Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Anny Haras
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
w
Międzynarodowym Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym
W Warszawie
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
(realizowany od 01.09.2006r. do 31.05. 2009r.)
|§7 ust.2, ppkt 1 |
|Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także |
|oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach: |
|Zadania – przewidywane efekty |Formy realizacji |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli.|Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego:| | |
| |- Rozporządzenie MENiS w sprawie uzyskania stopni awansu, |Początek stażu. | |
| |- Fragmentów Karty Nauczyciela dotyczących uzyskiwania stopni awansu | | |
| |zawodowego oraz przepisów prawa oświatowego. | |Zbiór dokumentacji (biblioteczka). |
| |Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących| | |
| |awansu. | | |
| |Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju, sprawozdania i | | |
| |prezentacji dorobku na zakończenie stażu. | | |
| | | | |
| |Udział w Radach Pedagogicznych poruszających kwestie awansu zawodowego, |Cały staż. | |
| |rozmowy z opiekunem stażu dotyczące zmian proceduralnych w nadawaniu | | |
| |stopnia awansu zawodowego. | | |
| |Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma |Zgodnie z Rozporządzeniem MENiS (IX 2006 |Wniosek, plan rozwoju, sprawozdania. |
| |fachowe). |r. - V 2009 r.). | |
| | | |Potwierdzenia obecności na posiedzeniach |
| | |Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady, |Rad Pedagogicznych, zaświadczenia. |
| | |według potrzeb. | |
| | | |Notatki własne. |
| | |Cały staż. | |
|2. Współpraca z opiekunem stażu. |Ustalenie zasad współpracy, zawarcie kontraktu z opiekunem stażu. |IX 2006 r. |Kontrakt, |
| | | |harmonogram współpracy. |
| |Korzystanie z pomocy opiekuna w prawidłowym sformułowaniu wniosku i planu | | |
| |rozwoju. | |Wniosek o rozpoczęcie stażu. |
| |Opracowanie projektu sprawozdania. | | |
| | | |Plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie. |
| | |Koniec stażu. | |
| |Obserwacja lekcji prowadzonych przez opiekuna. | |Notatki własne. |
| |Prowadzenie lekcji w obecności opiekuna. | | |
| | |Raz na dwa miesiące |Konspekty lekcji. |
| |Omówienie prowadzonych i obserwowanych lekcji, ocena stopnia aktywizacji | | |
| |uczniów na lekcjach, używanych metod i środków dydaktycznych. |1 raz w miesiącu |Notatki dotyczące obserwowanych i |
| | | |hospitowanych lekcji |
| | | |( arkusze hospitacyjne) |
|3. Wstępna ocena własnych możliwości i umiejętności |Autorefleksja, samoocena. |IX 2006 r. |Plan rozwoju zawodowego, arkusz samooceny. |
|jako nauczyciela. | | | |
|4. Doskonalenie umiejętności prowadzenia zajęć w |Opracowanie, realizacja i ewaluacja rozkładów materiału do nauczania |IX 2006 r. – V 2009 r. |Rozkłady materiału. |
|sposób zapewniający właściwą realizację zadań. |biologii w liceum w zależności od potrzeb nauczyciela i uczniów. | | |
| |Dokonanie porównania wybranych programów do nauczania biologii i wybór | | |
| |najbardziej odpowiedniego dla uczniów i nauczyciela. | | |
| |Doskonalenie umiejętności tworzenia scenariuszy zajęć, konspektów lekcji. |IX 2006 r. |Wnioski z przeprowadzonego porównywania |
| | | |programów Mac, Żak, Nowa Era, WSiP. |
| |Opracowywanie scenariuszy i przygotowanie według nich uroczystości | |Konspekty lekcji, notatki dotyczące |
| |szkolnych. | |obserwowanych lekcji. |
| |Prowadzenie lekcji w obecności Dyrektora szkoły oraz omówienie, wnioski i |Na bieżąco. |Scenariusze uroczystości, notatki własne ...