Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
GRUPA IV
Przewodniczący ................................ KARTA PRACY
Sekretarz ...........................................
Referent .............................................
Pomocnik ..........................................
...........................................
ZADANIE 1. Na podstawie tekstu „Elektroliza” wyszukajcie odpowiednie informacje, które pomogą Wam rozwiązać kolejne etapy tego zadania. Rozwiązanie które należy zaprezentować umieśćcie na dużych arkuszach.
I. Opisać budowę cząsteczki soli a następnie zapisać równanie dysocjacji soli w roztworze wodnym.
Nazwa soli: CHLOREK POTASU
Wzór sumaryczny:
Wzór strukturalny:
Wartościowość atomu metalu:
Wartościowość reszty kwasowej:
Liczba atomów metalu:
Liczba reszt kwasowych:
Równanie dysocjacji jonowej soli:
II. Uzupełnić rysunek wędrówki jonów podczas elektrolizy:
III. Uzupełnić równania reakcji elektrodowych i podać wniosek.
ANODA:
KATODA:
WNIOSEK: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
ZADANIE 2. Rozwiążcie krzyżówkę a rozwiązanie umieszczone na dużym arkuszu przymocujcie do tablicy.
5. Rozpad związku chemicznego na jony pod wpływem wody
6. Bierze udział w reakcji zobojętniania
7. symbol iterbu
| | | | | |
| | | |
KONSPEKT
DO LEKCJI CHEMII W KLASIE II GIMNAZJUM
PRZYGOTOWANY PRZEZ MGR MARZENĘ BRZEZIŃSKĄ-BARTUŚ
I. Dział programowy: „SOLE.”
II. Temat lekcji:
Elektroliza soli.
Data:
III. Cele operacyjne:
Uczeń wie: - na czym polega elektroliza soli (B)
- co to są katoda i anoda (A)
- na czym polegają reakcje elektrodowe (B)
Uczeń umie:
- określić produkty elektrolizy roztworów różnych
chlorków (C )
- napisać równania reakcji elektrodowych (C )
- określić zastosowanie procesu elektrolizy (C)
A – zapamiętanie wiadomości
B – zrozumienie wiadomości
C – stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
D - stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych
IV. Metody nauczania : praktyczna – rozwiązywanie zadań (w grupach),
słowna- opis, pogadanka, ilustracyjna , praca z tekstem
V. Materiały dydaktyczne :
- tekst „ Elektroliza”
- arkusze z fragmentami kart pracy, magnesy
- karty pracy
- zeszyt ćwiczeń
VI. Przebieg lekcji :
1. Część organizacyjna.
2. Część nawiązująca :
• przypomnienie przez uczniów podstawowych definicji z zakresu dysocjacji soli – odpowiedzi na pytania:
- Co to jest dysocjacja jonowa?
- Co to są jony?
- Co to są kationy i aniony?
- Jak przebiega dysocjacja jonowa siarczanu (VI) sodu?
- Jak przebiega dysocjacja jonowa chlorku miedzi (II)?
3. Część właściwa:
• wyjaśnienie uczniom formy pracy na lekcji i przedstawienie tematu
• rozdanie grupom kart pracy i tekstu „Elektroliza”, na podstawie tekstu grupy uzupełniają karty pracy – zad.1 oraz zad.2,
• następnie każda grupa prezentuje swoją pracę z uwzględnieniem 3 etapów w zad.1, a rozwiązania zad. 2 umieszczają na tablicy
• nauczyciel podaje krótką informację na temat otrzymanego hasła – nazwiska uczonego Faradaya.
4. Podsumowanie : Uczniowie przyporządkowują pojęciom umieszczonym na
tablicy odpowiednie określenia i wpisują do zeszytu ćwiczeń
( zad.32 str.65)
5. Zadanie domowe:
ćw. 33 – 36 str. 65-67
6. Uwagi o przebiegu lekcji:
ARKUSZ HOSPITACJI DIAGNOZUJĄCEJ
A.
Imię i nazwisko nauczyciela : MARZENA BRZEZIŃSKA – BARTUŚ
Klasa: II Data :
Przedmiot: CHEMIA
Temat: Elektroliza soli.
B. CEL HOSPITACJI ...