Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Okrasa
Data publikacji
2009-03-03
Średnia ocena
5,00
Pobrań
161

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcję przeprowadziłam w klasie II gimnazjum na grupie dziewcząt. Podczas lekcji dziewczęta dokonywały własnej samooceny podczas sprawdzianu z piłki siatkowej. Bardzo dokładnie przedstawiłam cele operacyjne lekcji oraz kryteria oceniania.
 Pobierz (doc, 58,5 KB)

Podgląd treści


KONSPEKT LEKCJI

Imię i nazwisko nauczyciela OKRASA AGNIESZKA

Klasa- III d gimnazjum Data:

Przedmiot - wychowanie fizyczne

Temat lekcji: Oceniamy własne umiejętności odbić piłki sposobem oburącz górnym i dolnym.

1. Zagadnienie programowe – piłka siatkowa

2. Cele operacyjne lekcji

Wiadomości – A: Zapamiętanie wiadomości:

Uczeń potrafi:
➢ zna zasady współdziałania w grupie;
➢ zapamiętać /znać/ poprawną technikę wykonania elementów podlegających ocenie;
➢ zapamiętać /znać/ kryteria oceniania ocenianych elementów technicznych;
➢ dostrzega błędy w wykonywanych ćwiczeniach;

B: Zrozumienie wiadomości:

Uczeń potrafi:
➢ zwiększyć siłę wybranych grup mięśniowych;
➢ rozwinąć koordynację ruchową;
➢ wie jak poprawić szybkość, siłę, zwinność;

Umiejętności – C: Stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych:

Uczeń umie:
➢ potrafi przygotować organizm do wysiłku;
➢ potrafi wykonać elementy techniczne z siatkówki ujęte w obwodzie;
➢ potrafi przeprowadzić rozgrzewkę przygotowującą do zajęć z siatkówki;
➢ umie ocenić poprawność wykonanego ćwiczenia

3. Metody nauczania :

• met. programowanego usprawniania się;
• met. problemowa;
• met. zabawowa-klasyczna;
• met. zadaniowa-ścisła

4.Typ lekcji – lekcja oceniająca umiejętności z siatkówki

5. Zastosowane środki dydaktyczne: siatka , przybory (piłki do siatkówki), stoper, ankieta

6. Literatura:
Bondarowicz M.: Forma zabawowa w nauczaniu sportowych gier zespołowych. Warszawa 1982. SiT.
Bondarowicz M.: Zabawy i gry ruchowe. Warszawa 1992. AWF.
Drabik J.: Sprawność fizyczna i jej testowanie u młodzieży szkolnej. Gdańsk 1992. AWF.
Metodyka Wychowania Fizycznego. Red. T.Maszczak, Warszawa 1993. AWF.

Kryteria oceniania / wymagania :

konieczne /2/

➢ przystąpienie do sprawdzianu
➢ wykonanie elementów technicznych podlegających ocenie z błędami:
odbicia piłki sposobem oburącz górnym (brak postawy siatkarskiej, brak odpowiedniego ułożenia RR, brak ugięcia RR w stawach łokciowych, odbicia zza głowy, brak opanowania piłki podczas odbić)
odbicia piłki sposobem oburącz dolnym ( brak postawy siatkarskiej- NN proste, brak odpowiedniego ułożenia RR- dłonie spiąstkowane, RR ugięte w stawach łokciowych)

podstawowe /3/

➢ wykonanie elementów technicznych z błędami:
odbicia piłki sposobem oburącz górnym ( mała koordynacja pracy NN i RR, kłopoty z opanowaniem piłki podczas odbić, brak wyraźnej pracy NN i RR, brak „podejścia” pod piłkę)
odbicia piłki sposobem oburącz dolnym ( mała koordynacja pracy NN i RR, kłopoty z opanowaniem piłki podczas odbić, odchylona sylwetka do tyłu, brak wyraźnej pracy NN i RR)

rozszerzające /4/

➢ wykonanie elementów technicznych z mniejszymi błędami:
odbicia piłki sposobem oburącz górnym ( niewielkie błędy w opanowaniu piłki, za niskie odbicia piłki- na wysokość ok. 50cm, niewystarczająca praca NN i RR)
odbicia piłki sposobem oburącz dolnym ( niewielkie błędy w opanowaniu piłki, za niskie odbicia piłki, niewystarczająca praca NN i RR)

dopełniające /5/

➢ wykonanie odbić piłki sposobem oburącz górnym i dolnym bezbłędnie (w obrębie koła środkowego do koszykówki)

wykraczające /6/
➢ wykonanie prawidłowo naprzemiennych odbić piłki sposobem oburącz górnym ...