładanie kont pocztowych i ich konfiguracja w programie pocztowym.” Zajęcia te zostały zorganizowane przez nauczyciela informatyki Hannę Kusz, miały one na celu:
• przypomnienie zasad poprawnego pisania tekstu,
• przegląd wybranych stron sieci Internet związanych z oświatą,
• zakładanie konta pocztowego, konfiguracja konta pocztowego w programie Outlook Express.
Podczas zajęć nauczyłam się tworzyć, zapisywać i odszukiwać dokumenty tekstowe
i graficzne. Realizacja kursu pozwoliła mi na doskonalenie umiejętności interpersonalnych
i wzbogacenie swych umiejętności w zakresie doboru treści przydatnych w pracy nauczyciela. Ciągle rozwijam swoje umiejętności wykorzystania technologii komputerowej.
Powszechność stosowania tego narzędzia informatyki stała się nieodzownym elementem we współczesnej rzeczywistości. Wychodząc temu naprzeciw w czasie odbywania studiów podyplomowych Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka miałam przedmiot : Technologie informacyjne w pracy nauczyciela. W trakcie tych zajęć zdobywałam wiedzę o:
- edytor tekstu
- arkusz kalkulacyjny
- Internet w szkole
- prezentacje multimedialne w programie PowerPoint
- projektowanie witryn WWW
- wykorzystywania ClipArt-ów.
Technologię informacyjna wykorzystałam również podczas doskonalenia kompetencji z języka angielskiego. Zajęcia te odbywały się za pomocą E-learningu.
Konsultacje znacznie poszerzyły mój zasób wiedzy na temat wykorzystywania TI
w praktyce pedagogicznej .Zainspirowały mnie również do stworzenia strony internetowej, na której można znaleźć najważniejsze informację o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka htt:\index.mht/K.Krajewicz/
Ważne informacje z własnej działalności dydaktyczno-wychowawczej umieszczam na szkolnej stronie internetowej szkolagolancz.w.interia.pl
W roku szkolnym 2004/2005 moja szkoła przystąpiła do akcji „Szkoła z klasą. Czytam, myślę, działam”. Wtedy byłam odpowiedzialna za obsługę informatyczną przedsięwzięcia LEGO – CZYTAM. Zajmowałam się edycją i formatowaniem tekstów opracowanych przez uczniów i nauczycieli, skanowałam i obrabiałam prace ...