Dodaj publikację
Autor
Anna Haras
Data publikacji
2009-03-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
210

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Witam, przedstawiam mój plan rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego może komuś pomoże przy pisaniu własnego planu.
 Pobierz (doc, 112,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

mgr Anny Haras

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
w
Międzynarodowym Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym
W Warszawie

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

(realizowany od 01.09.2006r. do 31.05. 2009r.)

|§7 ust.2, ppkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także |
|oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach: |
|Zadania – przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.|Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:| | |
| |- Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu, |Początek stażu. | |
| |- Fragmentów Karty Nauczyciela dotyczących uzyskiwania stopni awansu | | |
| |zawodowego oraz przepisów prawa oświatowego. | |Zbiór dokumentacji (biblioteczka). |
| |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących| | |
| |awansu. | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i | | |
| |prezentacji dorobku na zakończenie stażu. | | |
| | | | |
| |Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego, |Cały staż. | |
| |rozmowy z opiekunem stażu dotyczące zmian proceduralnych w nadawaniu | | |
| |stopnia awansu zawodowego. | | |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma |Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS (IX 2006 |Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania. |
| |fachowe). |r. - V 2009 r.). | |
| | | |Potwierdzenia obecności na posiedzeniach |
| | |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady, |Rad Pedagogicznych, zaświadczenia. |
| | |według potrzeb. | |
| | | |Notatki własne. |
| | |Cały staż. | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. |IX 2006 r. |Kontrakt, |
| | | |harmonogram współpracy. |
| |Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu | | |
| |rozwoju. | |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
| |Opracowanie projektu sprawozdania. | | |
| | | |Plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie. |
| | |Koniec stażu. | |
| |Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. | |Notatki własne. |
| |Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna. | | |
| | |Raz na dwa miesiące |Konspekty lekcji. |
| |Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji, ocena stopnia aktywizacji | | |
| |uczniów na lekcjach, używanych metod i środków dydaktycznych. |1 raz w miesiącu |Notatki dotyczące obserwowanych i |
| | | |hospitowanych lekcji |
| | | |( arkusze hospitacyjne) |
|3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności |Autorefleksja, samoocena. |IX 2006 r. |Plan rozwoju zawodowego, arkusz samooceny. |
|jako nauczyciela. | | | |
|4. Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w |Opracowanie, realizacja i ewaluacja rozkładów materiału do nauczania |IX 2006 r. – V 2009 r. |Rozkłady materiału. |
|sposób zapewniający właściwą realizację zadań. |biologii w liceum w zależności od potrzeb nauczyciela i uczniów. | | |
| |Dokonanie porównania wybranych programów do nauczania biologii i wybór | | |
| |najbardziej odpowiedniego dla uczniów i nauczyciela. | | |
| |Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć, konspektów lekcji. |IX 2006 r. |Wnioski z przeprowadzonego porównywania |
| | | |programów Mac, Żak, Nowa Era, WSiP. |
| |Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości | |Konspekty lekcji, notatki dotyczące |
| |szkolnych. | |obserwowanych lekcji. |
| |Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i |Na bieżąco. |Scenariusze uroczystości, notatki własne ...