Dodaj publikację
Autor
Wioleta Bałamonczek
Data publikacji
2009-03-05
Średnia ocena
5,00
Pobrań
744

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego na nauczyciela mianowanego. Uczę geografii w gimnazjum.
 Pobierz (doc, 109,0 KB)

Podgląd treści

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

Wioleta Bałamonczek
Gimnazjum nr 3 w Tczewie
Przedmiot: Geografia
Czas trwania stażu: 1.09.2002 – 31.05.2005

SFERA ORGANIZACYJNA

1. Poznanie procedury awansu zawodowego:

• Aby rzetelnie przygotować się do odbycia stażu zawodowego w drugiej połowie sierpnia 2002 roku przeanalizowałam przepisy prawa oświatowego, dotyczące awansu zawodowego nauczyciela. Podsumowałam swój dotychczasowy dorobek zawodowy i przemyślałam swoje zamierzenia na przyszłość.
• Wraz z podjęciem pracy w Gimnazjum nr 3 dokonałam szczegółowej analizy przepisów prawa oświatowego. Przede wszystkim zapoznałam się z „Kartą Nauczyciela” - ustawą, szczegółowo określającą plan awansu zawodowego nauczycieli. Ponadto na bieżąco w czasie odbywania stażu zapoznawałam się z nowymi przepisami dotyczącymi procedury awansu
• W czasie awansu zgromadziłam własną bibliotekę dotyczącą procedury awansu a wiedzę z dokumentów wykorzystałam do planu pracy w trakcie odbywania stażu

2. Złożenie podania o rozpoczęcie stażu oraz planu rozwoju zawodowego

• 1 września 2002 roku oddałam wniosek do Dyrektora Szkoły o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
• Po przeanalizowaniu moich mocnych i słabych stron opracowałam Plan Rozwoju Zawodowego, który złożyłam na ręce Dyrektora Szkoły. Został on zatwierdzony do realizacji.

3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu

• Współpracę z opiekunem stażu p. XXXXXX nawiązałam 3 września 2002 roku, w dniu rozpoczęcia roku szkolnego. Na spotkaniu tym wspólnie ustaliłyśmy zasady dalszej współpracy, wstępne terminy hospitacji. Opracowałyśmy i podpisałyśmy również Kontrakt określający cele i zasady współpracy między nami.
• Nawiązałam również współpracę z doradcami metodycznymi CEN w Tczewie: p. XXXXXX i YYYYYY

4. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły

• W pierwszych dniach odbywania stażu na nauczyciela mianowanego dokładnie zapoznałam się z kompletem dokumentów dotyczących funkcjonowania Szkoły.
• Dokonałam analizy następującej dokumentacji:
➢ Statutu Szkoły i wszelkich jego załączników
➢ Programu Rozwoju Szkoły,
➢ Planu Wychowawczego Szkoły,
➢ Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania w szczególności zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów
➢ Misja Szkoły
Na podstawie tej dokumentacji sporządziłam własne notatki. Starałam się stosować ich założenia we własnej pracy dydaktyczno- wychowawczej

5. Realizowanie podstawowych funkcji wynikających z zadań szkoły

Uczestniczyłam w pracach organów szkoły dotyczących realizacji jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
• W czasie odbywania stażu brałam udział we wszystkich przewidzianych w terminarzu szkoły posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
• Brałam czynny udział w cyklicznych spotkaniach i zebraniach zespołu przedmiotowego „Biologiczno – geograficzno – historycznego”.
• Uczestniczyłam w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, biorąc udział w licznych Radach Szkoleniowych
• Pełniłam funkcję członka Komisji egzaminacyjnej na Testach Gimnazjalnych klas III.
• Pełniłam funkcję opiekuna Koła Geograficznego
• Systematycznie współpracowałam z :
➢ pedagogiem szkolnym
➢ higienistką szkolną
➢ biblioteką szkolną
➢ samorządem Uczniowskim, pomagając w ...